Hvilke bank udbetaler ikke store bonusser

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90563
    AnonymForfatter

    Hvilke banker udbetaler ikke store bonusser?
    Jeg har i øjeblikket DDB, men ønsker i ikke at støtte de store bonusser

    Hvilken bank vil tilråde ?

    #148094
    AnonymForfatter

    Jeg har jyske bank og de udbetaler ikke bonus

    #148114
    AnonymForfatter

    Jeg tror det er de færreste banker, der kommer til det i den nærmeste fremtid.

    Men hvad er årsagen til dit krav? Er det etik og moral eller at du tror det er en ulempe for dig på gebyrsiden, kanonsalg, som aktionær eller lignende?

    #148116
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved så udbetales de store bonusertil bankernes aktie-dealere / børsmæglere. Og ikke hos de rådigver eog medarbejdere du møder i filialen. De får et sæt løbesko hvis de er heldige 🙂
    Hvis du henviser til dagens nyheder i radio/tv, så er det jo bare den sædvanlige utilstrækkelige og useriøse journalistik der IGEN viser sit “grimme ansigt."
    Og ja.. lur mig om det ikke igen er DR der har bragt historien.

    Men hvilken betydning har det for dig ?

    Fravælger du også dygtige og konkurrencedygtige håndværkere hvis de har ry for at få en god akkord-løn ?

    #148122
    AnonymForfatter

    Alle banker betaler bonus, men bemærk det er ikke en bonus til ledelsen. Det er ikke ledelsesoptioner.

    Det er bonus til medarbejderne i handelsafdelingerne i de lidt større banker i Danske Bank, Nordea, Handelsbanken, Jyske Bank, Sydbank etc.

    Jammen siger du så, kan jeg ikke undgå at betale bonus ved at købe bankydelser i en lille lokalbank, som fx Sparekassen Kronjylland, som ikke har en stor professionel handelsafdeling ?

    Svare er NEJ, det kan du faktisk ikke. De små køber deres ydelser af større banker som Barclays, HSH Nordbank, Nordea, Danske Bank osv. og betaler derved indirekte bonus.

    #148544
    michael graffForfatter

    jeg har læst i dette forum at folk tror at det er mikrobonusser der bliver udbetalt. det er flere hundrede millioner der er tale om. ikke kun et par løbesko om året. det er ikke til diskussion. tallene findes af gode grunde i regnskaberne.
    jeg kan godt savne at mybanker tager tema eller politiske kriterier op, hvorved man kan vælge bank. herunder også hvilket bonussystem, hvis noget, bruger banken. på den måde kan vi kunder vælge med fødderne på et langt højere vidensgrundlag.

    #148546
    MichaelForfatter

    Hvordan laver man lige en sammenligningstabel på politiske kriterier? Hvilke kriterier er gode og hvilke er dårlige?

    Hvis du ønsker dig en politisk bank så tag dog hippie-banken Merkur bank. Se deres imponerende prisliste her:

    https://www.merkurbank.dk/Portals/0/2Privat/PDF/Prisliste%20-%20hjemmesiden.pdf

    Hele 0,0% i rente på lønkontoen, men til gengæld skal du så betale 30 kr. i kvartalet for webbank. Lidt pudsigt har de et specielt cykellån, så du kan købe din Bilka-cykel på klods. Det har jeg godt nok aldrig set før og det er da lidt god værkstedshumor.

    #148554
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt tænke mig at vide hvorfor der bliver betalt bonusser i bankerne, når de nu gør/har gjort det så ufatteligt dårligt. Det hænger da ikke sammen?

    #148562
    AnonymForfatter

    Svaret er simpelt: " FOR AT HOLDE PÅ DE DYGTIGE MEDARBEJDERE "
    Der hvor de virkelige bonusser uddeles er jo som tidligere nævnt IKKE hos de medarbejdere vi ser i filialerne, men f.eks. hos bankernes aktie-dealer/børsmæglere og hvis de tjener 10 mio til banken på et år har de vel egentlig gjort det godt nok.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.