Hvad gør jeg ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90534
    AnonymForfatter

    Desværre er jeg kommet i den situation. At alt hvad jeg ejer midster jeg den 1.12.2009.
    For ca. 14 måneder siden skiftet jeg bank,iforbindelse med at jeg blev delvis startet op som selvstændig,og forsat lønmodtager. Nu er det sådan at banken har gjort alt for at virksomheden ikke kan betale regninger. Banken tager al indtjening til at betale kreditten ned med, så der er intet tilbage. Jeg har forsøgt at sige til min rådgiver, ingen vare ingen indtjening. dette er blevet værer siden juni månede.
    Herefter nægter han adgang til min private lønkonto. lukket min pbs konto. så der intet kunne blive betalt,og nu skal jeg så betale meget høje strafrenter på grun af dette.Så den 26.10.2009 midstet jeg min bil, og har nu ikke mulighed for at komme på arbejde. Og den 1.12.2009, midster jeg så også mit hus. Jeg har brug for nogle gode råd. Kan banken tillade sig, at ødelægge alt og hvor er deres ansvar henne ?

    #147720
    testForfatter

    hvis du har drevet din virksomhed som enkelt mandsvirksomhed hæfter du for din gæld med alt hvad du ejer. Det betyder at banken f.eks. kan gøre udlæg din andel af en bolig. Du er i en rigtigt skidt stituation men det bedste du kunne gøre hvar at lave en foretingsplan hvis du da stadig har en butik.

    #147728
    AnonymForfatter

    Tja.. Umiddelbart så lyder det som om, at dette kun er en lille del af historien. Du fortæller ikke om du har overtrukket konti mv. Har der altid været penge til betaling af dine regninger osv… Hvis ikke dette er tilfældet kan jeg måske godt forstå at banken afmelder din pbs… De skal jo ikke betale dine regninger.

    Jeg har aldrig hørt at banken gør dette, uden kunden forinden har misligholdt en eller flere aftaler.

    #147732
    AnonymForfatter

    Din nuværende bank har næppe taget dig ind som kunde med henblik på at destruere din virksomhed. Banken ønsker selvfølgelig at det kører for dig, således du kan betale din gæld tilbage.

    Imidlertid kan der undervejs være sket ting som gør, at forretningsforudsætningerne er skredet, fx et voldsomt negativt skred i indtjeningen eller omkostningerne, som gør, at din forretningsplan ikke længere har samme realisme. Det kan også være det nu står klart, at forretningsplanen ikke har været realistisk fra start, eller blot, at du ikke er dygtig til at drive virksomhed. Hvad problemet er kan vi naturligvis ikke sige noget om.

    Jeg går ud fra der er en grund til at banken har inddraget virksomhedens løbende indtjening for at nedbringe driftskreditterne. Der er vel nogle betalingsbetingelser du ikke har overholdt? Under alle omstændigheder, så er det dit eget ansvar, som virsomhedsejer, at sikre virksomhedens langfristede likviditet. Til din oplysning giver kassekreditter med 0-3. måneders opsigelse den ringeste likviditetssikring overhovedet!

    Hvis banken kan se, at det kører så skævt for kunden og at der er en ikke ubetydelig risiko for det kan ende i en konkurs, så har banken ikke alene ret til, de har også pligt til(overfor deres aktionærer og øvrige kunder) at minimere dette tab og redde, hvad reddes kan.

    (PS: Til din orientering er der ikke “d" i mistet)

    #147890
    AnonymForfatter

    Lige lidt merer. banken lukket for min pbs. på trods af at der var penge på kontoen.Men på grund af dette er det mig der skal betale alle straf renternen m.v, Her går banken fri.
    Med hensyn til forretningsplan har så har jeg den.Men banken har ikke overholdt sin del af aftalen,men endre den løbende.
    Eks. Hæver det beløb som kassekreditten skal tilbage betales med, så de tager alt indtjening. og ikke har mulighed for at betale forskellige kreditorer.

    #147900
    KrisserForfatter

    Banken lukker ikke dine betalingsserviceaftaler, medmindre der enten er eller tidligere har været overtræk på kontoen, eller hvis der er andre grunde til at banken vurderer at din betalingsevne er væsentligt reduceret.

    At banken nedskriver kreditten som aftalt, og dermed reducerer det beløb du har til rådighed, er vel meget naturligt? Hvis du har indgået en aftale om tilbagebetaling, vil du jo skulle betale dette beløb tilbage, uanset din indtjening.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.