Forbrugslån/muligheder.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #145490
    HalliHalloForfatter

    Et andet forslag vedr. afvikling af det lån hos Leasy på vel omtrnet 25000 kr. du gerne vil have overført til Nykredit.

    Hvis du aftalte med Nykredit at du ikke afdrager på lånet hos dem i en kortere periode og så bruger dette overskyende beløb til at afdrage ekstraordinært hver måned hos Leasy, så ville du jo spare omkostninger til en låneomlægning, som ikke er fradragsberettiget, det er derimod de lidt dyrere renter hos Leasy.

    Lånet er trods alt ikke så stort. Hvis jeg var dig ville jeg køre det “møglån" hos Leasy ned over 12 måneder ved at afdrage ekstraordinært og så spare måske 3000 kr. eller hvad det nu måtte koste at lave nye lånedokumenter, tiftelsesomkostninger og hvad ved jeg….

    #145492
    HalliHalloForfatter

    Og det ville kunne gå endnu hurtigere med afdragene, hvis det var muligt for dig at få lidt ekstra arbejde f.eks med at slagte en ko og et par grise søndag formiddag eller hvornår du nu har tid.

    #145496
    AnonymForfatter

    Ja, det er en hårfin balance.
    Var egentlig godt tilfreds med danske bank inden jeg skiftede til nykredit.
    Men jeg kunne nedsætte min rente fra 12,5 % til 9,5 % hvis jeg skiftede.
    Til gengæld fandt jeg ud af at bankrådgiverne i nykredit er provisionslønnede, da jeg blev prakket livsforsikringer nedover ørerne for 16.000 kr årligt.
    Et tilbud jeg naturligvis afslog, da det nærmest er nok til at forsikre en hel familie.
    Så jeg vælger nok at kontakte danske bank og se om de er villige til at ta mig tilbage som kunde.
    Der havde jeg i det mindste en fast rådgiver som sjældent lod mig vente mere end en dag eller to, hvis jeg havde spørgsmål eller forslag til optimering af min økonomi.
    Men man orker nærmest ikke at skulle igennem endnu et bankskifte.

    Og jeg er lejer og ikke ejer.
    Men min ambition er at blive ejer, dog ikke før mit lån er helt væk.

    #145500
    AnonymForfatter

    Halli hallo :
    hehe.. Det lyder som en god idé, men har ikke kontakter til at slagte privat.
    Desuden er jeg blevet lovet en mestersvend-stilling indenfor det nærmeste år, hvilket vil hæve min nuværende løn med et par tusinde eller 3, så jeg skal nok nå i mål før eller siden.

    #145504
    AnonymForfatter

    Halli Hallo :
    Men god idé som et alternativ, hvis nu jeg ikke får lov til at låne.
    Så ku jeg skyde l’easy lånet af hurtigt, samt nedsætte min ydelse til banken.
    Det vil jeg skrive mig bag øret.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.