Alt udsolgt i Amagerbanken

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #90623
    HalliHalloForfatter

    Læs venligst denne artikel:

    http://www.business.dk/finans/alt-udsolgt-i-amagerbanken

    Det var godt at jeg ikke troede på Mybankers analytikere og solgte min aktier i banken.

    I øvrigt har jeg aldrig troet at man kunne slå Amagerbanken i hartkorn med banker som Forstædernes og Fiona, men det har man af en eller grund gjort herinde.

    #149052
    AnonymForfatter

    Bare vent, vi har ikke set de sidste nedskrivninger på det pilrådne ejendomsudlån.

    Aktieenssionen løfter egenkapitalen fra 1,1 mia. til 1,8 mia. og kernekapitalprocenten før hybridkapital vil lande på omkring 7,1%.

    Ikke specielt imponerede, og det levner ikke meget plads til nye nedskrivninger.

    Der vil derfor ikke gå ret lang tid før statens hybridkapital skal konverteres til aktiekapital med yderligere udvanding tilfølge.

    Banken er bundrådden og jeg mener stadig der er overhængende risiko for den krakker!

    #149054
    AnonymForfatter

    Desuden er Amagerbanken jo slet ikke billig, når man tager højde for den kursudvanding aktieemission har medført.

    Kurs/indreværdi ligger med den aktuelle kursdannelse (forudsat fuldtegning) på 0,9, hvilket er lige så dyrt som Jyske Bank aktien.

    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge af de to aktier!

    #149056
    HalliHalloForfatter

    Deres udlånsportefølje og dermed deres kreditvurdering må nødvendigvis være meget bedre end for de banker der allerede er krakket for ellers var banken vel forlængst blevet lukket af Finanstilsynet.

    I øvrigt får stort set alle banker flere nedskrivninger i de næste par år!

    Men hvordan kan man skrive pilrådden uden at kende noget til banken? Det forstår jeg egentlig ikke…

    #149060
    AnonymForfatter

    Måske, men ikke god nok!

    Amagerbanken kører lige nu som en privat forbruger med økonomien ude af kontrol, hvor det ene dyre forbrugslån bliver erstattet med det næste.

    Jeg noterer mig, at mens ekspelvis Danske Bank har nedbragt deres udlånsgearing i forhold til indlån fra 1,70 til 1,20 (når Realkredit Danmark ekskluderes) så kører Amagerbanken stadig væk rundt med en udlånsgearing på 2,03.

    Amagerbanken har et samlet udlån på 26,7 mia. og har kun indlån for 13,2 mia.

    Hvordan skal det gå, når det udlån skal fornyes efter 30.9.2010.

    De øvrige banker har masser af udstedelser, der løber ud over 30.9.2010. De kan godt funde sig. Amagerbanken har ikke en enste udstedelse efter finanskrisen, som går hinsides udløbet af statsgarantien.

    Det er et massivt udløb af funding, og jeg kan godt love dig for det ikke bliver billigt at funde det enorme udlånsoverskud, når banken samtidig, i bedste fald kan oppebære en C kreditrating.

    Det svarer lidt til en boligejer der hele tiden skal refinansiere sin bolig med exorbitant dyre pantebreve i stedet for at tage et billigt realkreditlån.

    #149062
    AnonymForfatter

    Lad os lige tage et blik på Amagerbankens funding, jf. 3. kvt. regnskabet side 7.

    Langfristet fuding.

    Funding ultimo 2009: 11 mia. kr.

    Funding juni 2010: 10 mia. kr

    Funding december 2010: 6 mia. kr

    Funding juni 2011: 5 mia. kr

    Funding juni 2012: 2 mia. kr

    Med andre ord. Amagerbanken skal inden næste jul fremtrylle 6 mia. i ny funding med udgangspunt i en rating af den finansielle styrke på i bedste fald C.

    Det bliver ikke billigt, hvis det da overhovedet kan lade sig gøre og det vil i den grad underminere rentabiliteten og bankens konkurrencedygtighed.

    #149156
    AnonymForfatter

    Det er som med Jehovas Vidner (eller Neptun) – kommer Dommedag ikke som forudsagt, så forudsiger man bare en ny. 😉

    #149158
    testForfatter

    tja glæd i jer bare nok er aktierne ikke værdiløse men de er jo faldet temmelig meget i værdi og der er blevet flere af dem ikke

    #149190
    Michael01Forfatter

    Og snart kommer der en ny Moody´s vurdering og der skal snart aflægges regnskab

    #149192
    RedaktionenForfatter

    Kære Halli Hallo

    Bare lige en mindre kommentar til dit indlæg, så ingen går rundt og tror, at vi hos Mybanker.dk analyserer forskellige bankers soliditet/overlevelse/regnskabstal o.lign. Vi har aldrig udtalt os om nogen som helst banks soliditet, overlevelse, regnskabstal o.lign. – og dermed har vi heller ikke vurderet eller analyseret Amagerbanken. Det er derimod de forskellige skribenter i debatforummet, der analyserer, vurderer og udtaler sig om markedet – og det er jo en helt anden sag.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #149194
    Michael01Forfatter

    Tror også mere det er General Prier´s indlæg 🙂

    #149196
    HalliHalloForfatter

    Beklager Elisabeth, jeg er godt klar over at jeg ikke har udtrykt mig helt klart.

    John Norden har jo tidligere afkræftet, at general Prier er ansat hos Jer, hvilket jeg så tror på. Men et er i hvert fald sikkert og det er at denne general kan blive vældig rasende, hvis man siger ham imod, men kan også være at jeg af og til har provokeret ham.

    #149270
    AnonymForfatter

    Blot denne lille oplysning .
    General Prier døde i 1941.
    Amagerbanken lever i 2009-2010-osv.

    #149276
    AnonymForfatter

    Du tænker vist på General Prior – http://da.wikipedia.org/wiki/William_Wain_Prior
    General Prier findes kun på mybanker.dk’s debatforum og lever forhåbentlig i bedste velgående.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.