Reserverede beløb på netbank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90614
    AnonymForfatter

    Er der ingen regler for hvor længe et beløb kan stå reserveret på netbank?

    En check skal jo hæves inden 20 dage (ca.)

    Men hvad er reglerne for et beløb reserveret på netbank?

    #148902
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

    Mener du beløb, som er sat til betaling på et tidspunkt ude i fremtiden, fx din bilforsikring, men som endnu ikke er trukket ?

    Hvis det er den slags “reservationer" du hentyder til, så går jeg ud fra de mere eller mindre bare er en orientering til dig fra bankens side om at dette beløb afventer betaling og at du derfor skal sørge for der er penge nok til det.

    Altså hvis du kommer frem til betalingsdatoen for bilforsikringen og der fx mangler 3.000 på din konto, så er det op til banken at bestemme om forsikringen skal betales så din konto går i overtræk eller om banken vil afvise betalingen.

    Der er ikke som sådan reserveret noget beløb til din bilforsikring bare fordi den står til betaling på en given dato.

    #148904
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvis jeg køber en varer i en butik og betaler med en check, så skal beløbet hæves inden ca. 20 dage.

    Hvad hvis jeg køber en varer, hos et firma, reservere beløbet på netbank, hvornår skal firmaet så senest have hævet beløbet, og kan firmaet hæve beløbet når reservationen ikke længere står under reserverede beløb på netbanken?

    #148912
    AnonymForfatter

    Jeg kender ikke de helt eksakte regler, men jeg mener der er et eller andet med 180 dage før en betalingstransaktion bliver ugyldig.

    #148942
    AnonymForfatter

    Jeg ved godt hvad du mener.

    Der går en måned, eksakt.

    Og til Prier: På et debetkort, der reserveres et beløb når man handler via netbank, dette trækkes først når varen er sendt.

    Hvis man imidlertid annullere købet, inden varen er sendt afsted er det en besværlig process at få slettet fra firmaets side, og banken kan eller må ikke foretage sig noget.

    Derfor går der en måned, til den automatisk bliver slettet, har lige været turen igennem, efter onlinehandel.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.