Danske Bank: Kundetilfredshed

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 85 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90352
    AnonymForfatter

    Jeg tænkte lidt over det, da jeg så deres reklamer med “alm folk" der kunne give deres mening til kende.

    Nu ser jeg, de har samlet erfaringerne i en handleplan:
    http://bedrebank.dbhosting.dk/downloads/BedreBank.pdf

    Jeg har dem ikke som bank, men værdsætter faktisk de tiltag, de har taget imod og den måde, de har gjort det på.
    Alt for sjældent lyttes der til kunderne.

    Hvad synes I?
    Og hvordan matcher deres priser (ind- og udlån) dette, fx kan en bank være nok så venlig, men er de for dyre, nytter det jo ikke meget.

    #145214
    AnonymForfatter

    Jeg er overordnet meget tilfreds med at være kunde i Danske Bank.

    Jeg er sikker på dette tiltag nok skal medvirke til at gøre banken endnu bedre.

    #145218
    AnonymForfatter

    Jeg tør ikke bruge DB. De er meget dyre. Gebyrer mig her og der.

    Hvis du har værdipapirer i depot, så bliver det for dyrt hvis du har mange fondskoder.

    Det tvinger dig til ændre på din portefølje og jeg var ikke tilfreds med de kurser jeg fik.

    Men det er også mange år siden jeg var kunde.

    I dag bruger jeg kun internetbanker. Langt billiger, ingen gebyr visakort m.m.

    #145220
    AnonymForfatter

    Kære uforstandige Rasmus Modsat!

    Det er igen noget forfærdeligt fordomsfuldt vrøvl du siger der.

    1. Forbrugerrådets objektive undersøgelse af bankomkostninger set over en kundes levetid viste lige netop, at Danske Bank og Nordea lå helt i toppen, mens internetbanker som eksempelvis Eik Bank, lå lavere placeret.

    2. Dernæst så får man i Danske Bank med 24-7 konceptet gratis Visa-dankort, gratis Mastercard og gratis American Ekspreskort, uden årligt kortgebyr og samt gratis oprettelse lønkonto kassekredit op til 100.000 kr. Kontorenten på alle dele er 7,7%. Jeg har faktisk ikke set andre banker der tilbyder en tilsvarende billig løsning.

    #145222
    AnonymForfatter

    Og lad mig lige foregribe en misforståelse.

    Med at ligge i toppen omkostningsmæssigt mener jeg naturligvis, at Forbruggerrådet fandt, at det var billigst at være kunde i de største banker, Danske Bank og Nordea.

    http://www.danskebank.dk/PDF/TAENKnovember2008.pdf
    http://www.danskebank.dk/PDF/TAENKmarts2009.pdf

    #145224
    AnonymForfatter

    Priser i EIKbank:

    Aktier og investeringsbeviser registreret i VP og noteret
    på Københavns Fondsbørs
    Kurtage ved køb og salg af
    danske aktier og investeringsbeviser 0,10% mindst 22 kr.*

    Tillæg/fradrag (kursskæring) 0 kr

    Depotgebyr 0 kr

    Fondskodegebyr 0 kr

    Navnenotering af aktier 0 kr

    Emissionsmeddelelse 0 kr

    * Minimumskurtagen ændres til 28 kr. pr. 15. oktober 2009

    Obligationer registreret i VP og noteret på Københavns Fondsbørs
    Køb og salg af danske obligationer 0,10% mindst 22 kr.*

    Tillæg/fradrag (kursskæring) 0 kr

    Depotgebyr 0 kr

    Fondskodegebyr 0 kr

    Udtrækningsmeddelelse 0 kr

    Rentemeddelelse 0 kr

    * Minimumskurtagen for limithandler ændres til 28 kr. og 70 kr. for markedskuser pr. 15. oktober 2009

    Priser i Danske Bank:

