hvor mange penge

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90472
    AnonymForfatter

    Hej har lige brug for lidt hjælp,fra nogle experter,mine forældre skal sælge deres gård og min bror skal købe den.Den relle salgspris er 4 mio,(vurderet af en mægler)han skal give 3,4 mio.Spørgsmålet er så hvor meget mine forældre skal give mig,så det er rimeligt,de penge jeg får er der betalt skat af jeg er ikke selvstændig håber i kan hjælpe

    #146990
    AnonymForfatter

    Mon ikke I kan finde ud af det i fællesskab evt. ved hjælp af en advokat.

    I øvrigt stillede du et spørgsmål herinde den 5.1. d.å. om evt. at indfri et lån, da du havde arvet den nette sum af 900.000 kr., så jeg tror godt du selv kan finde ud af det i mindelighed med dine forældre og bror. Du er jo ikke den fattigste mand, der stiller sådan et spørgsmål vel?

    #146992
    AnonymForfatter

    Dine forældre bestemmer vel selv over deres formue – og der er jo ikke tale om en arvesag.

    #147014
    AnonymForfatter

    Hvorfor spørger du overhovedet om, hvad du skal have? Det er et salg mellem dine forældre og din bror. Hvori er du indblandet?

    #147018
    AnonymForfatter

    så luk da røven din fede nar

    #147020
    AnonymForfatter

    Det var da en god mindelig tone du slår an der. Svaret er vel helt korrekt, da det ikke er en arvesag er der ikke som sådan noget beløb du skal have (altså du har ikke juridisk krav på noget), det står dine forældre frit for at sælge boligen til hvem de vil til hvad pris de vil (dette gælder også hvis de vil gøre forskel på deres børn). Dog skal der svares skat hvis der sælges til nære familiemedlemmer og prisen er under 80% (mener jeg, er ikke helt sikker på procent satsen) af seneste offentlige vurdering.

    Men exceeds svar er helt korrekt, som sådan indgår du ikke i handlen medmindre de vil have du gør det, i hvert fald rent juridisk. Men det er nok ikke måden at få et godt familiesammenhold fremover.

    Hvis spørgsmålet skal læses som hvad der er rimeligt, så ville jeg mene det var de 4 millioner/antal børn, det er vel hvad du skulle have haft af den del hvis ejendommen var solgt som en del af arven. Det bliver dog nok til et noget mindre beløb end hvis du havde arvet da skatten er højere end arveafgiften.

    Disclaimer: Jeg er ikke advokat så ovenstående er min vurdering af loven som lægmand.

    #147022
    AnonymForfatter

    tak for svaret det kan godt være at det ikke var formuleret korekt men folk kan da lade være med at svare hvis ikke de kan skrive fornuftigt

    #147024
    AnonymForfatter

    ønsker ikke flere råd

    #147026
    RedaktionenForfatter

    Kære Skolebilen

    Du har åbenbart ikke læst reglerne for, hvordan man skal debattere med andre i debatforummet: http://mybanker.dk/om_mybanker.dk/forretningsbetingelser/vis_artikel.html?id=60

    Vi har en meget lang line og er klar over, at nogen gange, så “ryger der finker af panden", men dit sprogbrug er helt uacceptabelt. Du er således ikke længere velkommen i vores debatforum. At man er uenig med nogen andre debattører giver dig ingen ret til at skrive så grimt. Man kan sagtens tale pænt til andre, selvom man ikke er enig.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #147032
    AnonymForfatter

    tak for det

    #147038
    testForfatter

    man kan naturligvis godt føle at ens far om mor forfordeler ens bror eller søster i den her sag, men man bliver vel også nød til at håbe at der er en eller anden for for solidaritet børnene i mellem. I den nuværende situation er det meget vanskeligt for ny startede landmænd at skabe profit på driften og selv om man måske kunne mene sig berettiget til en andel af rabatten der er givet i handlen skal man jo også huske at man stadig er arveberettiget den del af overskuet ved handlen som senere måske bliver en del af ens arve lod.

    Så jeg ville nok opfordre S. til at ta en snak med forældrene hvis man føler sig forfordelt men forsøg at bevare en lidt bedre tone ind i svarene her i forummet eller at man måske acceptere at rabatten er givet for at det i det heletaget kan lade sig gøre at beholde gårdren i familien.

    Personligt synes jeg det sidste burde være løsningen og vel og mærket den mere sympatiske løsning da jeg gætter på at S. ikke er specielt nødlidende og der da forhåbeliget er andet ind penge der betyder noget.

    For ellers er man da i sandhed fattig.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.