Skal man omlægge 6 % realkreditlån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90756
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg overvejer kraftigt at omlægge mit 6 % realkreditlån, med restgæld på 1.650.000 kr.

    Jeg har tjekket de forskellige lånanbefalinger der ligger på bankernes hjemmesider. Men nogen “rød tråd" har jeg ikke kunnet finde.

    Selvfølgelig er det et spørgsmål om temperament hvad man skal vælge. Alligevel vil jeg meget gerne hvis i vil komme med jeres bud på hvad i ville gøre med ovenstående lån.

    #150992
    thsvForfatter

    Er lånet med eller uden afdrag?
    Hvilken ydelse har du/I råd til at betale?

    Der er jo en gevaldig renteforskel på de 6% du betaler nu og F1-renten på ca. 1,7%.
    Selv et F1-lån med afdrag er jo billigere end et 6% uden afdrag, men F1-renten kan jo let stige til 5-6%.

    Personligt ville jeg afvente 4% 30 år kommer op i en gunstig kurs (over 98), men om det sker er måske kun 50-50. Alternativet 4% 20 år er noget tættere på, men koster jo osse en del i afdrag, men så er gælden til gengæld afdraget på 20 år.

    #150998
    AnonymForfatter

    Lånet er med afdrag. Som situationen er i øjeblikket må ydelsen helst ikke komme længere op end den er lige nu.

    Har selv overvejet 4 % 20 år, men ydelsen vil blive for høj for os.

    Har fået en beregning på et BoligX lån. Variabel rente og 5 % renteloft til 2018. Kursen er lige nu omkring 97,1.

    Jeg vakler mellem ovenstående lån, F1, F3. Min bekymring går på om den variable rente pludselig eksploderer. Kommer den op omkring 8-9 % begynder vi at få problemer.

    #151034
    thsvForfatter

    Ydelsen vil ellers kun stige ca. 4.000 kr om året brutto!
    Netto er forskellen dog lidt større, da afdraget på et 20-årigt lån er meget højere. Men der er kun tale om 1.100 kr mere om måneden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.