BRF hæver boligkredit produktet med 1%

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #148838
    thsvForfatter

    Ved det lille c) henvises der til beregningen af ÅOP!
    c Boliglån 250.000 kr. 20 år Etablering af pantebrev på 250.000 kr.

    Det du henviser til er øvrige produkter, der gælder uanset fordel-status.

    #148840
    thsvForfatter

    Hvor er det ærgerligt, at du ikke kan læse!
    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%c3%b8b%2baf%2bbolig/Nordea%2bPrioritet%2bBoligk%c3%b8b/823202.html
    >
    Det særlige ved Nordea Prioritet, Boligkøb er, som den eneste af vores Nordea Prioriteter, at du kan låne mere end 80% af boligens værdi (60% for fritidshuse), da du normalt også vil have et realkreditlån. Lånet sikres med pant i din ejendom.
    <
    •Mulighed for at låne mere end dit realkreditlån og dermed udover de
    – 80% af værdien i din helårsbolig og
    – 60% af værdien i dit fritidshus

    #148846
    AnonymForfatter

    Vælg Nordea:

    * De har gennemskuelige priser.. OG så er de faste, så ikke noget med at skulle forberede salgstale osv osv
    * De er billigere end Danske Bank på deres prioritetslån 0-80% 2,9%
    * Det ER muligt at lave prioritetlån fra 80-100% til 5,25%
    * Tja så blev de jo lige kåret til Danmarks bedste bank, så man må formode at de har styr på det, hvilket de også har bevist under krisen
    * Og NEJ det er ikke svært at blive fordel+kunde… (hvor har du det fra GP?). Man skal have et forretningsomfang på > 250tkr, hvilket der er i dette tilfælde + 4 andre produkter (eks: opsparingskonto, visakort, netbank, kassekredit, pension, forsikring osv osv – jvf: http://www.nordea.dk/Privat/Kundefordele/Fordelsprogrammet/Produkter+der+tæller+med/25727.html

    #148848
    Mr.M.Forfatter

    Danske Banks prioritet ligger da på 2,8%.

    Vi står faktisk selv og skal til at finansiere huskøb, og vakler imellem Danske Bank og Nordea.

    Det er ikke de 0,10% der skal gøre forskellen – Nordea er billige, hvis man skal belåne de sidste 20%, men det skal vi ikke. Kan ikke lige gennemskue, hvem der så er bedst/billigst.

    #148850
    AnonymForfatter

    tja… I teorien kan man vel få den til 2,8%, men der vel mere undtagelsen end reglen. Jeg kunne forestille mig at det kun er deres SUPER-kunder der opnår dette.. Eller hvad… Nogle der har opnået denne rente i for nylig, så vil jeg da gerne høre om hvad der skal til.
    Men enig Danske bank eller Nordea er vel egentlig ligegyldigt hvis man isoleret ser på denne sag.

    #148852
    thsvForfatter

    Danske bank liger ikke på 2,8% for alle kunder, der blot opfylder Nordeas fordel+ program, taler af erfaring. Vi blev tilbudt 0,5% over denne takst, da vi ville skifte på trods af, at vores lån ligger under 40 % af ejendommens vurderede handelspris.

    Hader fordel+programmet, men alle har en chance for de 2,9%, men som huskøber idag, ville jeg nok kun gå efter en lille boligprioritet og et stort realkreditlån.

    Måske et realkreditlån med kortere løbetid 15-20 år, og fastforrentet, og så i kombination med en mindre boligprioritet til at tackle de dagligdags udgifter såsom et nyt fyr, køkken eller tag.

    #148862
    AnonymForfatter

    Hvorfor hader du fordelsprogrammet… Bare nysgerrig?
    Er det i det store hele ikke det samme i alle banker… At jo mere man samler og jo større forretningsomfang, desto bedre vilkår får man. Og så er fordelen bare ved Nordea tør at stå ved det og oven i købet fremlægger kriterierne for at få de gode priser.
    Hvorimod man andre steder ikke ved hvor man står, og er “dårligere stillet" hvis talegaverne og forhandlinsevnen er mangelfuld.
    Eller er det mig der tager fejl ? Jeg synes det er det tætteste vi kommer på et gennemskuelige priser, som branchen jo ellers er blevet kritiseret for ikke at have.

    #148880
    AnonymForfatter

    Fordi alle gør det, er det ikke mere rigtigt, det er generelt en skummel måde at drive forretning på, når man er nødt til at pakke sine produkter ind for bedre at kunne sælge dem.

    Tænk hvis alle havde et rent boligkredit produkt, en kassekredit med pant i huset, det ville da være det nemmeste i verden at sammenligne, når man vælger at gøre det på andre måder, må det være fordi man har noget at skjule.

    Der er altså intet galt i, at have en form for mistro til produkter der ikke er rene, det er nok nærmere sund fornuft.

    Hilsen Morten

    #148908
    AnonymForfatter

    Ikke ufornuftigt!

