Køb af andelsbolig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • jeps-dkForfatter
    Indlæg
  • #90761
    jeps-dkForfatter

    Har kigger de sidste par sider igennem, og er godt klar over der er en del tråde omkring andelsboliger, men synes alligevel min problemstilling differientere sig en smule så oprettede en tråd alligevel.

    Min kæreste og jeg står i den situation at vi er boligsøgende i København. Da det er praktisk talt umuligt at finde en lejebolig, undersøger vi andre muligheder hvor køb af andelsbolig virker fordelagtigt.

    Jeg er studerende på 1. år og har 4 år igen. Har intet job pt. men er søgende og regner med at finde et i løbet af foråret. Har derfor kun min SU(5200 ca.) som indtægt pt. Udover det har jeg et SU-lån på 10.000.

    Min kæreste læste sidste år, men arbejder fuldtid lige nu. Hun starter dog med at læse til sommer, men har en indtægt på ca. 15.000 lige nu. Lige nu bor hun i en lejlighed som hendes forældre har købt, hvor hun har lagt ca. 70.000 i indskud. Dem får hun selvfølgelig igen når lejligheden bliver solgt, men det gør den nok ikke inden for de næste par år grundet boligmarkedet pt.
    Vi har altså derfor intet indskud og skal låne hele beløbet til andelen.

    Mit spørgsmål lyder så på:
    Kan vi i vores situation låne til en andel og i hvis ja, hvor er det billigst?

    Hvis der mangler andre informationer må i lige sige til.

    På forhånd tak.
    Nicolai

    #150984
    AnonymForfatter

    I bliver nødt til at lægge et budget over jeres nuværende indtægter og udgifter og tage det med i banken og forhør jer om muligheden for et andelsboliglån.

    Men da I begge indenfor nær fremtid vil være studerende tror jeg det bliver svært.

    Brug oversigten på Mybanker over andelsboliglån vedr. rentesatser i de forskellige banker.

    Held og lykke!

    #151004
    AnonymForfatter

    Vil forældrene ikke udleje din kæreste`s lejlighed ?
    Det er jo forældrene – der er ejer.

    #151010
    jeps-dkForfatter

    Jo, men det er en 4værelses som hun bor i med 2 veninder. Den koster lige over 10.000 om måneden og det har vi ikke rigtig råd til at sidde for.

    #151020
    AnonymForfatter

    Er det en ejerlejlighed ?
    Jeg søger en stor billig lejlighed p.t. på Vesterbro – Østerbro – Frederiksberg.
    Måske det var noget….

    #151026
    jeps-dkForfatter

    Ja det er en ejerlejlighed. Den ligger lige ved Nørrebro station og er omkring 100 kvadratmeter så vidt jeg husker.

    #151044
    AnonymForfatter

    OK-det skal ikke være Nørrebro.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.