400.000 mest i bankrente (½ års binding)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Lars KrogForfatter
    Indlæg
  • #90536
    Lars KrogForfatter

    Jeg har 400.000 kr. som nu “løber ud" i FIH – de har stået i et år til 7%, så det var jo ok 🙂

    Jeg kunne tænke mig at sætte de 400.000 ind med en binding på ½ år (EVT. 300.000 et helt år, men jer har en idé om, at rente-differencen på ½ & 1 år er meget lille)

    Har prøvet at finde ud af via siden her, hvem der giver mest for 400.000 i ½ år, men jeg synes ikke, at det står helt klart for mig, hvem der er “vinderen" (kan der endvidere være nogen “uden for listen" også?).
    Nogen der kan hjælpe?
    På forhånd TAK 🙂

    #147758
    AnonymForfatter

    Det er helt sikkert, at renten falder væsentligt, hvis pengene forsat skal stå kontant. Men du kan jo altid forsøge at forhandle med din bank og presse dem ved at indhente andre tilbud.

    Diskontoen ligger pt. 1 % og du vil formentlig kunne forhandle dig frem til en rente imellem 1-2% på aftaleindlån.

    Mange pengeinstitutter udbyder også rentesatser op til ca. 3 %, men bindingen er så også 3 år med diverse straftillæg for førtidig indfrielse.

    At holde løbetiden kort er nok en større fordel. Du får større udnyttelse af renters rente og kan udnytte kommende stigninger på indlånsrenter. De kan næsten ikke falde mere!

    #147760
    JydenForfatter

    Med dine beløb og tidsgrænser kunne Cantobanks konti måske passes ind med op til 2,8 % for dem på et år.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.