pensionsafkastskat

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #90592
    nielsensForfatter

    På en privat kapitalpensionsordning (en bankkonto)har banken nu ændret rentetilskrivningsdatoen fra 01.12.09 til 31.12.09 Det hænger vist sammen med skattereformen, men hvornår skal der nu betales pensionsafkastskat på 15%. Før skete det ca. medio december for alle renter tilskrevet senest 30. november i året. Kan nogen henvise til et link, hvor der findes en nærmere omtale. Man kan ikke sige, at bankerne reklamerer meget for nyheden.

    #148452
    AnonymForfatter

    Spørg banken.

    Hvis de havde sendt den fulde information om, hvordan vores privatøkonomi bliver påvirket af skattereformen, var der ikke nogen af os, som havde læst informationen.

    #148456
    HalliHalloForfatter

    Er du sikker på at renten hidtil har været tilskrevet den 1.12.09, jeg tror du forveksler denne dato med opgørelsesdatoen for PAL-skatten, som skal betales til staten her om en uges tid.

    Det er nemlig meget sjældent at banken tilskriver renter pr. 1.12.09!

    #148458
    nielsensForfatter

    Ja, denne bank har altid tilskrevet renter pr. 1. december. Men fra og med 2009 er datoen ændret til 31.12. Måske af hensyn til nogle frister for indbetaling af pensionsafkastskat
    Det står fast, at tidspunktet for opkrævning af pensionsafkastskat er ændret, men til hvad?

    #148462
    JydenForfatter

    Jeg har lige fået tilskrevet renter på min indekskonto, men først op af dagen idag, så prøv og se om det er ændret i din bank, eller om det er sket i løbet af dagen. Det er ikke ualmindeligt med tilskrivning den 1.dec. på pensionskonti.

    #148466
    AnonymForfatter

    Hvis din bank har en hjemmeside, hvor der er en prisliste med indlånssatser, vil du som regel nede i bunden af denne side kunne læse, hvornår renterne tilskrives for alle slags indlånsprodukter.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.