hvor længe før lånet udbetales

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90695
    AnonymForfatter

    Vi har omlagt vores ene realkreditlån fra fastforrentet til flekslån, samt fået forhøjet det lidt (så vi kom op på 80% i alt med det “store lån" inkl.)

    Vi underskrev lånetilbud m.m. 1. oktober, jeg kan se på “min side" på totalkredits side, at vores lån er optaget og udbetalt den 11. december – til terminen 31. december betalte vi kun på vores store lån. Inden jeg kontakter banken og spørger dumt, vil jeg blot høre her, om hvor længe man skal forvente, at der går inden lånet udbetales – nu er der jo gået en måned siden det står som udbetalt fra totalkredit??
    I alt er der gået 3 mdr fra underskrift til nu – vi begynder at blive utålmodige, da vi skal bruge de overskyende penge til ombygning.

    på forhånd tak.
    mvh

    #150130
    AnonymForfatter

    Det skyldes nok, at papirerne ikke er kommet tilbage fra tingslysning.
    Der er jo kaos på det nye elektroniske system p.t.
    Banken indestår/udbetaler ikke lånet før disse ting er i orden.

    #150132
    AnonymForfatter

    ok – synes bare det er underligt, at der står på totaltkredits side, at lånet er udbetalt den 11.12, samt at tinglysningen er foretaget/gået igennem den 4.12. Men en anden gang må vi bare være ude i bedre tid, så vi ikke skal vente over 3 mdr med at få pengene…

    #150140
    AnonymForfatter

    Hej Louise

    Synes du skal ringe til Totalkredit og din bank straks de åbner og fortæl, hvad der står på Totalkredits hjemmeside om dit lån og udbed dig en forklaring.

    Vi ved det er noget rod med det nye tinglysningssystem, men det er surt for dig. Så ring til begge. Men tag lige Totalkredit først.

    #150792
    AnonymForfatter

    Hej Begge

    Tak for hjælpen, til info så er det netop som i skrev pga tinglysningen ikke har sendt/behandlet papirerne færdigt endnu, pengene står på en omprioriteringskonto og venter…
    Møgirriterende, at vi skal vente over 4 mdr fra underskrift på lånetilbud. Det var jo netop pga den lave rente, at vi ville have det – og det har vi da ikke mærket noget som helst til endnu…
    Banken har dog tilbudt at skaffe os pengene – men mon ikke det er noget kassekredit fra deres side, de kan vel næppe trylle.

    Tak for svar begge to.

    mvh

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.