Realistisk?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90775
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi er et et gift par på henholdsvis 21 år og 23 år
    Vi har ingen børn endnu.

    Vi har efter skat om måneden godt 16-17000.

    Vi har kigget lidt for sjov på hus og har fundet et til 830000.

    Vi har godt 50000 i opsparing.

    Er det realistisk at få lov til at låne penge til det? Og ville det kunne hænge sammen?

    #151162
    AnonymForfatter

    Smut ned i jeres bank og få lavet et boligkøberbevis. Så får du tallet du kan købe for direkte.

    #151164
    thsvForfatter

    Læg et realistisk budget for alle jeres udgifter, I ved jo bedst om I kan betale den nettoydelse, der står ved standardfinansiering i salgsopstillingen.
    Umiddelbart tror jeg dog, at jeres Rådighedsbeløb vil blive for lavt, da der er en del udgifter ved at eje et hus.
    Et rækkehus eller en ejerlejlighed er nok mere overkommelig.

    #151166
    MichaelForfatter

    Ud fra de sparsomme oplysninger tror jeg det er tvivlsomt. Indkomsten er ganske enkelt alt for lav og med “risikoen" for et barn inden for nogle år ser det ikke ligefrem bedre ud. Et barn kræver ekstra 3-4000 i rådighedsbeløb.

    Men dog imponerende at I har en opsparing på 50K med den lille løn. Det vidner dog om en vis økonomisk snusfornuft og det ser man desværre sjældent hos unge i jeres alder.

    #151178
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at I skal vente med at se på hus indtil det ikke mere er for sjov. Indtil da, spilder I alles tid, både sælgers, mæglers, bankens og ikke mindst Jeres egen.

    #151180
    thsvForfatter

    Drop dog de fordomme, skal 2 unge, ikke have lov at købe en billig ejerbolig?

    Nettoudgiften vil typisk være under 5.000 for et hus i den prisklasse.
    Det kunne jo være noget a la dette:
    http://www.boliga.dk/map.aspx?id=354012

    Og mon ikke de unges indkomst kunne blive noget højere med 2 fuldtidsjob.

    #151182
    AnonymForfatter

    Det har intet at gøre med fordomme. Det er blot et godt råd.

    Når man kigger på hus for sjov, bliver man nemt grebet af den gode stemning, og får skrevet under på noget, som man hurtigt fortryder igen. Det handler ikke altid kun om økonomi, men også om alt muligt andet, eksempelvis hvor man egentlig vil bo.

    #151186
    HalliHalloForfatter

    Når den lille familie ser på hus for sjov, så er spørgsmålet måske også stillet for sjov.

    Hvorfor stiller den ene efter den anden de samme spørgsmål herinde om de nu har råd til et hus. Hovedparten oplyser endvidere, at de lige har et forbrugslån på 200.000 – 300.000 kr., der lige skal lægges oven i huskøbet.

    Hvorfor henvender man sig ikke i sin bank for at få et nøjagtigt, revisende svar? Det forstår jeg sgu ikke….Hvem kan forklare mig det?

    #151190
    MichaelForfatter

    Tror jeg godt jeg kan svare på.

    Mange er ganske enkelt bange for banken og især at få et nej til lån. Derfor er det nemmere at spørge herinde og derfor ser vi i højere grad spørgsmål fra mennesker hvis økonomi i forvejen er lidt belastet. Dem med de gode solide økonomier frygter ikke banken og spørger ikke herinde – det behøver de ikke.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.