Eik Bank indfører gebyrer på udlandsk overførsel

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90688
    AnonymForfatter

    Fra 10 marts koster det penge at lave en udlandsk overførsel !

    Hvad Eik var “gratis" med i gamle dage koster nu penge 🙂

    #150002
    SoleilForfatter

    Ja, Eik Bank er ikke, hvad den har været. Jeg flyttede for nogle år siden fra Almindelig Brand Bank, fordi Eik banks renter var gode, og gebyrerne var meget lave. Nu er i alt fald renterne ikke gode mere, og gebyrerne begynder at dukke op/stige, så jeg har allerede flyttet nogle konti og planlægger at flytte hele mit engagement.

    Det er, hvad vi skal, som bankkunder, derved støtter vi det økonomiske system i vort land, for investering og ressourcer skal derhen, hvor de mest effektivt forvaltes, så når en bank ikke længere er konkurrencedygtig, bør kunderne flytte, ikke alene for deres egen skyld, men også for samfundsøkonomiens skyld. Det er nærmest en patriotisk pligt, og det vil enhver bankdirektør give os ret i!

    #150004
    HalliHalloForfatter

    Ja, hvis du er utilfreds med banken skal du selvfølgelig flytte så snarest muligt.

    Personlig er jeg og min familie stadig rigtig godt tilfreds med denne bank og kan kun anbefalde den videre til alle, der måtte læse med herinde.

    Da banken hed Skandiabanken var det godtnok lidt billigere med et par produkter, men enhver vidste at der på et tidspunkt ville ske reguleringer, når der kom tilpas mange kunder ind i butikken. Såvidt jeg kan vurdere har banken ikke mistet kunder efter at den blev købt af EikBank.

    Hvad angår BoSols kækhest, som er valutatransaktioner vil jeg blot spørge dig om du har undersøgt, hvilke kurser banken fremover vil anvende. Du har nemlig før skrevet og lavet fine regnestykker herinde om at det var over 1000 kr. for dig at bruge dem for at overføre omkring 100.000 kr.

    For hvis den går over til kun at lægge omkring 0,1-0,2% på nationalbankens middelkurs, så bliver det jo billigere at overføre alt over 2000 kr. til udlandet, men dyrere for dem der lige skal betale deres el-regning på 400 kr. over i Sverige.

    Nu er dette aktuelt for mig, da jeg sjældent eller faktisk aldrig overfører til udlandet, men en undersøgelse af denne problematik ville ikke være forkert.

    Nu håber jeg ikke jeg har trådt nogen over tæerne med dette indlæg, men ellers må I indberette mig til Elisabeth.

    #150080
    AnonymForfatter

    Nej jeg har ikke tænkt mig at lave flere regnestykker, fordi folk herinde er kloge nok til selv at beregne omkostningerne for en udlandsoverførsel

    eks. Sydbank er de billigste lige nu, med 15 DKK, DB og Eik 20 DKK, Finansbanken 50 DKK, blot for at nævne nogle banker, de nævnte banker beregner alle Nationalbankens kurs for EURO + 1 DKK.

    #150088
    HalliHalloForfatter

    Du er altid velkommen til at udarbejde flere regnestykker herinde, som vi kan blive klogere af. Også hvis det drejer sig om indeks o.l.

    Ja, Sydbank er vist de billigste på det område, men tager de så ikke stadigvæk 150 kr. for et simpelt Visa-Kort, som stortset alle de store banker er gået væk fra, da DanskeBank startede sit 24/7-produkt? Selv JyskeBank tager ikke dette gebyr længere.

    Men hvad med Finansbanken, tager de gebyr? Og hvorfor tager de mere end dobbelt så meget som andre banker for en Swift-overførsel?

    Hvem var det egentlig der ejede den bank før Lollands Sparekasse købte den for nogle år siden? Den har da aldrig haft noget med BraskThomsen at gøre eller hvad?

    #150090
    AnonymForfatter

    Som kunde hos EIK bank har jeg egentlig ikke noget konkret at klage over, men de tilbyder ikke længere noget, jeg ikke kan få ligeså godt i en murstensbank – Og det burde de vel egentlig?

    #150092
    HalliHalloForfatter

    Ja, det kan du da have ret i….

    Man kan dog stadigvæk hæve gratis i samtlige automater i DK, ligesom de ikke opkræver depotgebyrer, som i visse tilfælde kan blive en dyr post.

    #150094
    AnonymForfatter

    Hvis man ikke kunne hæve penge gratis – Så ville alle banker vist være en saga blot.

    Tænk blot at betale gebyrer for at have sine penge stående i banken til nul i rente, og derefter betale for at hæve dem 😉

    Tja – Vi er faktisk tæt på sådanne tilstande. Gad vide hvornår det går op for folk, at der er noget der er rivende galt?

