Kan banken gøre noget ved dette?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90724
    AnonymForfatter

    Hej Derude.

    Jeg kunne godt tænke mig og vide om min nuværende bank kan gøre noget ved man flytter alle sine betalingsservice til en anden bank og lønindgangen ligeledes til en anden bank når man har pantebrevslån og et boliglån hos banken?

    Kan de gøre noget ved så længe jeg betaler mine ting i banken afdrag osv.

    Der står ikke noget i betingelserne om jeg ikke må flytte min lønindgang nogen steder, så vidt jeg kan se.

    Håber i kan fortælle mig om der er nogle specielle regler ved det angår.

    På forhånd tak.

    sscheff

    #150508
    AnonymForfatter

    Det kan du sagtens, men du komplicerer dine forhold en smule i den forstand, at det er særdeles vigtigt afdragene falder til tiden.

    Kommer du i en presset situation har din nuværende bank intet incitament til at hjælpe dig med henstand på dine banklån i den gamle bank, mens den gamle bank vil kræve at du betaler hvad du skal til tiden. Ellers vil de hive dig i fogedretten.

    Men så længe du kan betale til tiden, skulle der ikke være noget problem i at flytte lønkontoen over i en ny bank.

    #150510
    testForfatter

    i nogen situationer er det en betingelse i forbindelse med et lån at du har din lønkonto i banken. Det var f.eks. noget scandiabank krævede, men ellers har GP helt ret

    #150514
    AnonymForfatter

    Grunden til jeg vælger og gøre det på denne måde er at den gamle bank vælger og sætte mine afdrag op på mine lån efter hvor meget der står på min budgetkonto/lønkonto.

    Det synes jeg ikke rigtigt så meget om efter som det er ekstra arbejde som har givet mig det overskud så skal de jo ikke sætte mine ydelser op så jeg er tvunget til og overarbejde og det kan de ikke rigtigt for stå så nu har jeg bare flyttet min lønkonto og flytter jeg bare lige præcis det beløb som der skal bruges. < dette kan man sagtens?

    sscheff

    #150518
    testForfatter

    ja bankerne presser citron i de her dage. Banker låner paraplyer ud når solen skinder og tager dem tilbage når det regner.

    #150520
    AnonymForfatter

    Det lyder som om at det ikke er et helt almindeligt boliglån du har – siden banken selv kan vælge hvor meget du skal afdrage.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.