Lån omlægges som Lønkassekredit?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • GirafenForfatter
    Indlæg
  • #90675
    GirafenForfatter

    Jeg ønsker at skifte min bank ud da jeg har et forholdsvis dyrt lån hvor de kræver 12,001%. Det bliver en del når beløbet er hele 80.000.

    I samme moment vil jeg høre om man kan få det over i en anden bank som en lønkassekredit i stedet for. er beløbet for højt til en kassekredit.?

    #149742
    AnonymForfatter

    Beløbet er nok lige i den højeste ende af hvad en bank vil acceptere som en almindelig kassekredit. Fordelen ved at oprette lånet som et privatlån er i bankens øjne, at du tvinges til at afdrag.

    I Danske Bank kan du fx få en 24-7 kassekredit på op til 50.000 uden oprettelsesgebyr. Hvis du først afdrager 30.000 kan du jo skifte til Danske Bank.

    Alternativt skal du oprette et privatlån. Hvis du har et højt månedligt rådighedsbeløb burde det ikke være noget problem at få en rente på 8%. Hvis du ikke har det krævede rådighedsbeløb, kan du ikke skifte bank.

    #149744
    AnonymForfatter

    Jeg har været kunde i følgende 6 banker:

    Den Jyske Sparekasse
    Eik Bank / Skandia Bank
    Lån og Spar Bank
    Jyske Bank
    Andelskassen Østjyllad
    Danske Bank

    Af alle banker, var Lån og Spar Bank den bank, jeg var mest utilfreds med.

    #149746
    GirafenForfatter

    8% er også en del bedre end det jeg giver nu.

    men har kikket herinde både på forbrugslån og lønkassekredit:

    Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn forbrugslån på 5,4%
    Nykredits 1828konto 4,6% lønkassekredit.
    Danske Bank’s 24/7 på 5,2% ser også meget fornuftig ud.

    vil det ikke være muligt at få en af disse tror I ?

    Evt hvis det er Danske Bank så få kassekrediten på 50.000 og alm lån på 30.000 ved siden af

    #149752
    AnonymForfatter

    GP:
    Hvad fik dig til blive kunde i en andelskasse.??+

    #149754
    GirafenForfatter

    har altid været kunde i Andelskassen da mine forældre havde den bank gennem min barndom, nu er de skiftet og jeg vil meget gerne det samme.

    #149756
    AnonymForfatter

    De priser du oplyser der, er efter skat. Jeg referer til før skat prisen.

    Jo jeg tror for så vidt godt du kan få et lån på 80.000 i Danske Bank til en fornuftig rente. Du skal nok ikke sætte næsten op efter et 24-7 lån, i og med Danske Bank har nedsat lånegrænsen for (gratis oprettelse af 24-7 kredit fra 100.000 kr til 50.000 kr).

    Det hele afhænger dog af om du kan fremvise et fornuftigt rådighedsbeløb. (Rådighedsbeløbet er det du har tilbage til mad og fornøjelser, når alle faste udgifter er betalt).

    En enlig skal have et rådighedsbeløb på ca. 6.500
    Et par uden børn skal have et rådighedsbeløb på ca. 9.500
    Og et par med 2 børn skal have ca. 14.000 i rådighedsbeløb.

    Hvis du opfylder ovenstående, så tag en snak med Danske Bank.

    #149758
    AnonymForfatter

    Jeg giftede mig så at sige til engagementet 🙂

    Efter noget tid samlede vi dog det hele i Danske Bank.

    Andelskassen er efter min bedste mening ikke konkurrencedygtige på prisen, og det er bestemt ikke fordi vi ikke forsøgte at handle med dem.

    #149760
    AnonymForfatter

    De priser du refererer til er efter skat.

    Renten på Danske Bank 24-7 er fx 5,2% efter skat og 7,7% før skat.

    #149770
    GirafenForfatter

    Jeg har ikke et særligt højt rådighedsbeløb da jeg pt er under uddannelse og på revalidering, under 25 sats. Dog kun indtil april, hvor den kommer til at hedde dobbelt up.

    min indtægt efter skat ligger på 6800.
    og deraf går 3500 til det fælles budget mig og min kæreste har. Det beløb dækker alt inkl husleje, vand, varme, el, tv, internet, vægtafgift, forsikring, og mad. Og det slår faktisk pænt til med et fint overskud hver måned.

    Det efterlader 3300 til at dække mine mobilregninen på 300 og mine forlystelser.

    lyder det nogenlunde fornuftigt

    #149778
    AnonymForfatter

    For at sige det rent ud: Det lyder slet ikke fornuftigt!

    I lyset af finanskrisen, og det skærpede krav der er til kreditkvaliteten i bankerne, kan du roligt regne med, at enhver bank, uanset hvor du går hen, vil afvise dig til et lån i den størrelsesorden.

    80.000 som usikret gæld, er ekstremt risikabelt for en bank set i lyset af dit nuværende indkomstgrundlag.

    #149790
    GirafenForfatter

    det er godt nok lidt ærgeligt da jeg til April kommer op på dobbelttakst, dvs. 16000 kr før skat. Med mine fradrag regner jeg med det er 11000 udbetalt. Deraf går der 3500 til budgetet, som dækker det hele inkl mad. så minus børnepenge på 1200 så har jeg omkring 6500 til at bruge på whatever.

    Det vil jeg sige er rimelig fornuftigt, og allerede i med den lave takst nu der løber det rundt med overskud, så syns det er noget ærgelig hvis ikke det kan lade sig gøre

    #149794
    thsvForfatter

    Prøv dog at kontakte f.eks. Danske Bank og nykredit istedet for.
    De har sandsynligvis andre krav, når der er tale om en ung studerende, hvor de kan se frem til et langvarigt samarbejde, og forøget indkomst senere hen.
    Hvad en debattør på denne side er jo irrelevant i forhold til hvad en bank siger.
    Husk blot, at dit rentefradrag vil falde, når renten på lånet falder. Du vil så få lidt færre penge udbetalt.

    #149802
    AnonymForfatter

    Det kan formentlig også lade sig gøre, hvis du efter den ændrede ydelse kommer op på et rådighedsbeløb på minimum 6.000 kr.

    Det er dog ret afgørende, at Danske Bank eller andre får lov at indregne en vis tilbagebetaling på gælden i dit budget, samt at dine jobudsiger er nogenlunde rimelige.

    Nu skriver du selv, at du er på revaliering, hvilket normalt ikke (jeg skal understrege jeg intet kender til din situation) er forbundet med gode jobudsigter.

    Men jeg er da enig i at du bør hive fat i en af de studievenlige banker, så som Danske Bank og Jyske Bank. Begge banker ligger meget stor vægt på “studerende med potentiale" og strækker sig relativt vidt på det område. Danske 24-7 konceptet er perfekt for en studerende.

    #149804
    GirafenForfatter

    Min situation vil jeg sige er meget stabil, eftersom jeg som revalident er sikret de 16000 før skat hver mdr indtil sommer 2013 hvor jeg er færdiguddannet bankrådgiver for det ikke ska være løgn hehe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.