gratis eller billig udlandsbetaling (helst via netbank)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87097
    AnonymForfatter

    Jeg skal jævnligt indbetale penge til et udenlandsk konto, men det koster mig 120 kr. i gebyr i Danske Bank (modtageren skal ikke have udgifter, derfor betaler jeg hele summen).
    Kan det gøres billigere i en anden bank, det er en jungle at finde ud af….

    Mvh
    Mignon

    #105812
    AnonymForfatter

    Hvilket land samt hvilke beløb drejer det sig om?

    #105814
    AnonymForfatter

    Skandiabanken tar intet gebyr for det (kun for kunder), men der er en kursskæring. Det er der vist i alle banker.

    #105818
    AnonymForfatter

    Du slipper næppe uden omkostninger, når du ønsker at betale alle omkostninger. Ofte vil din bank sætte en fast pris for en sådan overførsel, da der kan være store forskelle i gebyret for at modtage pengene i modsatte ende, som selvfølgelig skal betales.

    Måske kan det ligefrem være en idé at sende lidt flere penge (nok til at dække modtagers reelle gebyr) og så vælge kun at betale til sin egen bank.

    #105826
    AnonymForfatter

    Hvis man overfører et beløb til en bank indenfor EU må den modtagende bank ikke modtage betaling for at modtage et beløb i Euro, såfremt beløbet er under 12.500 Euro, altså ca. 100.000 DKR.

    De danske banker tager sig ganske vist betaling for at modtage en Eurobetaling, da der jo skal omveksles til Danske kroner.

    Altså hvis der også fandtes Euro i Danmark, så ville det ikke koste noget at sende/modtage Euro til/fra et andet Euroland, idet EU-kommissionen har bestemt at det ikke må være dyrere at overføre til andre EU-lande end at overføre til en konto indenfor ens bopælsland. Så hvis banken i DK gør det gratis,så må det heller ikke koste noget at sende til samtlige 15-20 Eu-lande.

    #105828
    AnonymForfatter

    Jeg glemte lige at oplyse om, at de danske banker jo ikke oplyser om at den modtagende bank ikke må tage gebyrer for at modtage en EU-betaling, men at den danske bank, så blot putter dette -faktisk uretmæssigt – modtagne beløb ned i pengetanken, så vi aktionærer kan får et godt udbytte.

    Desværre har jeg dog ikke så mange af disse aktier…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.