Salg af lejlighed med lang overtagelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90689
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har fået et bud på min lejlighed, men med lang overtagelse. Jeg har ikke noget nævneværdig gæld i lejligheden så den lange overtagelse er som sådan ikke et problem udover jeg selvfølgelig gerne vil have pengene:-)

    Men til mit spørgsmål: er der noget jeg skal være opmærksom i forbindelse med en lang overtagelse? Køber har en andelslejlighed i Hilleød som skal sælges for hun kan/vil overtage, jeg forestiller mig en overtagelsesdato til sommer. Skal jeg stille krav om en bankgaranti? Og hvad hvis nu hun ikke har solgt inden overtagelsesdatoen kan købet så annuleres og hvordan vil jeg blive godtgjort?

    Hvis nu hendes salg når igennem hurtigt laver man så en allonge til købsaftalen med en ny overtagelsesdato eller hvordan gør man det?

    Med venlig hilsen
    Frederik

    #149924
    AnonymForfatter

    Du skal holde tingene adskildt.
    Hvis du sælger din lejlighed – så skriver I en slutseddel (betinget skøde) med en overtagelsesdato + en bankindeståelse fra købers bank på salgssummen (kontant).
    Denne aftale bør laves af købers advokat.
    Hvis det er en betingelse, at køber først skal have solgt lejligheden i Hillerød – så er du på usikker grund.

    #149954
    AnonymForfatter

    Ok jeg er ikke interesseret i at aftalen skal være betinget af køber skal sælge, men udelukkende at der er lang overtagelse (f.eks. 6mdr) så hun kan sælge…

    #149962
    AnonymForfatter

    Køber har nok problemer med stå inde for en handel NU – selvom der aftales en lang overtagelse. Bordet fanger for køber inden han/hun har solgt – og det giver problemer i banken – som regel.
    Hvis I laver en købsaftale – skal den stemples inden 30 dage – så der skal ret hurtigt penge på bordet.
    Jeg tror ikke I kan binde hinanden på en handel NU – men derfor kan I jo godt have en løs aftale……………..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.