Salg/ikke salg af andel

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90762
    AnonymForfatter

    Har en 70m2 andel med udsigt over enghaveparken på vesterbro.
    Husleje 3200kr.
    Andelens (forening) gæld ca. 280000.
    Skylder ikke selv noget i andelen.
    Andelens maksimal pris ca 1mill.

    Hvad er jeres forventning til prisudviklningen på denne andel?

    Hvad kan den evt. sælges for?

    Kunne det evt. være en god ide at leje efter et salg og derved have en god slat penge til et fremtidig køb?

    #150994
    thsvForfatter

    Jeg ville vurdere andelen til ca. 700.000 kr.
    Det er trods alt kun 70 kvm, og lånene til en andel er noget dyrere end til en ejerlejlighed. F.eks. tager Danske bank 10% for et fastforrentet andelsboliglån.

    Du skal sælge, hvis du mener, at du kan få mere for andelen nu, i forhold til senere, men har du ikke behov for at flytte lige nu, så bliv dog boende og spar ærgrelserne ved en ekstra flytning.

    #151046
    AnonymForfatter

    Jeg tror, at det bliver svært fremover – at finde en bank, der vil give lån i A/B.

    #151050
    thsvForfatter

    Det tror jeg så ikke, men renten bliver blot sat efter risikoen.

    Lån med variabel rente fås jo meget billigere, f.eks. 4,35% hos Swedbank og 4,8% hos Eik.
    Eik har osse fastrente i 5 år til 6,65%, men herefter skal renten genforhandles.

    #151056
    AnonymForfatter

    Det er “uden pantsikkerhed" – når banker yder lån til køb af A/B – idet panthaver (banken) ikke kan opfylde bopælspligten, såfremt debitor misligholder.
    D.V.S. at man faktisk taler om forbrugslån – og de er svære at opnå i denne størrelse.
    Jeg har læst i dagspressen, at flere banker allerede takker nej udlån til A/B.

    #151100
    AnonymForfatter

    1.+2. spm: inviter nogle lokale ejendomsmæglere på besøg og få en salgsvurdering. De kender området, købernes efterspørgsel og måske endda andelsboligforeningen.

    3. spm: Hvis du mener priserne vil forsætte med at falde, så sælg og hold fast i din gevinst, indtil du mener bunden er nået.

    Frem for at spekulere så overvej hellere, om du er glad for at bo, hvor du gør og om andelen også lever op til dine behov indenfor de nærmeste par år. Du bør ikke flytte alene for en mulig økonomisk gevinst.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.