    #150096
    HalliHalloForfatter

    Nu er jeg desværre ikke med mere….

    Men hvis du f.eks. er kunde i DanskeBank og hæver i en Nordea automat, så koster det vel 3-4-5 kr. eller hvad ved jeg. Og Danske skal så aflevere disse penge til Nordea, da der har været slid på deres fine automat, ligesom de har hentet pengene for dig i Nationalbanken.

    Som EikBank kunde hæver jeg derfor altid konsekvent mine kontanter i Fakta, og sparer derved banken for denne udgift, og så tager det kun 5 minutter…..

    #150098
    AnonymForfatter

    Jo Jo – Men jeg ville nu heller ikke starte en stor diskussion omkring det. Pointen var bare, at jeg ikke synes EIK bank tilbyder ret meget mere. Så måske burde jeg bare skifte bank.

    Fortsat god Søndag.

    #150102
    testForfatter

    defakto er det eneste EIK bank tilbyder den gratis hævning i penge automater. Det er da meget rart men det står slet ikke i forhold til det de spare ved IKKE at have afdelinger. Det var jo oprindeligt Scnadiabanks argument og forklaring på at også hævninger i udlandet var gratis.

    Men hvad skal man i grunden bruge den gratis hævning til? De få gange jeg hæver køre jeg for fremtiden bare ind forbi det lokale pengeinstitut jeg har valgt og hæver i deres automat gratis.

    Og nu har jeg så for første gang fået en “personlig" bankrådgiver.

    Så dem der vil er velkommen til at forsvare EIK bank. Personlig er jeg på vej væk mangler kun at de opgør mine konti og mit lån

    og nej jeg synes ikke de tilbyder noget det er attraktivt længere.

    #150120
    tgForfatter

    Ja fordelen ved Eik bank er væk. Jeg har været med siden Skandiabankens tid hvor prioritetslånet var et alternativ til flekslån. Første gang (måske lidt anden gang) de satte tillægget op, kunne jeg måske godt forstå dem, men da de sidste gang begrundede stigningen med at de ville have en højere indtjening så var det slut. De har nu lagt tillægget 0,05 procentpoint under Nordea, men vist de tror at manglende troværdighed er til salg for 0,05 så tror de fejl.
    Det skulle lige være en kunde der prøvede at fortolke aftalen så kreativt som Eik bank.
    Jeg ved godt jeg ikke har gjort en masse udover at klage til Eik bank, som bare hældte vand ud af ørerne, men nu gør jeg det på min måde ved at stemme med fødderne.
    Det med hævegebyrerne og udenlandske overførsler er kun symptomer på endnu nogle skridt ud af dødsspiralen hvor de bedste kunder bliver skræmt væk.
    På den anden side, har Eik Bank nu nok opnået det de ville, nemlig fået elimineret endnu en prioritetslånskunde som de åbenbart ikke har råd til.

    Ellers tak for en spændende debat herinde som jeg har fulgt i årevis, men først deltager i nu.

    #150126
    HalliHalloForfatter

    Kunder der er utilfredse med EikBank skal selvfølgelig bare flytte bank så hurtigt som muligt, heller i dag end i morgen.

    Men jeg agter ikke at flytte, da jeg syntes de har fordele andre ikke har, ligesom jeg heller ikke gider flytte selvom nogle af de gamle fordele er forsvundet, da man alligevel ikke kan få dem andre steder.

    I bund og grund er det jo næsten ligegyldigt for en ganske almindelig kunde, der ikke skal låne penge, hvilken bank han vælger, da der ikke er den store forskel på dem.

    Hvis jeg skulle ud at låne penge, så ville jeg dog aldrig vælge en bank, f.eks DanskeBank, der kører med rentespænd. På et tidspunkt havde jeg lønkassekredit der, som blev lavet til den allerbilligste udlånsrente. Efter nogle år kunne jeg se, at nu betalte jeg sørme den højeste udlånsrente på dette produkt, selvom mine forhold ikke havde ændret sig. Alså følte jeg mig godt og grundigt snydt af dette institut. Så nu anvender jeg dem mest til at håndtere mine kontanter, checks etc. Og det syntes jeg til gengæld de er rigtigt gode til, den ros skal de have.

    #150148
    AnonymForfatter

    Jeg har nuppet mig et billån i EIK-Bank til 4,3% i rente – det kunne jeg ikke finde billigere andre steder (og så var stiftelsesomkostninger betydeligt lavere end hos min murstensbank og bilforhandleren)

    Men jeg kunne ikke finde på at finansiere min kommende villa i EIK-Bank – der ville jeg benytte mig af Nordea som efter min mening pt. har det bedste bud på en finansiering fra 80% til 100% af ejendommens værdi – som Kernekunde.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.