LIC Bank (Lån & Spar)

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #165312
    AnonymForfatter

    OK, så lad os sige, at de opdager det.

    Men hvad kan de så gøre? Hvis de i værste fald nedsætter min rente, kan jeg jo bare – som modsvar – sige “hej, hej, vi ses!" og flytte mine pengesager hen et andet sted?

    De vil jo gerne beholde mig som kunde.

    #165320
    AnonymForfatter

    Du skriver vel under på at du ikke har andre banker. Tror ikke du bare bare kan sige hej hej.

    Hvis en bank giver 100 % i rente, men et par dage får udbetaling bare siger “hej hej".

    Går sku ikke mester. HEHE.

    #165426
    SoleilForfatter

    Til JPUSA

    Hvorfor skulle det ikke gå? Enhver kan skifte bank når som helst, man er aldrig stavnsbundet, og den bank, man flytter fra, er altid forpligtet til at forrente ens indskud fra den dag, pengene er indsat, til den dag de hæves. Hvis man ingen (bank)lån har, er det meget nemt at flytte, det har jeg gjort 6-7 gange i de sidste 30 år, nemlig hver gang en bank ikke længere er konkurrencedygtig mht renter og gebyrer.

    Lån og Spar har lavet et koncept, der er meget indviklet, og som faktisk kræver, at man holder nøje øje med udgifter og indtægter og laver beregninger i forhold til andre banker, for de 5%, banken giver for lønkontoen, forsøger den på mange snedige måder at få ind igen på anden vis. Så hvis man er kunde i banken, gælder det om at finde ud af, hvad nettorenten egentlig er og så sammenligne dette tal med andre banker.

    #165440
    AnonymForfatter

    Hvis du skriver under på at du ikke vil have andre banker for opnå de eksempelvis 5 % på din lønkonto. Så må det da formodes at banken besidder en eller anden form for repressalie.

    Ellers kan man jo skrive under og så efterfølgende sige “Hej hej".

    #165442
    AnonymForfatter

    Meget enig. Tror faktisk de fleste taber penge på L&S Bank, mens de selv tror de tjener penge.

    Konceptet lever jo – så lidt må banken da tjene.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.