Lån til byggegrund

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90600
    AnonymForfatter

    Jeg har en byggegrund, som jeg har haft i 2 år. Jeg fik et lån i min bank, da jeg købte grunden, men det lån er alt for dyrt i renter. Derfor vil jeg gerne have et kredit lån, hvor renten er noget laver. 🙂

    Jeg ved, at ikke alle kreditforeninger vil yde lån til en byggegrund.
    Kender i nogen kreditforeninger, som yder lån til en byggegrund.

    Jeg har ingen bygge tidsfrist. Den kan stå ubygget de næste 100 år, hvis det er det man vil.

    #148548
    thsvForfatter

    I princippet kan du vel belåne en byggegrund med 40% realkreditlån, og resten som banklån.
    Er dit banklån derfor på 100% af grundens vurdering, kan du sagtens belåne de 40% som realkreditlån, mens resten (60%) stadig skal være banklån.

    Nordea burde i teorien kunne tilbyde dig en Boligkøbsprioritet:
    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%c3%b8b%2baf%2bbolig/Nordea%2bPrioritet%2bBoligk%c3%b8b/823202.html
    Så prøv at kontakte dem, og hør om de vil tilbyde dig denne belåning:
    0-40 % realkreditlån
    40-90? % Boligkøbsprioritet til pt. 5,25% i rente.

    #148558
    AnonymForfatter

    Jeg skal ikke belåne i grunden, men omlægge lånet fra min bank til et kredit lån. Dvs 100% af grundens værdi.

    Kan det ikke lade sig gøre??

    #148694
    AnonymForfatter

    Du kan kun finansiere op til 40 % af grundens nuværende værdi med realkreditlån. Så hvis din købspris/lån er højere end det, skal du finansiere resten med boliglån eller lignende.

    #148698
    thsvForfatter

    Hvad vil du så give som pant?
    En ubebygget grund kan maksimalt belånes 40%!

    #148700
    AnonymForfatter

    Hvorfor overhovedet bygge i det nuværende giftige boligmarked.

    Der er jo tabt noget der ligner 500.000 så snart huset står færdigt. Som det ser ud lige nu er nybyggeri er fantastisk svært at sælge til opførelsesomkostningerne.

    #148702
    thsvForfatter

    Hvor skriver trådstarter noget om at bygge?

    Tværtimod skrives der om, at grunden kan ligge ubebygget i 100 år!

    #148712
    MichaelForfatter

    GP: Det har du som udgangspunkt ret i, men hvem siger man lige går ud og sælger det man bygger? Langt de fleste bliver da boende i mange år i deres nye huse og så ser situationen jo helt anderledes ud.

    Til sammenligning går folk da rask væk ud og bruger 2-400.000 på en almindelige familiebil og den er med statsgaranti næsten ingenting værd om 10 år.

    #148714
    AnonymForfatter

    Michael, hvorfor så ikke bare gå ud at købe et af de mange nybyggede huse, hvor der står et presset par og skal sælge, fx fordi de er gået fra hinanden eller har mistet arbejdet?

    Er det virkeligt 1/2 mio. kr værd at bygge selv og sætte sit eget præg på huset?

    Hvis man vurderer det er så vigtigt at kunne designe huset selv, skal man selvfølgelig gøre det. Min pointe er bare, at mange nok ikke er klar over hvor høj en pris man egentlig betaler for at bygge nyt i et nedadgående eller stagnerende boligmarked. Hvis man gør sig forudsætningerne klare, tror jeg mange vil vælge at købe brugt.

    #148716
    MichaelForfatter

    Jo, men det er da bestemt også en mulighed GP. Jeg vil nu også sige, at SÅ mange nybyggede huse er der altså heller ikke til salg. Jeg bor i et område i Nordsjælland med en del nybyggeri og antallet af huse til salg her er ikke mere end en håndfuld.

    Iøvrigt er det min fornemmelse – ud fra byggeaktiviteten – at den værste krise er ved at være overstået. Der er kommet mere gang i grundsalget og byggeriet nu, men det går stadig langsomt

    #148882
    BluntZForfatter

    Til Generalen…

    Man behøver altså ikke at sætte til ved nybyggeri. Nye huse er også faldet meget i pris qua finanskrisen. Byggematerialer hobede sig op i starten af krisen, hvilket har bevirket lavere priser. Noget som mange byggefirmaer også afspejler i deres nuværende priser. Jeg har da personligt set nogen gevaldige prisnedsættelser på nybyg siden 2006-07.

    Jeg tror det handler om at finde den gyldne middelvej hvis man vil bygge nyt. Det er klart, at hvis man bygger noget totalt unikt, hvor alle materialer skal være det dyreste af det dyreste, så skal man nok ikke regne mat kunne sælge til prisen lige efter endt opførelse. Vælger man derimod nogen gængse og fornuftige materialer, behøver man ikke at sætte til.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.