    Grundpris pr. depot med beholdning af obligationer pr. halvår
    Aktier og investeringsforeningsbeviser opbevares uden grundgebyr
    + pris pr. transaktion ved beholdningsændringer,
    beregnes for alle typer værdipapirer
    + procentdel af den nominelle omsætning/beholdningsændring
    Vi beregner omsætningsgebyret af de nominelle beholdningsbevægelser, og beregningen
    sker for alle ændringer i løbet af halvåret – uanset årsag.
    Beholdningsændringer, der skyldes udtrækning, og hvor det samlede
    udtrukne beløb pr. termin ikke overstiger 200 kr., er uden gebyr.
    75 kr.
    12,50 kr.
    0,001 %

    Begge er lige tage fra Deres hjemmeside.

    DEN ENE ER GRATIS OG DEN ANDEN IKKE!!!!

    Så svært er det ikke.

    #145226
    AnonymForfatter

    Danske Bank er ikke billigst på alle områder, men overall, er banken blandt landets billigste banker.

    Eik Bank, som jeg selv var kunde i indtil for ca. 1 år siden, er ganske rigtigt marginalt billigere på værdipapirområdet.

    Omvendt var EIK Bank langt dyrere end Danske Bank på en række andre for mig essentielle områder, og som du ser af ovenstående undersøgelse som Forbrugerrådet har foretaget, jammen så er Danske Bank, samlet set over et livsforløb, billigere end EIK bank.

    Det giver simpelthen ingen mening at udvælge det enkeltområde, som EIK Bank markedsfører sig på, nemlig værdipapir, og så ignorere alle de øvrige områder, hvor EIK Bank er alt for dyre, hvilket eksempelvis gælder i forhold til gebyrer for oprettelsen af en kassekredit.

    Dertil kommer hele EIK Banks vanvittige cirkus med voldsomme overtræksgebyrer på små overtræk på 5,75 og politianmeldelse af kunderne for diverse småting. Hvis der er en ting, der er sikkert i denne verden, så er det at EIK Bank taber hovedparten af sine sager ved pengeinstitutankenævnet og taber alle sine sager ved domstolene. Mage til uprofessionel bank skal man dog lede længe efter.

    Storbankerne er billigst, det er et objektivt faktum, selv om forbrugerne ofte manipuleres til at tro det modsatte, fordi de lokale spiller på aversionen mod storbankerne.

    Som Forbrugerrådet konkluderer: Skift bank og spar en halv million

    “De store banker er billigere end de små, viser en ny undersøgelse af landets 24 største forbrugerbanker. Stor er ikke ensbetydende med dyr. Det viser en sammenligning af priserne i de 24 største forbrugerbanker i Danmark. I undersøgelsen kommer Danske Bank bedst ud – skarpt forfulgt af Nordea."

    Det er altså en objektiv forbrugerorganisation, der konkluderer det her!

    Dermed synes jeg du skulle pakke alle dine uforstandige partielle betragtninger sammen.

    Overall, er storbankerne billigst.

    DET ER ET UBESTRIDELIGT FAKTA!

    #145228
    AnonymForfatter

    Hvad koster det eksempelvis med en kassekredit til en lønkonto, noget de fleste danskere benytter?

    Tja:

    EIK Bank:
    Oprettelse: 0
    Rente: 8,40%

    Danske Bank 24-7
    Oprettelse: 0
    Rente: 7,7%

    #145230
    AnonymForfatter

    Har man også lavet en undersøgelse hvor man kun køber alle sin dagligvarer i 1 butik.

    Nej vel.

    og man køber da ikke alle sine bankprodukter i kun 1 bank (jeg har selv 5 banker og tager gerne nr. 6 og 7 med, hvis det kan gøres billiger).

    Ligesom når man handler ind til dagligdagen, så køber man måske mælken i Netto, videre til superbest for at handle særlige varer o.s.v.

    Bruger du f.eks. Danske Banks dankort i andre bankers dankortautomater så skal du betale, det er gratis i EIKbank.
    Har du brug for F1-indbetalingskort så er de gratis i EIKbank og sådan bliver det ved.

