Hvad er pt. Danmarks bedste indlåns rente?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90397
    AnonymForfatter

    Er der nogen som er stødt på nogle gode indlånsrenter? F.eks. i nogle mindre banker som ikke oplyser deres renter på mybanker.dk?

    #145968
    AnonymForfatter

    Det afhænger meget af:
    – Hvor stort et beløb der er tale om.
    – Hvor længe du er villig til at binde pengene.
    – Hvilken dekort du vil acceptere, såfremt du mod forventning bliver tvunget til at hæve før tid.
    – Om du frit vil kunne hæve og sætte ind på kontoen, eller du er villig til at acceptere begrænsninger.

    Den bedste rente uden binding vil jeg mene du får i FIH Erhvervsbank, der på deres DtD konto giver 1,0% i rente. Forudsætnignen er, at du indsætter mindst 50.000 kr.

    Eik Bank’s “Alt i Een" konto er den næstbedste løsning vil jeg vurdere. Her får du 0,75% i rente uden krav til indskud og uden binding.

    Danske Bank har en god mulighed der hedder Danske 24-7 til folk der er usikre på hvor længe de vil binde pengene. Princippet er, at:
    – Du får 1,75% i rente på kontoen af hele indeståendet, hvis saldoen er over 40.000 kr.
    – Du får INGEN rente i den måned hvor du hæver penge (men betaler tilgengæld ingen dekort når du hæver).
    – Du kan sætte ind lige så tit som du ønsker.
    – Kontoen oprettes via Netbank.

    I den lange ende kan du får 3,25% i rente hos Nykredit, hvis du binder pengene i 3 år, og 3,5% hos Nordea hvis du er fordelplus kunde og binder pengene i 3 år.

    Hos Dansk kunne du ind til 12 oktober få 3,5% i rente, men tilbuddet er udløbet nu. Tilsvarende giver Amagerbanken 3,5% i rente på 3-årige indskud, hvis du tør binde pengene så lang tid.

    Mange af Sparekasserne giver endnu mere, men problemet er, at du i mange tilfælde skal købe “garantbeviser" for at få den billige rente. Garantbeviser er som bekendt lige så risikable som aktier, i tilfælde af konkurs, og sparekasserne kan fastfryse garantbeviset, så det i længere perioder pludselig ikke kan indløses.

    Problemet ved lang binding er også, at renten med ret stor sandsynlighed stiger over de næste 3 år. I takt med renten stiger, så stiger indlånsrenterne også. Dvs. at 3,5% er måske en høj rente i dag, mens 3,5% om 2 år måske kan være tæt ved standard rente på enhver opsparingskonto uden binding. Jeg tror forventningen om en snarlig rentestigning er grunden til bankerne i øjeblikket tilbyder indlånsrenter der ligger næste 2,5% over T/N renten.

    #145970
    JydenForfatter

    Jeg vil mene at Finansbankens netopsparing der giver 1,9 % ved mindst 50.000 kr. må være noget af det bedste uden binding.

    #146048
    AnonymForfatter

    Se Sparbank – 4% p.A.

    #146052
    AnonymForfatter

    Jeg tror Prier mener Danske Netopsparing – og ikke Danske 24/7.

    Derudover er BRF Bank også en mulighed (både med og uden binding).

    #146054
    AnonymForfatter

    Præcist 🙂

    #146108
    AnonymForfatter

    Nogle der har kendskab til Sparbank? 4% i rente med 3 års binding må da være noget af det højeste pt.

    ********

    Amagerbanken ikke er populær herinde – men de giver faktisk 2,75%(binding til 3/1-2011 – altså godt og vel 1 år).

    Spørgsmålet er så om banken overlever – men nu tyder det på at Finansgruppen er klar med en stor pose penge.

    #146112
    AnonymForfatter

    Mig bekendt er Sparbank en udemærket bank at spare op i.

    De kom lidt skidt ud af 2008 og første halvår 2009, men tror jeg ikke man har noget at frygte med Sparbank.

    (PS: Spar Bank hed tidligere Sparbank Vest).

