Ikke muligt med en spærret opsparingskonto som myndig?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90779
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Ja i al sin enkelhed går mit spørgsmål ud på, om jeg som 22 årig ikke kan oprette en opsparings-konto uden mulighed for at hæve på den. Altså en slags tidsbegrænsing.

    Min bankmand siger at når man er over 18 kan det ikke lade sig gøre da man som myndig altid skal have adgang til det penge man nu engang har.

    #151240
    AnonymForfatter

    Er der lidt Dr Jekyll og Mr Hyde i dig, siden du ønsker at beksytte pengene mod dig selv?

    Du kan binde pengene i 3-4-5 år ved at sætte dem ind på en højrentekonto.

    Kontoen er dog ikke mere låst/bundet, end at du mod at betale en rentedekort kan få pengene ud igen før bindingsperioden udløber.

    #151330
    AnonymForfatter

    Jeg forstår godt dit spørgsmål.
    Det handler om, at du gerne vil spare op uden at føle dig fristet til at bruge pengene i et begrænset tidsrum?

    Vi har for et år siden lukket en konto, så den ikke figurer over de konti hvorfra vi kan trække penge – vi kan kun sætte ind. Vi har nemlig en forestående konfirmation, som erfaringsmæssigt ikke er billig!
    Vi skal ringe til Nykredit, når vi vil have den åbnet – det kan vi gøre uden varsel.

    For os betyder det, at vi ikke er fristet til at hæve pengene. Det kræver trods alt lidt mere overvejelse, når man skal tale med en medarbejder i banken.

    Prøv igen, din bankrådgiver har måske ikke helt forstået, hvad du vil. Ellers kan jeg varmt anbefale Nykredit, vi har aldrig været andet end tilfredse.

    #151852
    AnonymForfatter

    Hej…

    Jeg har en opsapringskonto, som jeg ikke kan hæve fra via netbank, men hvor jeg skal kontakte banken for at få dem til at lave en overførsel. Der er en grænse på, således at man maks. kan hæve 4 gange på et år.

    Således bliver fristelsen mindre, men det er selvfølgelig ikke sikkert at det lige er der virker for dig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.