    Sagen er jo, at man ikke kan være forsigtig nok med hvem man låner penge af!

    Låner man penge i en syg bank, herunder f.eks. Amagerbanken, hvis problemer langt fra er overståede, så risikerer man at komme under Finansiel Stabilitet, hvor renten bliver noget højere for ikke at virke konkurrenceforvridende – og så er der problemer med at skifte bank!

    #148910
    AnonymForfatter

    Fordi man er bundet på hænder og – navnlig – fødder!

    At Nordea er udnævnt til Danmarks bedste bank siger omtrent det samme som at være Danmarks bedste slalomløber: Relativ god præstation – i relation til et overordentligt svagt felt!

    #148918
    AnonymForfatter

    Thsv, jeg kan love dig for at Nordeas boliglånsrenter (boligprioriteten) heller ikke er tilgængelig for alle kunder.

    For førstegangskøbere, der skal have en høj belåningsprocent og som måske ligger på grænsen rent rådighedsbeløbsmæssigt, spiller Nordea tit og ofte ud med Nordeas Boliglån til 8,25% i rente.

    Ydermere er Nordea prioritet aldrig det banken først foreslår sine kunder. Nordea foreslår i stedet at kunden tager et Nordea Boliglån til 8,25% med henvisning til dette lån (gud ved af hvilken årsag) er mere fleksibelt end prioritetslånet. Jeg er personligt bekendt med flere førstegangskøbere, som ikke har kunne få Nordeaprioritet men som godt har kunnet få et boliglån på 8,25%.

    Derudover så er jeg fuldstændig enig med Thomas 2. Man er bundet på hænder og fødder. Over tid udvikler man problemer med at holde sig indenfor Fordel+ kriterierne, og der er ingen garanti for at Nordea ikke pludselig ændrer på betingelserne.

    Lige nu under finanskrisen er Nordea rigtig billig, og de tager en masse kunder ind på Nordeaprioritet. Men pludselig, når Nordea har opbrugt sin disponible likviditet for ekspansion, så strammer man op, marginerne bliver dårligere og man hæver måske 250.000 kr’s grænsen til 500.000 kr – man skal jo justerer for inflationen ikke?
    Og når du så står og skal have et billån (som du mere eller mindre er tvunget til at tage i Nordea for at opfylde Fordels+ kravene, så kan du pludselig ikke tage lånet der hvor det er billigst, hvis det ikke er hos Nordea, nej, du er bundet til finansiering hos Nordea.

    #148920
    AnonymForfatter

    Der vil også komme en pris en dag for Nordea ret kraftige vækst på det danske marked.

    Lige pludselig eksploderer nedskrivningerne, fordi man har taget de forkerte kunder ind, eksempelvis han der med det mere eller mindre dækningsløse forbrugslån på 400.000 med tvivlsom sikkerhed i en gammel bil. Han vil ovenikøbet låne til en lang række istandsættelser på fuldkommen overoptimistiske forudsætninger. Ny tag 60.000 kr osv. Hans tal holder ikke en meter.

    Derudover har den svenske arvefjende en 100 år lang tradition for at tage tabene sent, hvilket vi også så under de alvorlige bankproblemer i 1990erne, hvor Nordea blev delvist Nationaliseret. Afsigelsen af en konkurs i sø og handelsretten er ingen hindring for at svenskerne opretholder en høj værdiansættelse af låneporteføljen.

    #148922
    thsvForfatter

    Jeg kan kun konstatere, at flere boligkøbere har haft stor gavn af Nordeas boligprioritet, som specielt henvender sig til 1.gangskøberne.
    Havde jeg kunne få denne lånetype, da vi købte vores håndværkertilbud, ville alt havde været meget lettere. Istedet fik vi den betontunge rådgivning som Danske Bank ydede dengang (og skal du ikke osse lave en pensionsopsparing….).
    Jeg har intet mod Danske Bank, men er blot færdig med at være kunde hos dem.
    Nordea Fordelsprogram er irriterende, men sikrer dog, at kunder med samme engagement får samme lave rentesats.

    Personligt ville jeg helst have Skandiabanken tilbage, men de tider er jo nok ovre nu.

    Tænk, at de kunne yde boliglån helt uden gebyrer, og med kun 0,65% i tillæg på deres prioritetsprodukt hvor DB er på mindst 1,8% og Nordea på 1,9%.
    Desværre er tillægget jo siden blevet hævet til 1,85% af den dumme Eik bank.

    #148946
    AnonymForfatter

    Mens du konstater at mange har haft glæde af Nordea Fordel+ vil jeg på den anden side tillade mig at konstatere, at jeg kender forbavsende mange der bander Nordea fordelsprogram langt ind i helvede, netop fordi dyrere og dårligere valg løsninger på andre områder end selve prioritetslånet gør, at den samlede løsning ikke er specielt billig.

    Det er meget situationsspecifikt om Nordea’s løsning er god eller dårlig.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.