Mulig huskøb

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90493
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen.

    Fruen og jeg ønsker at købe vores første hus. Vi er begge i midten af 20’erne ( ingen børn endnu ). Jeg skylder ingen penge, mens fruen skylder omkring 40.000 i banken. Vi har bil som forventes at kunne holdes kørende i 2 år endnu. Vi har ingen opsparing. Vi vil fremover begge have 20-25 km på arbejde. Der er mulighed for offentlig transport.

    Vi tjener sammenlagt omkring 500.000 kr. brutto om året.

    Vi bor i Midtjylland.

    Hvad vil i mene at vi ville kunne købe hus for? Vi vil gerne sætte os i et hus, hvor vi også kan blive boende hvis vi nu skulle være så uheldig at den ene skal på dagpenge i en periode.

    På forhånd tak for jeres svar.

    #147246
    AnonymForfatter

    Det afhænger af en individuel kreditvurdering som tager højde for jeres faste udgifter, typen af hus i påtænker at købe, og de omkostninger der knytter sig til dette hus.

    Et slag på tasken vil være 3xhusstandsindkomst minus gæld, dvs. ca. 1.450.000 kr.

    #147250
    AnonymForfatter

    Under 1,5 mio. er nok ikke helt galt. Det varierer alt efter jeres udgifter, hvilket rådighedsbeløb i kan leve for, hvis en af jer går på dagpenge, jeres fremtidsplaner osv. Få banken til at regne på det.
    Hvis i tror der er mulighed for, at én af jer bliver fyret, bør i overveje lønsikring udover akassen. Så får i op til 80% af jeres nuværende løn udbetalt, i stedet for de maksimale 15.700 kr. før skat i dagpenge.

    #147252
    AnonymForfatter

    Tusind tak for jeres svar.

    Jeg håber og regner med at vi finder et hus til omkring 1. million. Det burde vi jo så godt kunne sidde i.

    Jeg har allerede tegnet extra sikring igennem min a kasse hvis uheldet skulle være ude.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.