Danske Bank: Kundetilfredshed

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 85 i alt)
  • Indlæg
  • #145312
    AnonymForfatter

    Ja, den røg af sporter her:

    “Endelig rejser EIK banks seneste regnskabet tvivl om bankens fortsatte eksistens på lang sigt. EIK Bank har ganske fatale tab på erhvervsudlånet, især det udlån, der relaterer sig til ejendomssektoren. Snart er du ikke kunde i EIK Bank længere, men i Finansiel Stabilitet A/S"

    Der begynder diskussionen om hvilken bank der har det dårligst.

    #145318
    AnonymForfatter

    Som sagt, så ønsker jeg ikke at fortsætte denne debat med dig, eller deltage i andre debatter med dig.

    Det er vidst det bedste for alle parter!

    #145324
    testForfatter

    jeg mangler også en millione men det er jo fakta at Eik bank har det skidt. Om de går ned eller ej kan ingen af os vide med sikkerhed men var det ikke blevet købt ud af deres fond af bla. nogle islandsk investeringer var de allerede nu gået ned.

    i øvrigt lige et spørgsmål til GP. Når du hæver i danske bank automater i udlandet er der så ingen gebyr overhovedet? hvad er kursen på valutaen?

    #145338
    AnonymForfatter

    Ja selvfølgelig,

    Danske Bank skriver på hjemmesiden:
    Er du kunde i Danske Bank, kan du hæve kontanter med dit Visa/Dankort i Sverige, Norge, Finland, Irland, Nordirland og de baltiske lande uden at betale gebyr. Du skal blot benytte en af vores pengeautomater.

    I sverige hæver man gratis i Östgöta Enskilda Bank/Provinsbankerne

    I Norge hæver man gratis i Fokus Bank

    I Finland hæver man gratis hos Sampo Pankki (på dansk Sampo Bank)

    I Irland hæver man gratis i National Irish Bank

    I Nordirland hæver man gratis i Northern Bank

    I Estland hæver man gratis i Sampo Bank

    I Letland besøger man Danske Banka

    Og endelig kan du hæve gratis i Danske Bankas, når du besøger Litauen.

    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Kort/Raadgivning/Pages/betal-i-udlandet.aspx

    #145350
    HalliHalloForfatter

    Test, jeg kan da ikke gøre for at du måtte betale Eik-Bank 100 kr. for overtræk. Om du hader banken eller bare i tide og utide gør opmærksom på at det er en “lortebank" (Er forsvarschefens udtryk), så bliver man da lidt træt af at læse gentagelser i en uendelighed.

    Jeg ved godt at jeg kan springe det over, og det gør jeg i øvrigt også ofte, men skal lige se ind i mellem om der er noget nyt under solen…..

    #145370
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Danske Bank har i enkelte afdelinger (bl.a. Nørre afdeling i KBH) automater hvor du kan foretage indbetaling med sedler.

    #145376
    AnonymForfatter

    En lille bonusinfo omkring DB og Bankpakke II:

    Danske Bank forbeholder sig ret til at gøre brug af Bankpakke II, men er samtidig også den bank, som har flest udgifter til Bankpakke II, og det koster HVER gang en af de mindre banker går ned.

    I 1. halvår 2009 kostede bankpakken: 2.1 mia. kr.

    Så det er altså ikke bare en fordel for DB at deltage i Bankpakken. DB er faktisk den største bidragsyder til pakken/pakkerne, og dermed til de banker der går ned.

    #145380
    testForfatter

    igen hallihalo funder du jo på ting der ikke er der for at argumenter. JEg har aldrig skrevet at EIK bank er en lorte bank. jeg har skrevet at de har ændret på den aftale jeg trode jeg lavede med scandiabank. At du er godt tilfreds med banken har jeg noteret mig.

    det er ganske få af de indlæg jeg har skrevet der handler om eikbank. hvis du er trært at at læse dem så lad være. men undladvenligst at “lægge mig ord i munden"

    #145404
    HalliHalloForfatter

    Test, nej det er din gode generalven, der har udtalt sig sådan. Når I to hele tiden prøver at rakke ned på den bank ved usaglige, ligegyldige enkelthændelser og om at den kan gå rabundus hvad øjeblik det skal være, så vil jeg blot tillade mig at give svar på tiltale:

    OG JEG MENER FORTSAT AT DET ER EN AF DE BEDSTE OG BILLIGSTE BANKER, SOM JEG ALDRIG NOGENSINDE HAR HAFT PROBLEMER MED.

    #145412
    testForfatter

    halihalo

    jeg gider ikke at diskutere på det niveau

    #145414
    HalliHalloForfatter

    Ditto herfra.

    #145416
    AnonymForfatter

    Den opfattelse har du naturligvis lov til at bibeholde.

    Men jeg tror nu nok der er mange der vil give os ret i, at Eik Bank i dag kun fremstår som en ond og ubehagelig skygge af den fremragende bank Skandiabanken i sin tid var.

    Skandiabanken var en fremragende og fremsynet bank, hvad svenske Skandiabanken forresten stadig er. Det er Eik Bank ikke!

    #145426
    testForfatter

    lad mig lige gentaget de usaglige argumenter mod EIK bank.
    1. “Kend din rente" bla kritiseret af finanstilsynet men de er jo usaglige og hader EIK bankforstås.

    http://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Afgoerelser/2008/Eik-Bank-BEK-GS-150908-FR-GS.aspx

    2. EIK var gået konkurs hvis ikke deres fond havde redet dem. En redning der er tæt på at koste fonden livet også som fondsmydighederne har kritiseret. Men de hader jo nok også EIK bank og er usaglige.

    “Eik Bank tørrer 40 mio. kr. af på fond" http://borsen.dk/finans/nyhed/164497/

    3. Dokumenterbar dårlige kunde vilkår og f.eks. en indlænsrente der fremstår som middelmådig.

    4. En elendig kredit rating på EIK bank

    i øvrigt er GP ikke min ven jeg ved ikke engang hvem han er. igen den type underlødige argumenter. e.g. “jeg og min ven er bare ude på at sakse eik bank" sikke noget tågesnak

    #145434
    AnonymForfatter

    Og test, lad mig lige bekræfte at jeg naturligvis heller ikke aner hvem du er, men iøvrigt er enig i dine betragtninger.

    1. Eik Bank var krakket, hvis ikke fonden havde reddet dem.

    2. Det var en “one off handling". Der står ikke en fond klar i kulissen næste gang Eik mangler kapital.

    3. Solvens- og kernekapitalprocenten er ikke noget at prale med, hvorfor Eik Bank får svært ved fremadrettet at være lige så skarpe på prisen, som de var forud for finanskrisen.

    God fornøjelse med jeres færøske bank.

    #145442
    testForfatter

    gp tak.

    jeg har sat processen igang med at låne 800.000 kr hos total kredit i 5% 30 årige. Det giver mig lidt højre ydelse her og nu men lidt lavere når vi igen rammer de 5,5% jeg på et eller andet sted erkende at jeg ikke er flex låns typen. Så håber jeg bare totalkredit er med på spøgen. Så prøver jeg i øvrigt den lokale andels kasse som jeg mener passer godt til vores behov p.t.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 85 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.