tillægslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87096
    AnonymForfatter

    Hej derude.

    Jeg er ved at få mig et tillægslån og har valgt selv at tinglyse lånet .
    Jeg har kun mit obligationslån i lejligheden , der er ikke noget banklån ej heller anden gæld.
    Jeg har fået tilsendt pantebrev og udbetalingsblanket ,skødet har jeg fundet frem og så er jeg klar til at gå i gang , men er lidt usikker da dette er førstre gang jeg selv skal ordne sagerne selv :-).
    Har også fundet ud af hvilket dommerkontor der dækker mit område.

    Hvordan gør jeg ??

    på forhånd tak
    Mig

    #105810
    NultopskatForfatter

    Du skal bruge 3 ting : Dit skøde dit pantebrev og en check på 1400 + 1,5 % (er det vist) af det lånte beløb.
    Du kan herefter enten selv gå på dommerkontoret, eller putte skøde, pantebrev og en check i en kuvert.
    Tillykke du har nu sparet 3-5000 kr, hvilket er kreditforeningens pris for ovennævnte operation.

    #105832
    AnonymForfatter

    Hvis man vælger tinglysningsservice hos et realkreditinstitut, så får man dem også til at lave fastkursaftale på både det nye og gl.lån – (kursfradraget skal man selvfølgelig selv betale). Herudover så står de også for rykningen, hvis det er aktuelt – hvis du bare har et almindeligt ejerpantebrev i banken, så skal det som regel rykke ifm. en konvertering. Jeg tror heller ikke, at de vil stille en garanti, hvis man selv står for tinglysningen.

    Har du ikke styr på det så kan besparelsen hurtigt være givet dårlig ud.

    #105844
    AnonymForfatter

    Hej Allan.
    Der er stor forskel på hvis man også har et boliglån og skal konvertere samtidig.
    Det er ikke det jeg skal , jeg skal kun ha´ et tillægslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.