helt ny på aktiermarket så lidt gode råd ville værer dejligt

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #147934
    AnonymForfatter

    Ja, der er købere og sælgere og ofte ligger bankerne også inde med nogle beholdninger.

    Forskellige handelstyper:

    Strakskurs: du er garanteret den pris, som du kan se på aktierne, men hvis der er stor spredning på prisen, kunne du muligvis have opnået en bedre kurs men også en højere.

    Markedskurs: markedskursen bestemmes af udbud og efterspørgsel (sælgere og købere).

    Limiteret handel: du kan indsætte grænser for, hvornår du vil købe og sælge, koster som regel et gebyr.

    Så nej, du kan godt risikere at dine aktier er “illikvide" (svære at komme af med) på grund af mange forskellige ting, men som regel vil kursen bare falde, indtil der er købere til dem.

    #148060
    AnonymForfatter

    Når du køber en aktie, køber du den altid af en sælger.
    Når du sælger en aktie, skal der altid være en køber.
    Der findes aktier der bliver handlet meget sjældent, og hvor der kan gå lang tid før der kommer en køber.
    Et godt råd er derfor at købe akter der handles ofte. Her er der typisk et mindre spænd mellem købs og salgpris.
    Med købs og salgpris mener jeg de bud køber og sælger har lagt på markedet.
    Der er således ingen der sidder og bestemmer hvad en aktiekurs skal være. Den bestemmes udelukkende af de handler aktionærene laver med hinanden.

    Mvh.

    #148088
    testForfatter

    jeg synes det her mindre mig lidt om den aktie investering som JP har lavet. over 4 år har det formået at sætte ja vel nærmest det hele over styr. Nå og det er så finaskrisens skyld? nej da det klare de længe før. Der er ingen og slet ingen garanti for at tjene på aktie handel. Hvis det kan have interesse kan jeg give jer talne lidt senere

    #148222
    AnonymForfatter

    Tomb
    Saxo bank, hold dig rigtig lang væk fra dem, det er platuger, en bucket shop

    Du kan prøve at teste dine aktieevener med dette program – det startede jeg med, og det fungerer rigtig godt.

    http://www.softcapital.com/radarlite/?f=dk

    Hvis du registerer dig, får du din egen tomme portefølje at spille med.

    Bare husk at lægge en “Internal order" når du dobbelklikker på en aktie for at handle, så bliver du “matchet" med markedet. Altså ligesom du investerde rigtig. Prøv det en måneds tid før du anvender rigtige penge.
    Som broker anbefaler jeg Etrade eller Nordnet.

    Held og lykke:

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.