    Jeg har tidligere betalt flere tusinde i gebyrer og de er nu væk. Så jeg er en glad mand.

    Jeg har ikke råd til at betale for noget som er gratis.

    #145232
    AnonymForfatter

    Jammen tillykke med dine 12 banker, som sikkert giver dig enorm god “leverage i forhandlingerne". Ikke en ubetinget smart taktik vil jeg tro, men enhver sin lyst.

    Kender du forresten det økonomiske begreb “shoe leather cost"? Nu er det jo ikke “inflation vi taler om her" men alligevel må det vel give dig en del skosåleomkostninger at rende rundt mellem dine 12 banker.

    Så siger du at hævekortgebyret er et afgørende argument for dit bankvalg. Tillykke med de gratis hævninger i EIK Bank.
    Personligt hæver jeg måske i en hæveautomat måske 10 gange årligt, hvoraf lad mig se, alle 10 hævninger foregår i Danske Banks automater, som nærmest ligger på et hvert gadehøjrne. I det lys må jeg virkelig sige, at “gratis hævninger i alle bankautomater" er et yderst centralt argument, især i lyset af at man kan hæve gratis i detailhandlen. I think not!

    Når jeg er i Danmark, Norge, Sverige, Finland eller Irland, så hæver jeg gratis i Danske Banks mange filialer. Hvad gør du? Du betaler 30 kr hos Eik Banki. Ikke et centralt argument for mig, men i din noget forvrængede optik må et sådant arguemnt vel tillægges stor vægt. Endnu bedre må Nordea vel være for dig. De har jo ud over filialerne i norden også filialer i Polen, Baltikum og flere andre af østlandende.

    Frem for alt så er det mest afgørende argument for at kassere EIK Bank ikke priserne, som dog trods alt ligger på et nogenlunde konkurrencedygtigt niveau. Det afgørende for mig som kunde er, at jeg simpelthen ikke længere kan have tillid til EIK Bank.
    1. Jeg havde en værdipapirhandel, der kiksede helt uacceptabelt for EIK Bank.
    2. Der er nærmest klagestorm på mybanker, over gode stabile kunder med penge på opsparingskontoen som forulempes af EIK Bankis meningsløse overtrækspolitik, hvor de spærre folks kort og politanmelder kunderne for kortmisbrug, hvis kontoen er overtrukket med blot 5,75 kr. Det sker vel at mærke på trods af der måske står 100.000 kr på opsparingskontoen ved siden af! Fuldkommen meningsløst. Jeg kan se, at der også i aften har meldt en nye forulempede kunder, som er blevet formentlig på et helt urimeligt grundlag er blevet angrebet af EIK Banks vanvittige politik. Flot EIK Banki, det skal nok give jer noget positivt “word of mouth"!
    3. EIK Bank markedsførte sig forud for finanskrisen meget agressivt på et sten fast rentetillæg i forhold til diskontoen på boliglånene. Dog tog banken klogt nok et forbehold i det som står med småt i standardbetingelserne. Siden hen har banken med hidtil uset grovhed udnyttet mulighederne for at udvide udvide rentetillægget. Ingen andre danske banker fremsatte samme bastante løfter om “fast tillæg" i deres marketing. Andre banker var udemærket klar over, at man ikke kan love noget er 100% fast, når det ikke er det.
    4. Eik Bank løb også fra deres løfter om gratis hævninger i udlandet og indførte gebyr.
    5. Endelig rejser EIK banks seneste regnskabet tvivl om bankens fortsatte eksistens på lang sigt. EIK Bank har ganske fatale tab på erhvervsudlånet, især det udlån, der relaterer sig til ejendomssektoren. Snart er du ikke kunde i EIK Bank længere, men i Finansiel Stabilitet A/S.

    En sådan bank gider jeg simpelthen ikke være kunde i.

