Lønkonto med Visa/Dankort og bevaret privatliv?

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Indlæg
  • #145842
    thsvForfatter

    Næh, det var Skandiabanken faktisk ligeglad med.

    Først da vi skulle oprette vores boligprioritet, at de skulle have årsopgørelse og lønsedler, men ikke noget budget! Men det var selvfølgelig osse kun 40% belåning i et boligmarked, der stormede opad (endnu). Vi havde jo en pæn friværdi fra vores første fælles ejerbolig.

    #145870
    HalliHalloForfatter

    Hvad er en plagtugle?

    Mig bekendt er det en som prøver at snyde andre, så oplys mig venligst hvori jeg prøver at berige mig på andres bekostning ved give dig svar på tiltale?

    #145872
    HalliHalloForfatter

    Min dokumentation for at Bosol taler usandt er her:

    http://www.eikbank.dk/produkter/Betalingskort/visa_dankort/Pages/default.aspx

    Se endvidere hans debutindlæg af 12.03.2008 under overskriften “Udlandsdankere kan ikke blive kunder i alle danske banker", som jeg nu rykker frem til orientering med datoen i dag den 11.10.2009.

    #145894
    AnonymForfatter

    Har læst, gælder nok for nye kunder – Da jeg var med helt tilbage fra “DinBank"‘s tid som kunde og kan vel betegnes som “Æresmedlem". Derfor fik jeg udskiftet mit Skandiabank Visa/Dankort til Eik Bank.

    Mht. betaler jeg fuld skat af dansk indtjening !
    Dog har udlandsdanskere med grænsegængerordning siden 2006 været “fritaget" for at betale dansk skat af renteindtægter, rubrik 31 Kapitalindkomst findes ikke.

    Jeg betaler også udlandsk skat mv.

    Hvilke fordele har jeg ved at bo i udlandet = mindst 300 årlige soldage garanteret !

    #145896
    AnonymForfatter

    Halli – Hallo

    kan selv gå ind på SKAT.dk —> Borger–> blanketter og læse 04.009 og 04.031 🙂

    #145900
    MichaelForfatter

    Væk fra mudderkastningen og tilbage til emnet:

    Såvidt jeg er orienteret kræver en almindelig bankkonto dokumentation i form af pas og/eller sygesikring (kan ikke huske om det er begge) pga. terrorlovgivningen. Ingen kan derfor undslå sig dette i nogen dansk bank overhovedet

    Såvidt jeg fornemmer på spørgeren er det du søger en bank der ikke har adgang til dine kontobevægelser – er det korrekt forstået? I såfald kan du ikke finde nogen dansk bank der kan opfylde dette krav. Hvis du ikke har noget at skjule er dit spørgsmål udelukkende af akademisk karakter. Hvis det virkelig er så vigtigt for dig at skjule dine bevægelser er der ingen der hindrer dig i at hæve kontanter og bruge dem i butikker rundt omkring. Køb på nettet kan i mange tilfælde ske pr. efterkrav hvilket naturligvis er dyrere end køb på VisaDankort.

    #145924
    AnonymForfatter

    @ HalliHallo
    > Enten er spørgeren bare ude på en lille diskussion eller også har
    > vedkommende ikke rent mel i posen.

    Jeg har skam helt rent mel i posen, har bare mit privatliv privat. Og er ikke kun ude på en diskussion.

    @ HalliHallo
    > Men hvorfor ikke bare få dig et MasterCard direct, hvor der ikke
    > stilles nogen krav overhovedet, der skal bare være dækning på
    > kontoen for at bruge det.

    Jeg troede at det kun var til 15-17-årige…

    @General Prier
    > På et dankort er der jo en vis forsinkelse mellem det tidspunkt
    > hvor man kører kortet igennem og det tidspunkt beløbet hæves fra
    > kontoen.
    > Derfor er der i sagens natur tale om kreditgivning, og derfor
    > skal du kreditvurderes.
    > Det er begrundelsen for at banken gerne vil se en årsopgørelse.

    Jeg har bl.a. set på Eik Banks online kundeansøgning, og de beder ikke om en årsopgørelse, men dog om:
    – boligform
    – civilstand
    – beskæftigelsesform (og varighed af denne)
    – nuværende visa/dankort ja/nej (+ kortnummer)
    – månedsløn
    – hjemmeboende børn
    – telefon nr.

    Disse er ting, som jeg ikke finder tilstrækkeligt rimelige så længe jeg ikke søger om lån.

    @BoSol
    > Har du været inde på http://www.cpr.dk Registerindsigt og set
    > HVORMANGE HVEM der abonnere oplysninger på dig ?
    > Du vil blive meget forbavset 😉

    Jeg ved det allerede, men tak alligevel.
    🙂


    @Michael

    > Såvidt jeg fornemmer på spørgeren er det du søger en bank der
    > ikke har adgang til dine kontobevægelser – er det korrekt
    > forstået?

