Man burde snyde i skat

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • testForfatter
    Indlæg
  • #90631
    testForfatter

    jeg har en lille hobby virksomhed som vi i snart 8 år har drevet ved siden af vores fuldtidsarbejde. Ikke noget problem jeg har med glæde betalt topskat af indtægten og ført moms regnskab. Da jeg få her blev fyret fra mit “8-16" job fandt jeg ud af at jeg ville blive regnet som selvstændig i forhold til akasse det vil sige time fradrag i ydelse og kortere ydelses periode. Så virksomheden blev lukket med det sammen.

    Nu finder jeg så ud af, ved et tilfælde fordi der er en fane i tastselv om restancer at de mener jeg skylder 33 kroner for forsent indbetalt moms. Adspurgt pr. telefon kan man oplyse mig om at man fra første dags forsinket betaling opkræver renter af en hel måned og at man oven i de 33 kroner opkræver 65 kroner i ryger gebyr.

    Nu tror jeg sku at mine solidaritet overfor samheldet er væk. Fremover laver jeg sku penge sort.

    #149166
    AnonymForfatter

    mener du, at udover de restskat og renter – hvis man nu ikke indbetaler inden 31/12 09 – skal man af også med et rykkergebyr fra SKAT? Er det rigtigt?

    #149170
    thsvForfatter

    Stop med at ryge, så er den klaret! 😉

    Indbetal de 33 kr til Skat straks, for at undgå yderligere gebyr.

    #149210
    testForfatter

    hvordan indbetaler jeg dem? Via firmaets tast selv? nej det er lukket. Via min personlig tast selv? ja men der kan jeg kun betale skat og det er jo en anden kasse en rente på en dag for sent indbetalt moms. Ja 33kr i åger renter eller rettere en hel måneds renter for en dag og 65 kroner for at de opkræver dem.

    #149216
    HalliHalloForfatter

    Test, jeg ved da ikke om man burde snyde i skat.

    Men hvis det bliver opdaget, så er det nok ikke så sjovt mere, da man så har begået et strafbart forhold, der straffes med bøde eller endda fængsel i grovere tilfælde.

    Jeg håber du får en ordning med skattevæsenet om at betale de 33 kr.

    #149220
    AnonymForfatter

    Det er altid dumt at betale for sent, men sammenlignet med private virksomheder er Skat -efter det oplyste – ret afdæmpet med hensyn til renter og gebyrer. De fleste eksempler på for sent betaling, som jeg kender, medfører et gebyr på 100 kr. plus en hel måneds rente af det forfaldne beløb.

    #149240
    testForfatter

    tove keder du nogen der betaler den slags gebyre private virksomheder imellem? det gør jeg ikke. de få gange jeg har fået morarenter eller rygger gebyre enten for mit private virke eller profesionelt har jeg slet og ret meddelt at det betaler jeg kun hvis de gerne vil ha jeg skifter leverandør. INGEN tager den slags gebyre i praksis for en dags forsen indbetalng. Envidre har de enu ikke rejst kravet mod mig. Det er et rent tilfælde at jeg kikker under restance punktet i min private skatte mappe. Det er ved opringing at jeg finder ud af at de så oven i tager de 65 kroner. Prøv lige for sjov skuld at regne de effektive rente ud. Bemærk venligt at jeg kommer til at betale de 65 kroner og de 33 for EN dag.

    #149242
    AnonymForfatter

    Min hensigt var bare at gøre opmærksom på, at Skat sådan set er meget fair, når man tager deres særstatus i betragtning. Har du i øvrigt spurgt, om du kunne slippe for at betale renter og gebyr, i betragtning af at firmaet er lukket? Mine erfaringer med Skat er, at når man undskylder sine fejl – fx for sent indberettet og betalt moms, som normalt koster 500 kr. i afgift – og lover at udbedre fejlen asap, så er Skat parat til at se igennem fingre med renter og gebyrer. Du har jo allerede rådet bod på fejlen, så mon ikke Skat vil være til at snakke med?

    #149286
    testForfatter

    tove det skriver jo normalt ganske relevante kommentar. Også denne gang. Jeg ringe til skat og fik en dame i røret der godt kunne forklare mig reglerne og også det med de 65 kr. Det jeg sådan set var mest irriteret over er at jeg så lang tid efter skal finde ud af at de mener jeg skylder dem 33 kroner og så den relativt høje omkostning på 65 for at få lov til at betale, hvor jeg som sagt i parentes bemærket slet ikke kan se hvordan jeg skal kunne få lov til at betale. Der for sker jeg dette indlæg og beklager dets evt. manglede relevans i forummet.

    Nå alt det er sagt skal de så sige at jeg fik svar på min skriftlige klage i dag. Beløbet som skyldes en to dage forsent betalt moms er eftergivet da beløbet dels ikke er ret stort, virksomheden er ophørt, det er jul og to dage jo trods alt ikke er meget af en forsinkelse.

    Så du har ret skat er faktisk til at tale.

    Tak til tove tak til skat og måske skulle jeg bare få noget blodtryksmedicin. 🙂

    Men inden for de sidste 30 dage har jeg også startet nyt arbejde, haft indbrud og mistet min far, så måske trænger jeg til en fridag.

    #149906
    AnonymForfatter

    Forstår dig. Skat er nogle røvere og banditter. Jeg har selv haft over 100.000 tilgode hos skat fordi de forsøgte at snyde mig. Jeg fik tilskrevet en latterlig lille rente af faktiske rentedage som er lidt over diskontoen og endda skattepligtig. Jeg fik ingen betaling for mine sagsomkostninger, ingen rykkergebyrer osv. Da jeg så skulle have hele summen udbetalt som jeg havde kæmpet for, ja så var det forældet og de stjal det hele.
    Lev efter mottoet “skyd skat, før de snyder dig". De snyder kun de nemme ofre. Dem som aldrig skaber dokumentation i form af regnskaber og bankindestående, de slipper helt og går fri. Det som skat ikke kan se på deres computere, det finder de aldrig.
    Skat stjæler hvor de kan og hvor det er nemmest – så enkelt er det.
    Den nye reform er ligesom alt andet de laver, alene lavet til skats fordel.
    Betal de skide 33kr, og hævn dig så gennem hele livet ligesom mig. Jeg kan garantere at det som skat engang snød mig for, det taber de minds 10-dobbelt på mig, eller mere. Jeg har kun EN mission og det er hævn hævn hævn.

    #149922
    AnonymForfatter

    Det drejer sig om 33 plus 65 kr… måske du skulle starte en folkebevægelse? 😉

    #149926
    AnonymForfatter

    Det er for useriøst – MY Banker burde slette……………..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.