    #146116
    AnonymForfatter

    Ja, det ser ud til at Amagerbanken overlever. Særligt, henset til det udlån på 1,1 mia kr. til ejendomssektoren de lige kom af med.

    Jeg ville dog, som med alle andre banker, være forsigtig med at binde mine penge i op til 3 år for renter på 3,5%.

    #146120
    AnonymForfatter

    Jeg tror stadig ikke på Amagerbanken overlever.

    Roskilde Bank havde på fuldstændig tilsvarende vis et par uger hvor aktierne handlede vildt opad igen, inden rustvognen tilsidst kom og tog banken med.

    Jeg tror det der sker nu er at en række private fritids-investorer handler aktierne i vejret under forholdsvis tynd omsætning.

    Usikkerheden om Amagerbankens situation er ikke blevet mindre.

    Forudsat at der kan findes kapital, er der overhovedet tid nok til at lave en aktieemission? Det spørgsmål har Amagrerbanken svaret uden om. Banken fæster lid til at de får nye 4 uger efter Erhvervsankenævnet har afvist deres indsigelse mod Finanstilsynet solvenskrav. Men hvad sker der hvis de ikke får en ny frist? Hvad sker der hvis solvensen skal være bragt på niveau allerede 4. november?

    Hvis det er tilfældet har Amagerbanken reelt kun en mulighed, og det er at aflevere nøglerne til Kruse Petersen.

    #146162
    Jesper nyForfatter

    Jamen hvad med “Bank med hjerte" – Swed-Bank

    Hvorfor er denne ikke med i jeres betragtninger?

    Mh.

    Jesper

    Du kan frit hæve og indsætte penge på kontoen
    Din rente er variabel og pr. 1. september 2009 fastsat til 2,35 % p.a., som tilskrives din konto årligt
    Vi bidrager derudover med et årligt beløb til Fairtrade Mærket Danmark på 1 % af din kontos totale indestående
    Du kan indbetale på kontoen med check eller ved overførsel fra anden bank
    Der oprettes internetbank i forbindelse med oprettelse af Fairtradekontoen, da udbetaling fra kontoen alene kan ske via internetbanken
    Der kan ikke tilknyttes kort eller bankbog til kontoen
    Kontoen omfattes af den svenske statslige indskydergaranti (SEK 500.000) og den danske indskydergarantifond (EUR 50.000).

    #146166
    AnonymForfatter

    Det er faktisk et ret attraktivt tilbud. Ingen binding eller andet pjat, minimumsindskud eller andet.

    Plus de betaler 1% til Max havelar. Tak for tippet, jeg vil lige kigge nærmere på dette tilbud.

    #146168
    AnonymForfatter

    Hvis og såfremt kontoen er helt uden binding er der tale om et særdeles attraktivt tilbud, givet det nuværende renteniveau.

    Jeg bryder mig dog personligt ikke om at man støtter ulandende. Personligt foretrækker jeg at støtte danskere i Danmark, men så længe renten er konkurrencedygtig, må det jo blive Swedbanks sag.

    #146180
    thsvForfatter

    Bor du i ejerbolig?
    Med realkreditlån, f.eks. F1?
    Så kan en del af dit lån nemlig konverteres til boligprioritet, hvorved du kan opnå en god forrentning af dit indestående på løn/budgetkontoen oveni.

    Ved en delvis indfrielse kan 1,5% stemplet endda overføres, således at gebyret reelt er:
    Nedbringelses gebyr 750 kr
    Lånegebyr 2-3.000 kr
    Stempel på nyt lån 1.400
    Tingbogsattest 175

    Til gengæld har du et flexibelt lån, der kan genbruges efterhånden som gælden afdrages.
    Og måske kan resten af realkreditlånet ved samme lejlighed konverteres til f.eks. 4% 15 år.

    #146208
    AnonymForfatter

    Hej

    Nordea har lige strammet skruen vedr. etableringsomkostninger. De er steget fra kr. 3.000 til kr. 3.800.

    Yderligere kan der forventes omkostninger til evt. vurdering af ejendommen, hvis de ikke kender ejendommen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.