Vækskaution – lån til start af virksomhed

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • BeskovForfatter
    Indlæg
  • #90703
    BeskovForfatter

    Vækstfonden siger: Vækstkaution hjælper dig til at skaffe finansiering hos dit pengeinstitut til udvikling af din virksomhed eller start af ny virksomhed.

    Jeg sidder med nogle patenter/rettigheder til et produkt og som nogen siger (jeg har stadig begge ben på jorden) er en verdensnyhed og en der kan genere rigtig gode indtægter.
    Men al start er svær og koster. Jeg er blevet rådet til at søge vækstkaution. Er der nogen her, der ved noget, om der i så tilfælde er nogen banker der er bedre end andre?

    #150360
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål – men har en anden kommentar.

    Så vidt jeg er orienteret – og det kan være forkert – så er vækst-kaution især tiltænkt igangværende virksomheder der udvider med nye aktiviteter … eller meget store iværksættesvirkskomheder. VækstFonden er blevet meget seriøse omkring deres vækst-kaution og kræver forkromede forretningsplaner og møder ansigt-til-ansigt med ledelsen i de virksomheder der skal have vækstkaution.

    Hvorimod mindre iværksættere i stedet for typisk får et vækstlån, som administreres mere uafhængigt i pengeinstitutterne … og pengeinstitutterne selv foretager vurderingen af iværksætterens forretningsplan.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.