    Nej, jeg vil bare have et økonomisk privatliv over for en ny bank, som jeg
    måske aldrig skal låne penge af.


    @Michael

    > I såfald kan du ikke finde nogen dansk bank der kan opfylde dette
    > krav. Hvis du ikke har noget at skjule er dit spørgsmål udelukkende
    > af akademisk karakter.

    Jeg har som sagt intet at skjule, og mit spørgsmål er absolut ikke rent akademisk. Jeg vil skifte bank, og jeg skal bare have: Lønkonto + Visa + Netbank. Herudover er der intet lyssky. Jeg vægter bare mit privatliv højt. Jeg skal ikke
    låne penge.

    Jeg kan selvfølgelig bare svare på Eik Banks (eller andre bankers) online spørgsmål,
    og får derved uden problemer hvad jeg vil have. Jeg vil dog helst undgå spørgsmålene,
    da jeg synes at de hører privatlivet til (så længe jeg ikke skal låne penge).

    Som jeg umiddelbart læste Eik Banks hjemmeside, så følger der en kassekredit på
    5.000 kr. med automatisk, og det er jo alene grund til at kreditvurdere nye kunder.

    Mit spørgsmål til forsamlingen er så, om jeg ét eller andet sted kan få hvad jeg vil
    have uden (uberettigede) nærgående spørgsmål?

    #145926
    MichaelForfatter

    Må man spørge hvad det er for spørgsmål du ikke vil besvare? Jeg går ikke ud fra, at 3 seneste lønsedler, en årsopgørelse, kopi af pas og sygesikring er voldsomt privat i den forbindelse eller hvad?

    #145950
    AnonymForfatter

    Kikkede lige efter. Jeg må sige at bankerne kræver mange oplysninger, men er der noget at sige til det ? Mange overtrækker måned for måned deres konto og det ønsker bankerne ikke ? De spm. Eik stiller er ikke for sjov og morskab, der må være en grund til at banken vil begrænse sit tab mindst muligt. Besværlige kunder der altid ikke kan huske sin pin-kode eller smider plastickortet væk, eller gang på gang beder om indsigelse for køb på Visa/dankortet uden grund.
    Jeg ved ikke om der findes en lille bank eller sparekasse langt ude på landet, men prøv at gå dem alle igennem

    #145976
    AnonymForfatter

    Hej Flipflop

    Det er et LOVKRAV, at pengeinstitutter fastslår deres kunders IDENTITET samt FORMÅL og FORRETNINGSOMFANG (hvidvaskningsloven). Altså er det ikke muligt at oprette en konto uden at afgive nogle som helst oplysninger. Men som regel kan man nøjes med BILLED ID og ÅRSOPGØRELSE. De bløde fakta er jo bare noget pengeinstitutterne er interesserede i, så de kan finde ud af, hvilke forretninger de kan gøre med dig eller hvis du skal kreditvurderes.

    Da Visa Dankortet kræver en vis kreditvurdering, kan du altid starte med et hævekort eller visaelectron/master card direct, som forslået. EFTER 3 MÅNEDER ansøger du så om et visa dankort. Hvis ellers du har fået regelmæssig løn og du ikke bruger alle pengene på én gang, så ville de fleste pengeinstittutter formentlig sige god for et visa dankort. Det svarer til, hvis du havde indleveret lønsedler fra starten og lønnen var fin i forhold til dine udgifter.

    NÅR DU ELLERS PRØVER AT ÅBNE EN KONTO, hjælper det nok ikke, hvis du ser/lyder irriteret/sur over at skulle afgive oplysninger. Så tror pengeinstituttet jo, at DER MÅ VÆRE EN GRUND til din adfærd. Vær afslappet og sig at du kun har brug for en konto, kort og netbank og at du kun vil kontaktes pr. brev. Årsagerne kunne være, at du har en enkel økonomi, ønsker at forblive gældfri, har gode forsikringer i forvejen osv.

    Derudover må pengeinstituttet IKKE VIDEREGIVE DINE INFROMATIONER (persondataloven), når du har rent mel i posen. Samme lov giver dig ret til at få adgang til alle de oplysninger, som de har om dig og du kan sagtens FRABEDE DIG KONTAKT. Som regel skal man skrive under på at pengeinstituttet må kontakte dig pr. telefon med rådgivning/salg for øje, da det ellers kan betragtes som ULOVLIGT DØRSALG, jf. forbrugeraftaleloven. (Dog er der en undtagelse omkring forsikringer.)

    Ergo er det lidt svært at forstå dit princip om, at de ikke må vide noget om dig.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.