Hvad sker der med boliglån når det er betalt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Jesper Nielsen (12)Forfatter
    Indlæg
  • #90591
    Jesper Nielsen (12)Forfatter

    Jeg har et boliglån jeg har betalt en hel del ekstra af på.
    Det har givet mig en kreditret på omkring 350,000 som jeg jo kan hæve igen når jeg vil.

    Sagen er dog den at jeg meget snart har betalt lånet helt ud. Hvad sker der så med kontoen / lånet?

    Vil banken lukke kontoen så jeg i princippet mister retten til at hæve mine penge igen?

    På forhånd tak.

    #148438
    KrisserForfatter

    Er det en kredit eller et lån? Hvis det er et lån, vil du normalt ikke kunne hæve de penge som du har betalt tilbage før tid, hverken nu eller når hele lånet er betalt tilbage. Hvis det er en kredit, vil den normalt have en på forhånd fastsat løbetid, som enten vil være til en bestemt dato eller når du eller banken opsiger den. Den eneste som kan svare dig er derfor din bank.

    #148440
    Jesper Nielsen (12)Forfatter

    Det er ikke kredit nej, det er et helt almindeligt banklån.
    Ifølge aftalen med banken skal jeg afdrage 2975 i måneden, har dog afdraget langt mere hver måned. Det ekstra jeg har afdraget kan jeg sagtens få lov til at hæve igen har min rådgiver oplyst mig.

    Men spørgsmålet er egentlig også bare – hvad er normalt for et banklån? Når kontoen / lånet går i 0 (og de sidste renter er opgjort) bliver kontoen så lukket?

    Det er der måske ikke en generel regel for? 🙂

    #148444
    AnonymForfatter

    Spørg dog i din bank eller læs betingelserne i lånedokumentet.

    Det afhænger af de konkrete låntype og de specifikke lånebetingelser.

    #148450
    AnonymForfatter

    Et lån vil ofte blive slettet ved en systemopdatering eller manuelt, når det er færdigbetalt. Hvis du forsat vil have muligheden for at hæve og indsætte bør det ændres til en kredit.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.