opsparing

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87114
    AnonymForfatter

    Hejsan

    Er der nogle af Jer, der har gode raad til hvor man kan placere sine penge for at faa et godt afkast? Jeg er meget lidt risikovillig, men en opsparingskonto med 2% i afkast er jo lidt latterlig. Hvor mange penge skal man have foer det kan betale sig at placere pengene i obligationer? Min loesning skal helst indeholde mulighed for at faa pengene udbetalt hurtigt, da jeg maaske vil koebe bolig. Paa forhaand tak!
    Tine

    #105918
    AnonymForfatter

    Glemte at sige at jeg overvejer investering i en offshore bankkonto (ca 5% foer skat). Er der nogen af Jer der har erfaring med det?

    #105920
    AnonymForfatter

    Obligationer giver heller ikke noget nævneværdigt afkast i øjeblikket. Hvis du ikke er villig til at investere i aktier, er der ingen vej uden om en alm. konto til 2%. Så kan du da ihvertfald hurtigt trække pengene ud.

    #105924
    AnonymForfatter

    Obligationer handles fx med kurtageomkostninger på 0,15% minimum 100 kr (billigere over nettet, dyrere i hovedbankerne).
    Så for at komme op over minimum skal du købe for mindst 6666 kr. Den beregning plejer jeg at bruge som minimum-post pr køb.

    Renten på mellemlange (2015) stat er p.t. ca. 3%. Af mer-renten (3% – 2% = 1%) skal du så have obligationerne i 3 år for at have købs- og salgs-kurtagen tjent hjem. Har du kortere horisont end dette bør du kigge på et bank-indskud.

    Nu ved jeg ikke hvad du mener med OffShore – men det er nok noget med valutakurs-risiko? Ku du så ikke lige så godt tage lidt kurs-risiko med en 30-årig obligation – det er næsten samme forrentning.

    #105928
    AnonymForfatter

    Mange tak for godt svar!
    Med en offshore bankkonto mente jeg en bankkonto i Guernsey som er aaben for folk der ikke er bosiddende i Storbrittanien. Det er der, jeg bor nu. Saa min opsparing er i pund. Derfor er en anden udfordring at veksle pengene paa det rigtige tidspunkt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.