låne penge til hus lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90710
    AnonymForfatter

    hej

    mig og min kæreste står og gerne vil eje vores ejet hus,vi har 2 små børn,vi har ca 28.000 udbetalt hver måned+børnepenge pt 8000 per kvatal,MEN MEN MEN,vi har lidt gæld,vi har et billån på 110.000,bilens værdi er nok 80-90 nu,+kassekredit på 100.000 til sammen! ingen opsparing desværre! er det muligt at låne penge ovehovedet,og hvor meget ca??? ku godt tænke os et hus,hvor der ska renoveres en del,da jeg er tømrer! på forhånd tak!

    #150294
    thsvForfatter

    Det må bero på et budget, hvor alle jeres nuværende udgifter er talt med.
    Jeg tror dog ikke, at der kan blive tale om en særlig dyr ejerbolig, da jeres rådighedsbeløb nok ikke bliver højt nok.
    Men tal med jeres bank om mulighederne.

    #150296
    AnonymForfatter

    samlet har vi ca 12.000 i rådighedsbeløb,når alt er betalt! vi har kigget på et hus til 895000,hvor der ska laves lidt dog er det indflytningsklar,efter en klat maling!

    #150298
    KrisserForfatter

    De fleste banker vil i dag kræve et rådighedsbeløb for to voksne og to børn på 13 000-15 000. Derfor tror jeg det vil blive vanskeligt for jer at finde noget, da det ikke må koste mere end jeres nuværende lejebolig.

    #150320
    AnonymForfatter

    I skal op på et rådighedsbeløb efter alle faste udgifter er betalt på 14.000 pr måned. Dette er vel at mærke det rådighedsbeløb der skal være tilstede i det nye hus, hvor banken også vil indregne nye faste udgifter til varme, el, affald, ejendomsværdiskat, grundskyld, eventuelt forestående vedligeholdelse etc.

    I har p.t. gæld for 110.000 + 100.000 = 210.000 og har en bil hvis markedsværdi formentlig ikke ligger meget over 70.000 (forskellen mellem købs- og salgspris hos en bilforhandler).

    Kreditvurderingen foregår ikke ud fra flekslån, men derimod ud fra en standardforudsætning om at huset finansieres med: