Danske Bank: Kundetilfredshed

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 85 i alt)
  • Indlæg
  • #145568
    HalliHalloForfatter

    Om Skandiabanken var mere fremsynet end EIK-Bank ved jeg ikke, men jeg ved bare at Skandia i Sverige må have indset at det ikke var rentabelt at beholde den. For hvorfor ville de dog ellers sælge den? Deres afdelinger i Sverige, Norge og andre steder har de jo beholdt.

    Nu er Skandia jo et forsikringsselskab, ligesom f.eks Nykredit også har en bank ved siden af deres kerneområder.

    Som jeg har skrevet før, så ejer Skandia i Sverige og et forsikringsselskab i Danmark. Jeg tror snart de bliver nød til at lukke, da de har et af de dårligste afkast på det danske marked og har endvidere de største omkostninger. Jeg tror de tager omkring 1,25% i gns. af balancen, hvor f.eks PFA og AP ligger på omkring 0,4 til 0,5%. Skandia Pension i DK har vist stadig et kursværn på 10%, AP har ikke haft det og PFA havde det i en meget kort periode (et par måneder tror jeg) på 5%.

    Så lad mig slippe for alle jeres positive ting om Skandiabanken, var sgu ikke bedre en andre banker. De var billigere, og når priserne stiger lidt, så bliver folk sure og EIK Bank skal have skylden, men den bank kan jeg anbefale vidt og bredt.

    #145570
    AnonymForfatter

    Jeg tænker stadig tilbage på hvor vidunderlig Skandiabanken var.

    Alt fungerede, aftalerne blev overholdt og banken var frem for alt billig.

    Ja, det var dengang. Sådan er det jo desværre ikke længere!

    #145576
    HalliHalloForfatter

    GP: Du og test “er to alen ud af et stykke", især når det gælder jeres syn på EIK-Bank. Og for et år siden var den i Jeres øjne verdens bedste, men man har et standpunkt til man tager et nyt…..

    Jeg kunne postulere…..Jeg længes også tilbage til den gamle PostGiroBank, alt var gratis, jeg sendte mine regninger portofrit ind til betaling og jeg kunne hæve penge gebyrfrit på hvert eneste posthus jorden rundt.

    Men da din yndlingsbank (DanskeBank) overtog den gode veldrevne bank fik piben en anden lyd og der var ingen gratis ydelser mere. Alt blev ødelagt på et splitsekund af DDB.

    Nej, det var tider med den gamle GiroBank……

    #145578
    testForfatter

    det er ikke specielt logisk det vrøvl du skriver. Så når en bank ændre vilkår må man ikke kritisere den men skal forblive tro? Sikke da en omgang vrøvl.

    Jeg havde for øvrigt også en post giro konto men skred da det blev for dyrt og jeg kunne få samme ydelser via net bank. Den gang var jeg i en del år en glad kunde i Lån & Spar.

    Sumasumarum er at EIK bank i dag er fordyr på de ydelser jeg efterspørge og for usikker. Derfor skifter jeg

    og så hallihalo er jeg p"" lige glad med hvad du mener om det.

    Fakta er at EIK bank har ændret på de aftaler jeg bl.a. lavede med Scandiabank. Du kunne jo f.eks forhold dig til finanstilsynets kritik eller den kritik der frembringes mod EIK bank i stedet for at skrive sådan noget forbandet sluder halihalo som du gør oven for.

    #145580
    testForfatter

    ps hvad gør en bank god?

    at den er billig på de ydelser man efterspørg. Når bank ikke længere er det eller ens behov ændre sig så er det en dårlig bank for den person eller den person gruppe.

    Derfor er man i sin gode ret til at at kritiser at en bank lokker med løfter som “kend din rent" hvor de i virkeligheden skulle have skrevet " vi bestemmer din rente og du er bundet 30 år frem"

    og hvis man nu gad læse finanstilsynets kritik er den faktisk meget hård.

    Så set fra et scandiabank prioritetslån synspunkt er EIK bank en dårlig bank og det ændres ikke af din tilsvining eller bemægtigelse af fakta. Må jeg bar have lov til at sige HALIHALO!!

    #145584
    testForfatter

    pps i øvrigt kan du ikke din historie halihalo. Det var bikuben. danskebank kom først i spil i 2007. på det tidspunkt var de gamle post giro konto i girobank for længe siden afgået ved døden. Det skete i 1995

    #145744
    AnonymForfatter

    Ja meget fint som de prøver at virke som en seriøs bank der gør noget for deres kunder. Jeg har aldrig oplevet en dårligere kundeservice end deres, selv ikke hos diverse telefon selskaber. Tror næppe den bliver meget bedre de næste par år.

    #145750
    AnonymForfatter

    Jeg har aldrig fået end bedre service, end den vi har oplevet i Danske Bank. Det er så bare min personlige oplevelse med banken.

    #145752
    AnonymForfatter

    Hr. General Prior —- I dit sidste indlæg glemte du at fortælle hvor fantastisk Danske Bank konto 24/7 er — Hvor fantastisk personalet i Danske Bank er —- Hvor fantastisk Danske Banks renter på indlån og pension er —- Hvor fantastisk søde personalet er hvis man hæver beløb over det aftalte kredit —- men, men, ikke mindst glemte du at fortælle hvilke lortebank EIK-Bank er —- Hvor onde og grimme personalet er —- Hvor slem EIK-Bank er hvis man uden aftale overskrider den aftalte kredit, —- at EIK-Bank snart krakker —- At EIK-Bank er en møg bank osv. osv, osv.

    #145754
    HalliHalloForfatter

    Jeg har personlig heller ikke noget mod Danske Bank, som tidligere skrevet er den rigtig god til at indbetale kontanter i, da min gode bank EIK jo ikke har filialer. Ind imellem får jeg også en check som går samme vej.

    Jeg har envidere også været aktionær, jeg ejede indtil i forgårs godt 2000 aktier i banken, hvoraf jeg solgte halvdelen omkring 1.9 (samme tid som Henning C.) til kurs 138 og forleden, da en svensk bank foretog nedvurdering af kursen, de sidste til en kurs omkring 132.

    Bonitetet af Danskes udlånsportefølje er langt dårligere end nogen egentlig tror, hvilket jeg har flere beviser på.

    Min råd til aktionærerne er derfor: SÆLG, SÆLG, SÆLG jeres aktier mandag morgen, da kursen må forventes at komme længere ned, og væsentlige stigninger kan ikke forventes i de næste mange år.

    #145760
    AnonymForfatter

    Så boniteten er dårlig…???

    Du taler som du har forstand på HalliHallo, og det er desværre i strid med god tone at sige hvad det er. Men det er et meget grimt ord jeg har i tankerne.

    For det første genererede Danske Bank både i 2008 og i første halvår 2009 et overskud.

    Bemærk: Et overskud!

    Alt imens Amagerbanken og EIK Bank slås med livstruende underskud.

    Dernæst så ligefrem bugner Danske Banks korrektivkonto med opsparede beløb til inddækning af tab, som ikke er lidt endnu. Tabene er taget i det formelle regnskab, men beløbene er ikke tabt endnu. Der henstår i alt 28 mia. på korrektivkontoen.

    Derudover har man i denne rædselsfulde periode fået afskrevet hele goodwillen både i Irland og Letland og Litauen, som p.t. er hårdt ramt af krisen. Heldigvis har Danske Bank kun meget små forretninger i Irland, modsat Nordea, Swedbank og SEB, som er virkelig hårdt ramt derovre.

    Samlet set må man konstatere, at hvis der er indikation på noget, så er det at boniteten af udlånsbogen er ganske god og at Danske Banks regnskabsprincipper er konservative. Jeg har en klar forventning om Danske Bank til en vis grad har opbygget skjulte reserver.

    Når ja, så glemte jeg at sige, at mens Amagerbanken og EIK Bank er stærkt eksponerede mod enkeltområder og enkeltbrancher, så har Danske Bank en særdeles veldiversificeret portefølje. Det er netop det EIK Bank mangler, og det er netop grunden til Danske Bank har kunnet levere overskud selv under den værste krise i 70 år.

    #145762
    AnonymForfatter

    Hørt!

    #145768
    HalliHalloForfatter

    Det beskedne overskud DDB har fremvist er jo ikke ligefrem noget at prale, og der er sikkert flere lig i lasten, jfr. mit næste indlæg.

    Havde lige skrevet 10-15 linier og så blev jeg cuttet af inde fra MYBANKER, enten har systemet være nede eller det var myntet på mig, jeg ved det ikke….

    Derfor skriver jeg af 2 gange, så det ikke sker igen, men min klare anbefaling til DDB-kunder er stadig, at de skal se og komme af med deres DDB-aktier så hurtigt som muligt.

    #145770
    HalliHalloForfatter

    VEDR: Danske Bank A/S.

    Jeg har for kort tid siden gennemgået privatøkonomien for 2 enkeltpersoner, der er kunde i DDB. Begge har fået bevilget 3-4 lån i banken og flere store lån er endda bevilget efter fin.krisen satte ind. Ingen af dem har forstand på penge og har ingen opsparing udover arb.markespensioner.

    Begge er flere gange kommet til at overtrække der konti over uden vilje med nogle få kroner eller øre, men alligevel har DDB hver gang trukket 100 kr., selvom det er indlysende er det har været en tanketorsk. Mit spørgsmål til GP: Hvorfor må EikBank ikke beregne sig overtræksgebyrer, når din egen bank gerne må og gør det?????????

    SummaSumarum: Disse 2 personer er ikke kreditværdige og skulle aldrig have haft nogen lån, men nu må banken antagelig vinke farvel til over 1/2 mill på bare de 2 kunder jeg kender. Så hvis det er standarden hos DDB ser det ikke for lyst ud, da jeg ikke kan se at der har fundet en ordentlig kreditvurdering sted.

    GP, jeg ved godt du ikke tåler kritik eller ikke gerne i hvert fald, men jeg betragter
    dine argumenter om DDBs fortræffeligheder for useriøse og noget ensidige.

    Se bare DDBs nummersjokplacering vedrørende kundetilfredshed. Der går sjældent røg af en brand……

    #145788
    testForfatter

    jeg synes et ovetræksgebyr på 100 kroner er en uforskammethed uanset hvem der opkræver det. Uforskammetheden bliver kun højre hvis det er beskedet beløb eller kunden har overskud på andre konti som sikkerhed. Ud over de 100 kroner tager de jo også typisk renter på en 16-25% for overtrækket og der er altså himmelhvid forskel på et overtræk på et par 100 kroner og så købe noget man har fået nej til at låne til på dankortet uden dækning.

    Jeg kan ikke udtale mig om hvad danse bank gør kun om hvad EIK bank gør og at de sender et brev og tager et geybr EFTER at jeg havde dækket overtrækket på ca. 50 kroner ind er en uforskammethed. Det er kun fordi jeg har en boligprioritet hos dem et jeg ikke er væk inu. P.T. afventer jeg vurderingen af mit hus

    Et overtræaksgebyr i danske bank ville også for mig til at klage over dem. I øvrigt har jeg været kunde i danske bank men forlod dem for rigtigt mange år siden da de var for dyre. Jeg har p.t. kun et par hundredetusinde i kapital pension hos dem og et medarbejderaktie depot.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 85 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.