køb eller salg af aktier

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • testForfatter
    Indlæg
  • #90694
    testForfatter

    Sådan et spørgsmål som man nok ikke kan svare på men måske var der nogen der havde et kvalificeret bud.

    via et dødsbo har jeg pludselig fået ansvar en portion aktier. Skal vi holde dem lidt eller sælge? Det er:
    AP Møller B
    H Lundbeck
    Sydbank

    og mig som eller normalt aldrig har aktier. 🙂

    #150066
    testForfatter

    ps. naturligvis skal vi ikke købe kun sælge. 🙂

    jeg mente holde eller sælge nu

    #150076
    AnonymForfatter

    Nu skal du jo ikke regne med det store afkast på aktier i år, men ellers drejer det sig om at sprede sine investeringer så meget som muligt, ligesom du skal se på din tidshorisont, men det er jeg sikker på at du altsammen godt ved.

    Det samme burde enhver god bank også oplyse dig om uden at kunne gå ind og sige at de regner med at APMøller stiger 20% mere i år, for hvem kan forudse det.

    #150078
    AnonymForfatter

    Hej Test

    Mit bud er – HOLD.

    Alle 3 aktier steg i går. Og du holder selvfølgelig øje med dem.

    Evt. tag en snak med arvingerne og forhør dig om, hvor meget de vil “tabe".

    #150086
    HalliHalloForfatter

    Aktier er ikke billige mere, men sådan er det altid når kurserne er gået opad i en længerede periode, så kommer der nye investorer til, der også lige skal tjene “kassen".

    Men husk på det tidspunkt har den fornuftige og forsigtige allerede forladt aktiemarkedet igen.

    Den næste kurskorrektion kommer bestemt, men hvornår er selvfølgelig svært at sige.

    #150100
    testForfatter

    tak for rådne er mest tilbøjelig til at sige sælg, men vi venter på skifteretten.pt har vi ikke rådigheden over boet

    #150106
    AnonymForfatter

    Jeg ville helt klart holde både Mærsk og Sydbank, Lundbeck ville jeg nok sælge straks.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.