Lån til køb af hus

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 107 i alt)
  • Indlæg
  • #148778
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Du kan få alle de forbehold med, du vil. Det er op til sælger, om han/hun vil acceptere disse forbehold.

    #148784
    testForfatter

    at gøre en købs aftale afhængig af at i kan opnå finaciering er nok ikke et problem men du kan ikke få andet tilsagn fra banken om at de vil låne jer til forbedringer som et forbrugslån. Uanset hvad de siger er konveteringen til kreditforeningslån afhængig af hvordan værdien af huset vuderes til at være bag efter e.g. om i er nogle klamphuggere eller ej.

    ja sådan træffer man jo vælg her i livet. jeg gik skam også på resturant med min kone før vi blev gift, men vi sparede op til udbetalingen før vi købte. det har i så valgt ikke at gøre og det stiller jer kort sagt ringere. så køb huset og hold på konen. held og lykke 🙂

    men jeg synes nu nok projektet rent økonomisk ser tvivlsomt ud. i øvrigt fradraget på kørsel blevet lavere og lavere og prisen højre og højre

    #148788
    AnonymForfatter

    Er det denne villa du er vild med?

    http://www.kjeldskov.dk/ShowSag.aspx?ref=Boligsiden&btn=Bolig&sagnr=PB3052

    Det undrer mig dog stadig, at du endnu ikke har talt med banken om det overhovedet er ladsiggøreligt at låne penge. Normalt kender man jo sin bankrådgiver og kan få en hurtigt svar, så man ikke skal vente i ugevis på en samtale.

    #148790
    AnonymForfatter

    Og normalt arbejder bankrådgiverne i teams, så man hurtigt kan få svar uanset om bankrådgiveren er på ferie eller er syg.

    Nordea og Danske Bank kreditvurderer fuldstændig ens uanset hvilken bankrådgiver man har fat i. De kører efter standardregler, så man behøver ikke være bange for at snakke med en anden bankrådgiver end den normale.

    #148792
    AnonymForfatter

    Test: Ja, det er klart. Nu er det dog professionelle folk der skal arbejde på huset, så jeg er personligt ikke bekymret for kvaliteten, og det håber jeg da at vi kan overbevise banken om at de heller ikke skal være. Og ja vi har vel “valgt" ikke at spare op til udbetaling, altså ikke at vente ca. 2 år med at købe hus. Måske fordi vi ikke har haft 2 år at spare op i, da vi ikke har vidst at vi ville købe hus for 2 år siden.
    Jeg er i tvivl om det du skriver med kørselsfradraget der bliver lavere og prisen der bliver højere?? Ved ikke helt hvad du mener med det.
    Og nu er det mig der er “konen", så jeg vil holde på manden i stedet for.

    TiLa & General Prier:
    Vi er blevet anbefalet at bruge en anden kreditforening og bank (Nordea) end vores egen bank, og derfor har vi som udgangspunkt ikke kontaktet egen bank, men har kontaktet Nordea i stedet for. De gav os en tid d. 17. og bad os sende alle papirer og budgetter til dem på forhånd. Ved ikke hvorfor der er så lang ventetid. Måske pga julen og ferie… Måske pga travlhed…

    #148794
    AnonymForfatter

    Nu når i er gang med at undersøge en anden bank end deres egen bank, kan i lige så godt undersøge andre banker.Prøv at få en tid i en tredje bank. Det giver jer overblik hvor meget de andre banker kræver, at man skal have som rådighedsbeløb samt om de overhovedet ville låne jer pengene.
    Bare en tanke 😮

    #148796
    AnonymForfatter

    Ja det har du da ret i. Vi har kontaktet en anden bank også… Det er jo rart at ha lidt forskellige at forholde sig til. Tak :o)

    #148800
    AnonymForfatter

    Du kan jo tjekke hvad vedkommende har givet hus på boliga.dk. Det koster vist en krone at oprette en profil. Men de fleste har altså stadig et stor overskud på køb af bolig.

    Folk der har køb en lejlighed i århus i 1995 til 500.000 kr. tjener stadig 1.500.000 kr. ved at sælge den til 2.000.000 idag selvom den kostede 3.000.000 i 2007.

    Det handler vist om øjnene der ser.

    #148802
    AnonymForfatter

    Vi har tjekket på boliga.dk – Huset har været ejet af den samme dame siden det blev bygget. Der er derfor ikke oplysninger derinde om dette. De skylder ikke noget i huset på nuværende tidspunkt, så det er jo ren fortjeneste det handler om. De øjne der ser på det er jo familiens, og de føler nu og her at de har mistet en masse penge, selvom de i virkeligheden har tjent en masse penge. Bare ikke så mange som ejendomsmægleren havde sat dem i udsigt, som udganspunkt.

    På Boliga.dk kan man også se kvm. priserne på nuværende tidspunkt. Gennemsnittet i området ligger på ca. 21.000 kr. og det hus vi har kigget på ligger til lidt over 14.000 kr. kvm.

    #148804
    thsvForfatter

    http://www.boligpriser.dk/bonds/boligprisSearch.aspx?EjendomGeografi=77751&EjendomKategori=1&EjendomDatatype=0

    Og det er en overdrivelse, der vil noget!

    Lejligheden købt for 500.000 kr i 1995 i Århus, vil typisk koste 2 mill. på toppen og 1,5 mill. nu, hvis standen er gennemsnitlig, og det er vel den mest rimelige sammenligning.

    Havde du brugt tal for København var sammenligningen meget mere valid:
    http://www.boligpriser.dk/bonds/boligprisSearch.aspx?EjendomGeografi=77101&EjendomKategori=1&EjendomDatatype=0

    #148808
    AnonymForfatter

    jeg tror, at det hele handler rimelig om det faktum, at damen her 😮 som oprettede indlæg er rimelig vild med huset, så hun vil have det, koste hvad det vil.

    ca. 2 mil for huset plus forbedringer for ca. 300 000, hvis det kan gøre det… nyt køkken, bad, al gulv, u name it…

    Efter min mening, selv om i har de 44000 udbetalt og gæld på 250 000 i forbrug samt billån, bum bum bum… jeg ville nok ikke låne de penge selv, da vi taler om meget stort beløb i kommer til at skylde…. men det er bare min mening. God vind

    #148812
    AnonymForfatter

    Hvis huset skulle være et dødsbo – så får arvingerne “bare" den pris, som huset KAN sælges for. Og de har ikke mistet noget som helst!

    #148814
    MichaelForfatter

    Er helt enig med chic. Man går ikke ind i et boligkøb med -400.000 på kontoen. Tværtimod bør der være minimum 5% kontant til udbetalingen. Jeg tvivler på trådstarter får OK af banken til det boligkøb.

    #148820
    AnonymForfatter
    #148822
    AnonymForfatter

    Ok måske lidt

    Købte en lejlighed for 600.000 på næsten 100 kvm. i 1993, ,men den er solgt med fortjeneste så ved ikke hvad prisen ville være i dag.

    Min pointe er bare at de fleste har tjent på deres lejlighed pga af tiltag som flekslån, afdragsfirhed løbetid udfvidelse fra 20 år til 30 år osv.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 107 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.