Bedste lån til Andelsbolig??

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90748
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg overvejer meget kraftigt at købe en andelslejlighed, og er i den forbindelse på jagt efter et billigt lån. Boligen koster 550.000 kr, og jeg skal stort set ud og låne hele beløbet. Da jeg er studerende et par år endnu, vil jeg meget gerne have fuld styr over min økonomi, og er derfor meget betænkelig ved at optage et lån med variabel rente. Desværre ser det ud til at det klart er denne lånetype bankerne helst vil sælge mig ligesom det synes at være denne lånetype der er mest konkurrence på.

    Nogen bud på hvad der er den bedste deal hvis man som mig ønsker et billigt andelsboliglån – men samtidig ønsker en hvis sikkerhed?

    Nogen der har erfaringer med konkrete bankers tilbud på dette område for tiden?

    #150798
    AnonymForfatter

    Jeg satser i øvrigt stærkt på ikke at skulle låne beløbet afdragsfrit, men ønsker til gengæld at afdrage over en længst mulig periode.

    #150800
    AnonymForfatter

    Kan du stille sikkerhed i banken – eller kan du komme med et sikkert budget ??
    Dine oplysninger er for sparsomme til at vurdere – om du overhovedet kan forvente, at få et lånetilbud fra en bank.

    #150802
    AnonymForfatter

    Ydelsen på boligen er ca. 2900 kr. Der er tale om en 3 værelses lejlighed, og planen er at vi skal bo 3 mennesker i den. Udover min indkomst vil der altså komme læejeindtægter for 2 lejere på i alt ca. 5000 kr.

    Jeg har selv en Netto inbtægt (inkl SU, job mm.) på lige omkring 9.000 kr. månedligt.

    #150804
    AnonymForfatter

    Hej Stefan

    Du skal lige tjekke i vedtægterne om du overhovedet må have lejere.

    #150806
    KlodshansForfatter

    Gætter på at det bliver svært finde en bank, der vil låne de penge til en studerende.
    Kan man virkelig bo 3 personer i den? Hvis stuen er det “3." værelse, så skal (mindst) de to da ihvertfald kunne sove sammen. 🙂