Flytning af bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90477
    AnonymForfatter

    Hej jeg er ny her så bær over med mig hvis spørgsmålet alerede er stillet og besvaret :o)

    Jeg har et lån på 200,000 i en af de størrer banker men vil gerne flytte bank.
    Nu vil jeg så hører om det er muligt at skifte bank uden at betale lånet ud? jeg vil selvfølgelig overholde og betale hvad der er aftalt til min “gamle" bank.

    Altså er det muligt at flytte sin løn/nemkonto til en anden bank?
    Kan min nuværende bank nægte mig at gøre det?

    mvh
    Klaus L

    #147082
    AnonymForfatter

    Principielt ja, men du skal være opmærksom på at banken i den forbindelse kan revurdere dit engagement og eventuelt opsige lånt med ca. 3 måneders varsel.

    Du skal også være opmærksom på at du har bedre muligheder for at blive hjulpet hvis du skulle komme i problemer med et afdrag, såfremt du har din lønkonto og din gæld samlet i samme bank.

    Men svaret på dit spørgsmål afhænger meget af hvordan din økonomi i øvrigt ser ud. Hvis lånet fx er en billån med sikkerhed i bilen, og du i øvrigt har en god og solid økonomi, da er det ikke problematisk at lave det bankskift du foreslår.

    Er lånet på 200.000 derimod et forbrugslån uden sikkerhed, og er din indtægt mindre solid, så har du et problem.

    #147112
    AnonymForfatter

    Din nuværende bank må ikke flytte din nemkonto uden din tilladelse og alle har ret til at få åbnet en nemkonto i en hvilken som helst bank.

    Når det er sagt, er den nye bank formentlig ikke glad for, at du ønsker at efterlade lån i den anden bank. De ser det som regel på den årsopgørelse, som du skal fremvise.

    Hvis du er en kunde uden potentiale, så ønsker de ikke at bruge tid/penge på dig. Hvis de tror du vil løbe fra din gæld, risikerer du også, at det koster et gebyr at oprette kontoen, at du kun kan få hævekort, ingen pbs, ingen personlig service osv.

    Og som der ellers er nævnt – vil din nuværende bank formentlig heller ikke ligefrem være venligt stillet overfor dig i den situation.

    #147186
    AnonymForfatter

    Tak til jer begge to for hurtige svar.
    Planen var nu heller ikke at løbe fra min gamle gæld :o)
    mvh
    Klaus L

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.