låne penge til hus lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90710
    AnonymForfatter

    hej

    mig og min kæreste står og gerne vil eje vores ejet hus,vi har 2 små børn,vi har ca 28.000 udbetalt hver måned+børnepenge pt 8000 per kvatal,MEN MEN MEN,vi har lidt gæld,vi har et billån på 110.000,bilens værdi er nok 80-90 nu,+kassekredit på 100.000 til sammen! ingen opsparing desværre! er det muligt at låne penge ovehovedet,og hvor meget ca??? ku godt tænke os et hus,hvor der ska renoveres en del,da jeg er tømrer! på forhånd tak!

    #150294
    thsvForfatter

    Det må bero på et budget, hvor alle jeres nuværende udgifter er talt med.
    Jeg tror dog ikke, at der kan blive tale om en særlig dyr ejerbolig, da jeres rådighedsbeløb nok ikke bliver højt nok.
    Men tal med jeres bank om mulighederne.

    #150296
    AnonymForfatter

    samlet har vi ca 12.000 i rådighedsbeløb,når alt er betalt! vi har kigget på et hus til 895000,hvor der ska laves lidt dog er det indflytningsklar,efter en klat maling!

    #150298
    KrisserForfatter

    De fleste banker vil i dag kræve et rådighedsbeløb for to voksne og to børn på 13 000-15 000. Derfor tror jeg det vil blive vanskeligt for jer at finde noget, da det ikke må koste mere end jeres nuværende lejebolig.

    #150320
    AnonymForfatter

    I skal op på et rådighedsbeløb efter alle faste udgifter er betalt på 14.000 pr måned. Dette er vel at mærke det rådighedsbeløb der skal være tilstede i det nye hus, hvor banken også vil indregne nye faste udgifter til varme, el, affald, ejendomsværdiskat, grundskyld, eventuelt forestående vedligeholdelse etc.

    I har p.t. gæld for 110.000 + 100.000 = 210.000 og har en bil hvis markedsværdi formentlig ikke ligger meget over 70.000 (forskellen mellem købs- og salgspris hos en bilforhandler).

    Kreditvurderingen foregår ikke ud fra flekslån, men derimod ud fra en standardforudsætning om at huset finansieres med:
    * Et 5% fastforrentet lån med afdrag
    * Et 20-årigt boliglån med afdrag

    Under de forudsætninger er jeg helt enig med THSV. Det ligger tungt med at blive kreditgodkendt til et lån i den størrelsesorden.

    #150374
    thsvForfatter

    Det er da muligt, at vi vil kunne godkendes til dette køb, specielt, hvis I kan påvise en opsparingsevne ved jeres nuværende husleje.
    Ved et billigt hus, kan det godt være, at banken vil slække lidt på rådighedsbeløbet.
    Endvidere er det en fordel at du er håndværker, så du selv kan renovere huset billigt.
    Jeres kassekredit på 100.000 kr tyder dog på, at I ikke har penge nok, selv ved den nuværende husleje.
    Så i jeres nuværende situation er svaret fra banken nok et NEJ!

    #150522
    AnonymForfatter

    Det lyder godt nok meget som vores situation lige nu, og vi har da fået ok på ca. 1.200.000. Så det burde da nok kunne lade sig gøre.

    #150534
    AnonymForfatter

    blindw: hvor har i blevet godkendt til det??? vi sender papirne ind imorgen til nykredit!!

    #150542
    AnonymForfatter

    I Århus Lokalbank. Ved ikke om det er for lokalt for dig 🙂

    #150546
    AnonymForfatter

    Nu er det jo ret afgørende om lånetilsagnet er givet før 3. kvt. 2008 eller efter!

    Der var ingen problemer med at få ovennævnte belåning før finanskrisen, men det er der så sandelig efter.

    Iøvrigt mener jeg, at familien her bringer sig i en unødvendig sårbar økonomisk situation. Det er bedre at vente et par år med boligkøbet, og få sparet noget mere op.

    Efter min mening bør en boligkøber altid være minimum gældfri og have 5% til udbetalingen.

    For en bolig på 2.000.000 betyder det en opsparing på 100.000 kr.

    #150564
    AnonymForfatter

    det er det ikke,vi bor på vestsjælland,hvis man må spørge? hvordan er jerse økonomi i forhold til vores,gæld,opsparing??? bare for at samligne lidt! general,nu har der jo aldrig været snakke om et færdigt hus til 2 mil,men derimod et hus til 800,som jeg sku sætte i stand løbende,og måske tjene en skilling,og muligheden for at flytte i noget bedre om en hvis årrække!det er svært at have en opsparing på 100 tusind,og total gældfri,medmindre du har boet hjemme hos mor og far til du er 25,og intet har oplevet!

    #150574
    AnonymForfatter

    Tilsagnet fik vi i december ’09. Vi har faktisk også ca. 28.000 udbetalt om måneden (en løn og en SU) plus børnepenge for to små børn. Vi har et forbrugslån på 100.000 kr og studielån på 20.000, som jeg betaler af på nu. Plus en bil, der dog er næsten ny og belånt fuldt ud efter min vurdering af salgsprisen. Så det ligner da jeres 🙂

    Og vores budget er egentlig ikke specielt skrabet. Og banken fulgte TotalKredits standardsatser for forbrug, så vidt jeg kunne gennemskue.

    #150576
    AnonymForfatter

    Og jeg er i øvrigt BESTEMT ikke håndværker 🙂

    #150578
    MichaelForfatter

    Jeg kan godt undre mig over hvorfor (nogle) banker slækker på kreditvurderingen. Et boligkøb startende med et minus på 2-3-400.000 er det rene galimatias og skriger efter at blive optaget i den uendelige “Hvor kan jeg låne selvom RKI"-tråd. Selv en kortvarig arbejdsløshed eller sygdomsperiode vil være fatalt for en sådan økonomi, da der absolut INTET er at stå imod med.

    #150582
    AnonymForfatter

    Altså med en bolig til 800.000 kr. koster det jo ikke meget mere, end det koster at bo til leje et sted – især hvis man selv er god til vedligehold. Og man skal jo bo et sted 🙂

    Men jeg er også betænkelig og løber ikke ud og køber bare fordi, jeg har fået lov!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.