    #145236
    AnonymForfatter

    Jeg oplever en helt anden historie.

    Når jeg ringer til EIKbank, så er de flinke og hjælpsomme. Lyn hurtige til at ændre ordre i netbank – og uden gebyr, hvis jeg fortryder.

    Jeg kender ikke til problemer med overtræk, men det skyldes nok min politik med at ting skal være effektive og billige.

    Men de problemer du fortæller om overtræk og bankers reaktioner, så har jeg hørt om de samme procedure i såvel Jyske, Nordea som Danske Bank. For ikke at tale om de problemer jeg hører om at Danske Banks netbankløsning går ned hele tiden.

    Danske Bank har så sandelig mange problemer. Som det lyder i markedet så blev bankpakke II til for Danske Banks skyld.

    Danske Bank har også brug for Bankpakke II ligesom EIKbank. Danske Bank fik lån af USA nationalbank – med garanti fra den Danske Stat. Så kom ikke og sig at der ikke er voldsomme problemer i Danske Bank.
    Det kan være at de klare sig fordi de er “Too big too crash". Mon ikke Danske Bank en dag hedder Deutsche bank? eller noget andet.

    Så hvis du er bange for din bank lukker, så skal du kikke i listen over banker som modtager statshjælp i Bankpakke II og undgå dem der står på denne liste.

    Jeg er ikke kunde i min banker for de skal tjene penge. Jeg er der, for jeg skal tjene/spare penge.

    Nu kommer jeg ikke i Norge og Sverige, men hvis du gør, er Nordea så ikke bedre.

    #145244
    JydenForfatter

    Jeg har gennem nogen tid registreret at Generalen er blevet en varm fortaler for Danske Bank, så noget må være sket siden den 15/1.2008 hvor Generalen skriver

    “Jammen det viser jo bare igen, at Danske Gebyrbank er en rigtig lortebank."

    Så det er jo kun godt for banken at der er nogen der ser mere positivt på den end tidligere.

    Helt så nemt med at omvende mig går det dog ikke. Et godt image er efter min mening noget man skal gøre sig fortjent til, og ikke noget man får af annoncer og TV-reklamer.

    Jeg vil derfor gerne se Danske Banks ændrede opførsel udmøntet i praksis inden jeg forfalder til den store ros. Man må håbe for dem at deres tiltag virker og ikke er tomme ord, som man så tit har set – det kan næsten også kun gå en vej. Det er dog en stor opgave at få ændret kulturen i sådan en organisation – for “som herren er – så er hans svende", og sådan en ændring kommer ikke fra dag til dag.
    For nogen tid siden var jeg inde i Danske Bank i Kirkegade i Vejle, (tidl. BG Bank) hertil er flyttet Danske Banks afdeling i Torvegade, og det kultursammenstød der her flere år efter sammenlægningen af de to banker var slående. Jeg skulle have ændret en lille fast betaling, der kører i et system i banken jeg ikke selv kunne ændre den i, hvad ellers var det første jeg fik og vide – dog kunne man heller ikke selv finde ud af det, så endnu en medarbejder kom til og en til og endelig en tilkaldt kvinde der arrogant meddelte at hun var fra Danske Bank (som om de andre ikke også var det – men har åbenbart været gamle BG medarbejdere) og hun kendte derfor ikke noget til hvad der skulle gøres. På det tidspunkt – efter ca. ½ time var kommet det tidspunkt at jeg måtte sige “Kære venner , jeg er sikker på i sammen finder ud af dette – og lykkes det ikke ringer I til mig."
    De ringede et par dage senere og fortalte, at nu havde de fundet ud af det – og det var BG eller DB folk ved jeg ikke.

    #145252
    AnonymForfatter

    Jammen det er helt rigtigt set! Primo 2008 var min faste opfattelse, at Danske Bank var en gebyr-grip bank, en opfattelse mange andre danskere desværre fortsat fejlagtigt har.

