Kreditforeningslån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90599
    AnonymForfatter

    Jeg er i den heldige situation at jeg sammen med min kæreste har fundet det hus vi gerne vil have, og vi har lige skrevet under. Huset var sat til salg for 1,8 men pga. sægers situation med sit firma som hun var gået ned med skulle huset sælges hurtigt. Vi fik derfor lov til at købe det for 1,3 af hendes bank. På det tidspunkt hvor vi køber står det til 1,55. Jeg er godt klar over at man normalt kun kan låne 80% af købsprisen, men kan det evt være muligt at få en vurdering over købsprisen, når værdien af boligen antageligt er væsentligt højere, og dermed låne over de 80% i kreditforeningen?

    MVH Jesper

    #148534
    AnonymForfatter

    Et hus er det værd som det handles til.

    Jeg kan sagtens sætte mit eget hus til salg til 5.000.000 kr. – det betyder ikke at det er 5.000.000 kr. værd…

    /Michael

    #148542
    testForfatter

    man går normalt ud fra den pris huset er handlet til men du kan da prøve at spørg om de vil vurdere det og ta udgangspunkt i den vurdering i stedet. Jeg har f.eks. lige fået mit vurderet af totalkredit hvilket var noget de krævede, men det er så også 12 år siden huset er handlet sidste.

    måske vurdere de huset lavere?

    #148550
    thsvForfatter

    mere sandsynligt, at I kan få over 80% belåning ved at overtage et eksisterende lån i ejendommen (et såkaldt tvangssalg). Ved salg gennem en mægler, vil der ormalt kunne belånes 80% af handelsprisen, da den jo er lig med markedsprisen, siden nogen vil købe boligen til den pris. Har dog hørt om tilfælde med specialboliger, hvor der kun ydes 70 eller 60% belåning, oftest ved gamle træhuse, der siden er blevet pudset udenpå.

    #148566
    AnonymForfatter

    Du kan belåne 80% af handelsprisen… Efter et ½ år vil de fleste kreditforeninger belåne yderligere hvis en ny vurdering (altså den vurdering i får foretaget om et halvt år) er højere en den oprindelige handelspris…
    Men hvis ejendommen derimod vurderes lavere ved den nye vurdering kan du risikere at modtage et girokort svarende til “overbelåningen" i kreditforeningen

    #148568
    AnonymForfatter

    Det er rigtigt at det er handelspris og efter 6 mdr en vurdering fra realkredit. Hvis du har optaget et endeligt lån får du dog ikke en girokort hvis vurderingen falder, Det sker kun hvis det er en forhåndslån

    #148596
    thsvForfatter

    Hvis lånet er optaget, og du betaler din ydelse, vil intet realkreditinstitut kræve lånet nedbragt. Du bliver blot teknisk insolvent, hvis din bolig er belånt med mere end den er værd.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.