SP penge – ud nu eller 30/4?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90630
    AnonymForfatter

    Hej hermed et spørgsmål som jeg har gået med et stykke tid.

    Jeg er bekendt med alle reglerne omkring SP.

    Jeg har besluttet at tage pengene ud da jeg har indbetalt det jeg vil til pensions opsparing, men er i tvivl om jeg skal gøre det nu eller lade dem tvangsudbetale d. 30/4-2010?

    Tvivlen bunder i at jeg ikke har behov for pengene lige nu, samt ikke mindst at jeg kan se at afkastet har været rigtig fint fra foråret 2009 og frem til nu…!!!

    Hvis det forventes at afkastet de første 4 måneder af næste år forbliver godt kan jeg ikke se, at det forhøjede gebyr på 30 kr pr. 10.000kr opsparing kan vælte
    den ”gode” investering!?

    Har talt med SP og de fortæller at investeringen er sammensat på samme måde som i dag helt frem til 30/4-2010 – det eneste er det forhøjede gebyr fra Januar!

    Hvis mit alternativ er at tage dem lige nu og sætte på en alm. Konto der giver stort set ingenting i rente er det så ikke bedre at lade SP investere dem fra til April 2010?

    Det drejer som om mine 28.500 kr + min kones 13.500 kr.

    På forhånd tak for svar – håber det kan klares inden alt for længe da jeg jo skal beslutte mig snarest.

    Med venlig hilsen
    PC

    #149160
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår ikke rigtigt dit indlæg.

    Du har været i kontakt med SP, og hvad har de rådet dig til? Og hvad mener du egentlig selv? Du siger du ikke kan indbetale mere for i år på en pensionsordning, men hvad så med bare at vente til den 1.1.10, hvor alle uden problemer kan indbetale på ratepension og kapitalpension 100.000 kr. + ca. 46-47.000 på kapitalpensionen.

    #149162
    AnonymForfatter

    Hej – det jeg mener er såmænd om forrentningen er bedre på SP end på en konto af en eller anden art.

    Glem pensions indbetaling – det har ikke med det at gøre, men udelukkende om hvor stor værdistigning opsparingen kan tænkes at opnå fra nu og frem til April 2010.

    Fra April og frem til nu er værdien steget pænt på SP opsparingen – jeg er i tvivl om det fortsætter de næste 4 måneder – det er spørgsmålet – hvis ikke kan man lige så godt hæve pengene nu i Dec – håber det er forståeligt?
    PC

    #149164
    MichaelForfatter

    Ingen kan svare dig på om investeringen er X% mere eller mindre værd om 4 mdr. Det er rent gætværk.

    #149168
    thsvForfatter

    Jeg ville hæve den ene og lade den anden stå.

    Værditilvæksten på din kones beskattes kun med 35% op til 15.000, så nok mest at hente ved at lade den stå. Din værditilvækst beskattes med 50%, men er alternativet en lønkonto, så kan du jo lade dem stå, men de kunne jo osse skydes af på en god skiferie eller anden luksus.

    #149174
    AnonymForfatter

    SP har ingen holdning til det kunne blot fortælle at folkebørsen fortsætter frem til April 2010. De må ikke rådgive om emnet.

    Selv mener jeg at jeg bør vente da jeg ikke kan få samme afkast på en alm. konto, da jeg ikke skal bruge disse penge nu.

    De ekstra omk. de truer med er blot 30 kr ekstra pr. 10000kr opsparing.

    Jeg er udemærket klar over at de gerne vil have jeg hæver nu så de kan få ordningen lukket da der ikke er mange tilbage!

    Men det er måske i småtingsafd. det her? I givet fald kan jeg jo bare hæve og sætte på lønkontoen, men igen – det kunne også være spændende at se hvad “slutresultatet" vil blive – der er jo ikke den store risiko i det som jeg har forstået det…!

    PC

    #149180
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror sådan set at SP/ATP er totalt revnende ligeglad om du hæver nu eller senere.

    Er helt sikkert på at du forstår at gøre det rigtige, da du virker til at være en både dygtig og velhavende mand, der ikke rutter med pengene. Sådan skal det også være!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.