mere end 2% uden binding

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #90410
    kodenForfatter

    har jeg ret at ingen banker giver mere end 2% uden at man binder sin 1 mill. kr. på en eller anden måde?

    Pt. har jeg Nordea, men er træt af deres minimum beløb og max. beløb for at få den “høje" rente….

    Har haft BRF, men de dur ikke mere…

    #146138
    AnonymForfatter

    Pensam bank giver op til 2.85% på deres højrentekonto, uden binding. Dog skal der være en i familien der er medlem af foa for at blive kunde i pensam bank.

    #146142
    kodenForfatter

    FOA… nej desværre…

    #146160
    AnonymForfatter

    Er der en eller to som kan give mig en forklaring på følgende:

    Hvor mange procent koster det bankerne at låne i bankpakke2 ?

    Har hørt det er rimeligt dyrt, omkring 10% – hvis det er korrekt, hvorfor låner bankerne så ikke af private ved at hæve indlånsrenten til 5-6%. Det må da være en god forretning på særlige indlånskonti.

    Undre mig over programmet Luksus Fælden, hvor Jan Swyrtz, fortæller os seer at 4 firmaer ikke ville være med til at eftergive gælden, alligevel lover han at ægteparet fra Egernsund ville være gældfri om 7 år — hvordan det? De firmaer som ikke ville være med kan vel stadigvæk gøre krav på deres fulde tilgodehavende.

    #146186
    thsvForfatter

    http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Valuta.nsf/side/Pengemarkedsrenter?OpenDocument

    Alt over 1 % er jo egentligt et udtryk for at banken er i vanskeligheder.

    Sydbank (konto fra Trelleborg) ville f.eks. kun give 1,25% på sønnens opsparingskonto, eller 1,75% ved et års binding.

    De 2,2% som BRFbank tilbyder ved 6 måneders binding er da en ret god rente.

    #146190
    AnonymForfatter

    Vrøvl,

    At bankerne er villige til at give lidt over 1% er blot udtryk for bankerne tillægger det værdi at have en veldiversificeret fundingbase.

    #146202
    AnonymForfatter

    Finansbanken (netbanken) giver 1,9% af beløb mere end 50.000 kr på kontoen og der er ingen binding !

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.