vedr. kundetilfredshedsundersøgelse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90757
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Er der nogen der kan fortælle mig, om der findes nogen tilfredshedsanalyser af pengeinstitutterne på Internettet?
    jeg er igang med at skrive en speciale om kunderes tilfredshed overfor bankerne.

    tak

    #150936
    AnonymForfatter

    Er det en analyse af de enkelte pengeinstitutter eller generelt for sektoren?

    Jeg kan anbefale Netbankanalysen, som er lavet af AnalyseDanmark og Finansrådet. Den koster dog kassen, da den er henvendt til bankerne. Du kan læse mere om den her:

    http://www.analysedanmark.dk/index.php?id=netbankanalysen2007&L=1

    Hvis du skriver opgaven i samarbejde med en bank, har de måske betalt for den?

    #150980
    AnonymForfatter

    Mybanker har lavet en brugerundersøgelse af bankerne herhjemme – den har været omtalt i Jyllands Posten – og kan også ses på EiK Banks hjemmeside (de blev kåret som den bank kunderne var næstmest tilfredse med – kun overgået af Alm. Brand Bank).

    Storbankerne skraber bunden i undersøgelsen (som de ofte gør) – trods de oftest har de laveste priser.

    Danske Bank er faktisk en af kongerigets billigste banker!

    #151170
    AnonymForfatter

    Er det en analyse af de enkelte pengeinstitutter eller generelt for sektoren?

    det er en analyse for de enkelte pengeinstitutter.
    jeg har enten tænkt mig at skrive om hvorfor de små banker idag har en større kundetilfredshed end de stor eller så vil jeg se på udviklingen af kundetilfredsheden i perioden 2003-idag, hvor jeg kan komme ind og beskrive hvordan finanskrisen har påvirket kundetilfredsheden.

    #151176
    AnonymForfatter

    Hej Gummisko

    tak for det. jeg har fundet grafen i Jyllandsposten. Den udgave jeg har er det ALM. brand bank der har første pladsen. Jeg kan se at undersøgelsen er lavet i samarbejde med mybanker, så jeg har skrevet til dem og spurgt om jeg kan få flere detalajer vedr. opgaven. Da jeg godt kunne tænke mig at vide, hvilke grunde der lægger bag tilfredsen/utilfredsheden, for så kunne jeg komme med eventuelle forbedringer, hvis fx mange kunder er utilfredse med rådgivningen.

    #151204
    AnonymForfatter

    Når du har fået svar fra mybanker hører jeg gerne resultatet.

    Statistik skal jo altid tages med et gran salt – det kan jo undre at Alm. Brand Bank ligger øverst, da det ikke er den bank med de billigste priser ligesom de har haft adskillige sager i pengeinstitutankenævnet, i medierne (særligt i DR Kontant).

    Og EiK Bank ligger som næstbedst – Trods halvdelen af alle indlæg her på mybanker handler om hvor dårlige vilkårene nu er for boligprioritetslån i EiK Bank!

    Ingen tvivl om at finanskrisen har givet banksektoren ridser i lakken.. men kundernes utilfredshed fører jo ikke altid til bankskifte – ofte fordi andre banker ikke vil have kunden eller fordi kunden når det kommer til stykket er for doven til at få det sat i værk!

    Det er muligt at lokalbankerne kan tilbyde nærvær i rådgivningen – men du kommer også til at betale for det.

    Storbankerne har de billigste priser…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.