Nye muligheder for refinansieringstidspunkter

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90627
    AnonymForfatter

    Hej

    I forbindelse med optagelse af et X1 lån hos Totalkredit skulle vi vælge refinansieringstidspunkt – noget nyt er at man nu kan refinansiere 4 gange om året – umiddelbart ville vi helst refinansiere den 1. januar 2011, men pludselig får vi, fra vores bankrådgiver, at vide at nu kan vi ikke vælge refinansieringstidspunkt den 1. januar 2011, da lånet skal have en løbetid på 25 år – vi skal derfor istedet vælge refinansiering den 31. marts 2010 eller den 31. marts 2011. Er der nogen der ved at renten vil blive højere på lånet når vi “vælger" refinansiering den 31. marts 2011, frem for vores oprindelige ønske om refinansiering den 1. januar 2011 ?

    #149102
    testForfatter

    før jeg kan svare skal jeg lige vide om det regner den dag eller ikke. Så hvis du lige svare på det så regner jeg rente ud til dig

    #149104
    AnonymForfatter

    ;o) jeg håber da at det kommer til at regne en hel del der hvor du er !! – hvis du ikke kan svare mere seriøst, så lad hellere være, og brug din aften på noget andet.

    Spørgsmålet var af mere overordnet karakter – herunder om renten under “normale" omstændigheder vil være højere på et 5 kvt. lån frem for et 4 kvt. lån – lige som det ALTID er tilfældet hvis du vælger en X3 frem for X1.

    Jeg er skam godt klar over at man ikke kan forudsige renteudviklingen.

    #149106
    thsvForfatter

    Vær kun glad for, at undgå den større refinansiering i december.
    Jeg ville vælge 1. refinansiering 31/3-2011, da F1-renten næppe bliver lavere end den der nu.
    Faktisk undgik Totalkredit med refinansiering d. 31/3-2009 den høje F1-rente, som var gældende i dec. 2008!

    #149118
    testForfatter

    regner det eller skinder solen undernormale omstændigheder?

    tak for de gode ønsker

    i øvrigt tror jeg du skulle vælge fastforentede lån så du ikke har alle de bekymringer så helt åbenlyst påvirker dit humør negativt

    #149120
    AnonymForfatter

    Hej thsv

    Tak for svar !!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.