flytning Ell. bytte af ejerbolig..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90360
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen…
    Er der nogle der ved noget om hvordan og hvorledes man kan bytte ejerbolig hvis man har pantebrev…?

    kort fortalt:
    vi har en lejl. med lån og pantebrev på samlet 1,35mil og er faldet for et sødt lille hus til lige under en 1 million men da vi ikke har haft lejligheden så mange år og priserne jo er faldet er den nye vurdering på 1 million ligeledes men er det så muligt at overføre noget af gælden over til huset eller er der nogen der ved hvordan man kan gribe sagen an da vi jo meget gerne ville have det hus….

    venlig hilsen

    Tino

    #145328
    testForfatter

    lad mig forslå at du taler med f.eks. RD eller total kredit, men det sprængepunkt er jo hvor meget du kan få for den lejlighed hvor du skylder 1,35. Det nye hus kan du max belåne til 80% af handles prisen hos realkredit selskaberne. Resten skal være private pantebreve eller lån i banken.

    #145336
    AnonymForfatter

    jeg kan max få 1. million for den. så det vil altså sige at jeg skal have et pante brev på de første 350.000 fra tabt på lejl men når det er på lejl. kan det så godt flyttes med over på huset

    #145344
    HalliHalloForfatter

    I dit sted Tino ville jeg da nok gå ned i banken og bede dem udstede et såkaldt “købsbevis", så jeg vidste hvad jeg havde at købe for.

    Og husk så og sige at du skylder 350.000 kr. mere i din lejlighed end den er værd. Hvis de siger ok, så udsteder de jo blot et ejerpantebrev i den nye ejendom selv om der så heller ikke er sikkerhed her, men bedre end ingenting set med bankens øjne.

    #145430
    thsvForfatter

    Ja, du skal have et forbrugslån med dig på tabet.
    Et forbrugslån på 350.000 ved 8% i rente vil over 10 år have en mdl. ydelse på 4.265, hvoraf renterne dog udgør ca. 2300 kr i starten, så nettoydelsen bliver 3.500 kr.

    Overvej derfor situationen ekstra grundigt, inden du binder dig for yderligere gæld.
    Start derfor med en snak med din bankrådgiver, og få lagt et fornuftigt budget.

    #145542
    AnonymForfatter

    Hvis du gennemføre det, så få et afdragsfrit realkreditlån (her er renten billigst) og brug besparelsen på at afdrage hurtiger på sælgerpantebrev/banklån, så du fjerne de dyre lån hurtigst.

    #146058
    AnonymForfatter

    HMM Tak for de gode råd alle sammen nu skal vi til møde med nordea næste uge så må vi se hvad de siger….
    mange tak

    Tino

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.