F1-F3 lån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90450
    AnonymForfatter

    hello alle,
    alle de smarte nye lån forvirrer mig, mildest sagt. Min genbo har lige optaget F1 lån og påstår, at han nu betaler kun 1% rente og når han skal betale en andne rente, forhandles dette… Kan det virkelig passe? Jeg har oblig. 5 % lån, ville der være smart, at lave lånet om til F1 lån?
    Eller er det “safe"?

    #146696
    testForfatter

    hvis jeg var dig ville jeg nok ikke tro på alt hvad din nabo fortæller dig.

    F1 renten er historisk lav ja den er uden bidrag til reservefond ca. 2%.

    Så ja hvis du fokusere på lav ydelse det næste år er F1 svaret.

    Men er det “safe" vel det er nok et faktum at rente på F1 kommer til at stige. Eller rette så tæt på et faktum som man kan komme når vi taler økonomi. Kommer den så til at være over det du i dag betaler på et 5% obligations lån? Det er et rigtigt godt spørgsmål. Kikker vi tilbage i tiden har dem med F1 lån ind til nu haft de store smil på. De har de senere år konstant betalt en lavere rente ind alle andre, men bliver det ved med at være sådan frem over?

    Det er der ingen af os der ved, men personligt går jeg i 5% ob nu. Om det er det rigtige eller forkerte valg er der lige så mange meninger om som der er mennesker, men som person er jeg ikke en spiller type og derfor kan jeg slet og ret ikke leve med den usikkerhede der er opstået om den bank jeg har mit prioritets lån i.

    Så du skal spørge dig selv om du kan leve med risikoen for en stigende rente og om du har råd til i en periode på måske 5 år at betale en rente på dit F1 lån på måske 10% for i en periode på nu måske op til 3-4 år at ligge på en F1 rente på under 4%. Hvis du kan leve med risikoen og har råd til det vil jeg helt klart anbefale dig F1 lån. Faktisk tror jeg at jeg betaler en overpris for min finasiering fordi jeg slet og ret gerne vil kunne sove om natten.

    held og lykke med dit valg

    #146700
    AnonymForfatter

    Din genbos F1 flexrente er i hvert fald ikke lavere end 1,7%. Hertil skal lægges bidraget.

    Min klare forventning er at renten vil stige væsentligt over indenfor de næste 2-3 år, hvorfor jeg synes du på nuværende tidspunkt skal holde fast i det fastforrentede 5% lån, og så om 2-3 år, hvor den faste rente måske er kommet op i 7% og flexrenten ligger på 5%, så konvertere til et flekslån.

    Herved kan du opnå en ganske betydelig kursgevinst.

    #146704
    AnonymForfatter

    ok, kan godt forstå, men kan du/i give mig et cirka “scenario", hvad ville ske- rent krone-mæssigt! HVis man nu konvertere fra obl. lån 5 % til F1 lån og betale den lave rente, hvad ville ske der- helt konkret?? Og kan man ikke hurtig lave F1 lånet til andet lån igen, så?
    I må undskylde, jeg taler selv 5 sprog men denne “banksprog" fatter jeg slet ikke :-o.

    #146706
    thsvForfatter

    http://www.rd.dk/aktuellepriserprivatlff

    F1 i Euro har ganske rigtigt en F1-rente på 1,1% frem til nytår ligenu.
    Og en forventet rente på 1,6% for 2010.
    Renten forhandles ikke, men dikteres udfra kursen på obligationerne.

    Jeg ville beholde 5% lånet og håbe på en konverteringsgevinst, og sove trygt om natten, når jeg kender min ydelse ud i fremtiden.

    #146726
    testForfatter

    nå ja euro F1 var det så kun thsv der tænkte på. Men den er der vel også bidragssatsen på?

    Om der er en øget risiko ved lån i euro er et rigtigt godt spørgsmål. Spørg en svensker, men nej vi hænger nok bedre på en de gjorde. 🙂

    #146728
    testForfatter

    chic
    hvis vi bare vist det. Der er ingen der siger at rente udviklingen bliver en glidende rolig en. Jo sandsynligvis men det sagde man vel også om den økonomisk udvikling ind til fornyligt. Man var vel ligefrem ved at mene at globaliseringen havde afskaffet kriserne.

    hvis du går ind på f.eks. RD’s hjemme side kan du se hvad din ydelse kan blive ved et F1 lån og andre senarier.

    om man hurtigt kan lægge om? Tja kan man det hurtigt nok hvis bunden ryger ud af markedet?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.