hvad er skatte % forskel mellem kommunerne værd?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #90643
    kodenForfatter

    kan man som topskat betalende regne ud hvad forskellen er i kr. mellem 2 kommuner?

    For man bliver vel reddet lidt af skrå skatteloft, når man bor i en dyr skatte kommune?

    #149324
    OBSForfatter

    Du kan gå ind på Skattevæsenets hjemmeside http://www.tastselv.toldskat.dk, indtaste dine tal og så angive først den ene og så den anden kommune som bopælskommune. Så kan du se hvad det betyder for din skat.

    #149382
    kodenForfatter

    det har jeg også gjort…ikke på skat men andre steder..
    Men kan ikke blive hel klog på om jeg i de dyre kommuner kompenseres for den dyre kommuneskat ved nedslag i den samlede skat.

    Men umiddelbart ser det sådan ud og dermed kan man konkludere at de dyre kommuner ikke er så dyre endda.. 🙂

    #149392
    thsvForfatter

    Virkemåde (med 2010-skattesatser og beløbsgrænser):

    >I de kommuner, hvor summen af de statslige skatteprocenter (15 pct. topskat, 3,67 pct. bundskat og 8 pct. sundhedsbidrag) og den kommunale skatteprocent udgør mere end 51,5 pct., nedsættes satsen for beregning af topskatten med forskellen mellem summen af skatteprocenterne og 51,5 pct.

    I 2010 vil der således for alle skatteydere med topskattegrundlag over 389.900 kr. blive beregnet nedslag i topskatten i kommuner, hvor den kommunale skatteprocent udgør 24,9 pct. eller derover.

    For personer omfattet af skatteloftet medfører en stigning i den kommunale udskrivningsprocent en skattestigning, der maksimalt kan udgøre stigningsprocenten ganget med et indkomstbeløb svarende til forskellen mellem 389.900 kr. og summen af personfradraget, ligningsmæssige fradrag og negativ nettokapitalindkomst. For indkomst ud over de 389.900 kr. modsvarer skatteloftsnedslaget kommuneskattestigningen.<
    Står på Skats hjemmeside:
    http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1479.html?rel#10-1x

    #149398
    testForfatter

    og rabent i skat er først fra 389 kkr så de dyre kommuner er en helt del dyre ind de billige

    #149402
    kodenForfatter

    første og andet afsnit…ja det forstår jeg.

    3 afsnit fatter jeg ikke en dyt af 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.