    Jeg har tidligere været yderst kritisk overfor gebyrbanken Danske Bank, lige ind til jeg blev klar over, at opfattelsen ikke længere holdt vand. Blandt andet har Danske Banks 24-7 koncept, som grundlæggende matcher internetbankernes tilbud, rykket Danske Bank op i den billige liga.

    Danske Bank og Nordea var tidligere markant dyrere end de billigste lokalbanker, det er et faktum. Jeg tror dette har været tilfældet frem til ca. 2007, hvor DB og Nordea foralvor tog kampen op.

    På den modsatte side af bordet, har finanskrisen fået lokalbankerne til at hæve renteniveauet og marginalerne relativt mere, end Danske Bank og Nordea har gjort hvilket har gjort de to banker billigere.

    Samtidig er de mest prisagressive og billige lokalbanker, så som Amagerbanken, Roskildebank, Løkken Sparekasse og EBH bank nu blevet udraderet (eller i Amagerbankens tilfælde sat konkurrencemæssigt skak mat). Dette medvirker også til at Danske Bank og Nordea rykker op i den billige ende.

    Lad mig bare give et lille eksempel:

    Andelskassen, SDA:
    – Kombinløn konto: 8,5% – 15,5%
    – Budgetkredit: 9,5% – 14,5%
    – Forbrugslån: 9,00% – 16,0%

    Alt dette kan samles i Danske Bank på en 24-7 konto med en kassekredit på op til 100.000 kr, uden oprettelsesgebyr og med dankort, mastercard og amexcard uden årligt gebyr af nogen art til en rente på 7,7%.

    Af personlig erfaring kan jeg betro dig, at Andelskassen ikke ligefrem ligger sig den lave ende af renteintervallet.

    I Forbrugerrådets objektive undersøgelse, konkluderes det eksempelvis at Danske Bank er landets billigste bank, for en typisk “lejer", mens banken er landets tredje billigste bank for en famile med “ejerbolig".

    I undersøgelsen ligger internetbanken, Basisbank, helt nede på en 24. plads.

    Konklusion: Danske Bank er ikke billigst på samtlige områder og samtlige produkter, men banken ligger helt i top i konkurrencen om at være blandt landets billigste banker. Det er jeg sådan set meget tilfreds med.

    Ydermere så har jeg en tro på, at en storbank bedre kan effektivisere driften og finansieringen frem for en lille snoldet lokalbank. På længere sigt giver det Danske Bank og Nordea bedre mulighed for at tilbyde kunderne billigere produkter, end en lille lokalbank som Fanø Sparekasse. Jeg tror simpelthen ikke længere på banker i den størrelsesorden.

    #145254
    AnonymForfatter

    PS: Når det ovenstående så er sagt, så er jeg da udemærket klar over Danske Bank ikke er perfekte på alle områder, og at bl.a. sammenlægningen af BG Bank og Danske Bank “branded" har skabt en masse problemer og frustationer hos kunderne. Faktisk er der stadig mange gamle kunder, der stadig er utilfredse over fusionen mellem Den Danske Bank, Handelsbanken og Provinsbanken.

    Men ærligt talt, der er nok der indtager de negative synspunkter overfor storbankerne og fremfører kritik, så det er der ingen grund til jeg også gør. Noget af kritikken er berettiget, men meget kritik synes jeg personligt er vildt overdrevet.

    #145256
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes heller ikke Danske Bank er dårlig, især er jeg godt tilfreds med at jeg gratis kan indbetale kontanter ved kassen, hvorefter de 2 minutter efter bliver kanaliseret til EIK-Bank.

    Jeg kan dog ikke lide, at jeg nogen gange skal vente 20 minutter på at blive ekspederet, da der står 20-30 mand i køen.

    Kunne de dog ikke anskaffe sig automater, som selv tæller kontanterne op og giver en kvittering? Det har mange små banker for længst indført, men ikke Danske Bank, men det er måske på trapperne…..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 85 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.