Hvilken bank er god for små selvstændige?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90741
    AnonymForfatter

    Hej,

    Min udenlandske kæreste som driver en en-mands virksomhed, hvor han arbejder hjemmefra flyttede til Danmark sidste år. Firmaet har indtil nu været registreret i det land han kom fra og hvor han betalte skat til. Han er nu ved at overflytte det til Danmark hvor han så fremover vil betale skat. Men hvilken bank skal han vælge til sin firma konto?

    Da han flyttede hertil oprettede han en konto i alm. brand bank med dankort hvor til han en gang imellem overflytter penge til fra hans udenlandske konto.

    Han har spurgt mig hvilken bank her i landet der er kendt for at være bedst når det gælder små enkeltmandsvirksomheder, men her må jeg melde pas da jeg simpelthen ikke aner noget om det. Da vi påtænker at købe hus senere på året formentlig gennem Nordea på grund af deres lavere boligrente har jeg foreslået at han vælger dem da de så kan lære ham at kende som kunde. Han mener dog ikke, at det gør nogen forskel her da det er hans firma konto vi snakker om og ikke hans personlige konto.

    Er der nogen her der kan rådgive os lidt ang. hvilken bank han skal vælge til firmakonto?

    På forhånd tak,

    #150760
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Både min mand og jeg har en enkeltmandsvirksomhed og når man har det, er det helt ok at oprette en almindelig konto i enhver bank til virksomheden. Grunden til dette, er at man som enkeltmandsvirksomhed beskattes personligt. Selvfølgelig forskelligt for den sum penge, der bliver stående i firmaet når nytåret rinder ud (25%) og en større skat for en personligt. Pas på med at få en ‘firmakonto’ i en bank. De kan virkelig tage mange gebyrer for INGENTING. Vi har begge brf og de har en fin rente både for en almindelig konto og en 6 måneders konto (hvis man gerne vil have delt pengene op i noget hverdags og noget opsparing. Og hvis din kæreste har brug for en mere omfattende konto, så kontakt et par banker og hør om deres gebyrer for at udstede girokort og lignende… det kan virkelig betale sig!!! Nogle banker tager horrible beløb for ingenting og det er ikke lige det, man har brug for som en lille virksomhed. Andre banker tager stort set ingenting. Husk blot at han adskiller konti for sig selv og virksomheden… altså at han udelukkende bruger en eller flere konti til transaktioner som vedrører firmaet. Held og lykke med det hele!

    #150782
    AnonymForfatter

    Hej,
    jeg forstår godt vanskeligheden ved at vælge bank. Vi (min kone og jeg) startede for snart mange år siden enkeltmandsvirksomhed, som gennem årene voksede. Lige fra starten (næsten) var, og er, vi kunde i Sydbank. Vores opfattelse er, at de forstår den lille virksomheds behov, også at der i perioder kan være brug for overtræk på en kassekredit uden at man bliver flået i gebyrer. Vores erfaring er også, at når banken kender sin kunde gennem lang tid, er der særdeles stor tillid til det man fortager sig, d.v.s. vi har da gennem årene fået lov at overtrække vores kassekredit temmelig meget uden at skulle tillle med yderligere sikkerhed.Det skal siges, at man selvfølgelig forventer at man overholder sine aftaler.
    Vi har solgt vores virksomhed for et par år siden, er på efterløn men er stadig kunde i Sydbank.
    God fornøjelse.

    #178918
    AnonymForfatter

    Hvis nogen ender her i forbindelse med start af AS eller ApS på webreg.dk eller virk.dk:

    Sørg for at jeres bank kan/vil underskrive på webreg!
    —————————————————–

    Finansbanken vil fx IKKE – og kan/vil tilsyneladende ikke engang se problemet i det. Jeg håber dog, at jeg har fået overbevist deres kundesouschef om, at det er bedst for alle parter at de skriver det på deres hjemmeside. Men jeg frygter, han bare snakker! Nu er I i hvert fald advaret.

    Mvh.
    Anders

    #179876
    AnonymForfatter

    Tak for info om banker – hvis der er flere banker for små selvstændige erhvervsdrivende, så byd endelig ind 🙂

    Jeg skynder mig så hurtigt jeg kan ud af Finansbanken, der ikke på nogen måde har været samarbejdsvillige i den situation jeg er i, hvor jeg er ved at omlægge økonomien. Det har betydet unødvendigt mange gebyrer og rykkere, selv om jeg har været proaktiv og fortalt om min situation – og løsningerne herpå. Så kan ikke anbefale Finansbanken til selvstændige, som har behov for kassekreditløsninger.

    #213550
    AnonymForfatter

    Søges:

    Information om bedste bank for følgende behov:

    Netbank. (Under 200 transaktioner om året)

    Firma nem-konto (Ifølge lovkrav)

    Kun positiv saldo.

    P.f. Tak.

    #215962
    AnonymForfatter

    Hej, leder selv efter det samme, og har fundet denne artikel på MyBanker:
    http://www.mybanker.dk/artikler/din-bank-boer-foelge-en-raekke-henstillingsregler

    Der henviser til Finansrådets henstillinger til bankerne, hvor een af dem er:

    http://www.finansraadet.dk/Politik/Pages/henstillinger/flytning-af-nemkonto-skal-ske-med-kundens-accept.aspx

    Så vidt det stadig måtte gælde, kan jeg kun konkludere at banken IKKE kan blande sig i om en konto er NemKonto eller ej. Derfor må du kunne vælge og vrage mellem dem alle, men altså kun hvis der er tale om Indbetalinger til den (og du selv styrer udbetalinger fra den), bortset fra SKAT der kan begge dele.

    Håber der er andre der kan bekræfte min konklusion, her…
    Mvh
    Peter Rosenberg

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.