Flytning af deponeringskonto

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90704
    AnonymForfatter

    Jeg står i en meget uheldig situation i forbindelse med salg af min lejlighed. Lejligheden er solgt, men da køber er død inden overtagelsesdatoen, er mine penge låst fast på en deponeringskonto. Af flere grunde regner jeg ikke med at se disse penge før der er gået 6 måneder eller mere. Bl.a. pga. tinglysning af skifteretsattest, dernæst skøde. Men inden da skal skifteretten også lige flytte fra Kassel i Tyskland til Århus i Danmark. Dette kræver justitsministeriets godkendelse.

    Problemet er nu, at det ser ud til jeg har valgt den forkerte bank, Jyske Bank. De giver mig 1% i rente på det deponerede beløb. Men samtidig har jeg indfriet mine realkreditlån med et banklån. Heraf betaler jeg 6,85% i rente. Dvs: Mellemfinanseringen kommer til at koste mig en formue.

    Nu viser det sig, at Danske Bank har 0% i renteforskel mellem udlån og deponeringskontoen. Det tilbud vil jeg naturligvis gerne gøre brug af, når nu denne sag skal løbe over så lang tid. Men kan det passe, at man ikke kan få lov til at flytte en deponeringskonto? Det virker urimeligt at jeg skal være bundet i så lang tid med så elendig en rente.

    Hvad kan jeg gøre? Jeg brænder urimeligt mange penge af lige pt.

    Venlig hilsen
    Morten Lund

    #150196
    AnonymForfatter

    Nej, du kan ikke overføre en deponeringskonto til et andet pengeinstitut, men du kan da prøve at forhandle dig til en lidt højrere forrentning.
    Det allerbedste ville have været at du have forhandlet dig til en bedre forrentning ved aftalens underskrift, men prøv alligevel, da pengene jo uventet skal deponoeres i længere tid.

    #150200
    AnonymForfatter

    Hmmm, er det en lov der bestemmer dette? Jeg kan jo teoretisk set være bundet op i denne opstilling på ubestemt tid.

    #150204
    AnonymForfatter

    Jeg tror heller ikke, du kan flytte en deponeringskonto, men du har skrevet under på vilkårene for en deponeringskonto og heraf kan du se betingelserne.

    Du kan også prøve at ringe til en anden bank og spørge om du kan!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.