Boliglån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90367
    AnonymForfatter

    jeg er ved at købe lejlighed til 1,195 mio i Kbh. og har ca 160000 til udbetaling
    Jeg vil gerne have et F1-lån og er af min bank blevet tilbudt følgende modeller:

    En model med et 30-års realkredit-lån på 956000 (80% af købesummen) til rente 2,25, ÅOP 2,90 med et pantebrev med løbetid på 10 år på det resterende til rente 8,6, ÅOP 10,40

    En model med en afdragsfri version af realkreditlånet til rente 2,23, ÅOP 2,84 med pantebrev på resten til rente 8,60, ÅOP 12,20

    Flere, jeg har talt med, mener, det er dyre pantebreve, hvad vil være rimeligt?

    #145552
    testForfatter

    jeg synes ikke det lyder specielt dyrt men måske kan du få de sidste penge tætter på 6-7% men det betyder ikke det store

    #145554
    AnonymForfatter

    Tak til test for hurtigt svar, men hvordan kan det være, det ikke betyder det store at få det ned på 6-7%? Og hvordan bliver ÅOP på pantebrevene så højt?
    Må i øvrigt lige tilføje, hvad jeg glemte i første omgang: Det andet pantebrev er kun på fire år, valgt i konbination med det afdragsfrie F1-lån.

    #145556
    testForfatter

    forskellen i de to rente niveau skal nok ses i forhold til den sikkerhed du stiller. hvis huset af den ene eller anden grund går på tvangsauktion kan det meget ofte se skidt ud for de sidste 20% af ejendommens værdi. Så rente på lån afhænger af løbetiden og den sikkerhed du kan stille. Et boliglån på de sidste 20% er vel nærmest at sammenligne med et rent forbrugslån.

    nogen siger at f.eks. danskebank og nordea med deres proriteløsninger er billigere. Det har både GP og THSV skrevet lange indlæg om, men iden med at afdrage det lille af de to lån altså de i de 20% som “død og helvede" er god. Gjorde selv det samme via et privat lån da jeg købte den her bolig for mange år siden.

    hvis jeg var dig ville jeg nok overveje et fastforrentet lån også. Jeg tror F1 rente har udsigt til at sige men det er både lidt en smags sag og et spørgsmål om hvilken risiko du kan acceptere. Personligt er jeg en forsigtig per så går i 30 5% nu og siger forvel til mit prioritetslån med rente loft hos Eik bank

    #145558
    AnonymForfatter

    Hej Tho

    Jeg synes test’s ovennævnte om at overveje et fastforrentet lån lyder meget fornuftigt. Det er jo et STORT lån, der tales om.

    Da jeg læste dit første indlæg undrede det mig, at din bank ikke har foreslået det!!!

    #145560
    AnonymForfatter

    ÅOP er ekstremt højt, hvilekt tyder på du betaler nogle alt for høje gebyrer.

    Jeg tror det kan gøres langt billigere.

    Skynd dig at indhente lånetilbud fra andre långivere.

    #145606
    AnonymForfatter

    Jeg er klar over, at de fleste lige nu anbefaler fastforrentede lån og min bank vil selvsagt gerne tilbyde dette, men da jeg ikke regner med at blive boende mere end 4-5 år, har jeg vurderet, at renten skal stige meget og hurtigt, for at det kan nå at blive dyrere med flekslån.
    Jeg er i gang med at søge lånemuligheder andre steder, men indtil videre har jeg kun fået besked om, at jeg vil blive kontakt hurtigst muligt, når jeg har ringet…

    #145676
    thsvForfatter

    BRF banks boligkredit til pt. 4,477% i intervallet 80-95% må være oplagt til dig.
    http://www.brf.dk/412568AF004881F2/alldocs/DOCURAN-5EJHPU/$File/bank_priser.pdf

    Kombiner gerne med et fastforrentet lån med afdrag, så har du chancen for en kursgevinst, hvis renten skulle stige. ÅOP ved et 15-årigt lån er på 5,03%.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.